НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.04.2024

ОБ"ЄДНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ (ОКУ) "ОБЕРІГ" ЗАПРОШУЄ композиторів до співпраці з охорони авторських прав. »»»



03.04.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (березень 2024). Разом з усією нашою країною в складних умовах воєнного часу українські композитори невтомно продовжують свій шлях до перемоги. Шлях цей складний, сповнений важких втрат, про які ми завжди пам’ятаємо, але й не здаємося, завойовуючи все нові рубежі на мистецькому фронті. В березневі дні вся музична громадськість України згадувала  »»»



11.03.2024

ПРИВІТАННЯ КАРМЕЛЛІ ЦЕПКОЛЕНКО. Сердечно вітаємо нашу дорогу колегу, видатну українську композиторку, заслуженого діяча мистецтв України, професорку Кармеллу Цепколенко з визначною подією –  »»»



07.03.2024

Незважаючи на всі складнощі воєнного часу, до Правління НСКУ постійно продовжують надходити заяви від композиторів та музикознавців з проханням прийняти до лав Національної Спілки композиторів України. Нас радує ентузіазм молодих фахівців, які  »»»



03.03.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (лютий 2024). Українська сучасна музика різних жанрів у важкий військовий час продовжує виконувати свою патріотичну місію, залучаючи до скарбів національного мистецтва все ширші верстви слухачів як в Україні, так і за її межами. Вона звучить у багатьох концертних програмах на рівні з світовою класикою, що лише підкреслює її художню досконалість.  »»»



Всі новини »

КИЯНОВСЬКА ЛЮБОВ ОЛЕКСАНДРІВНА

музикознавець

Народилась 1955 р. у м. Львові. Закінчила історико-теоретичний факультет Львівської державної консерваторії ім. М.Лисенка (1979), аспірантуру при Київській державній консерваторії ім. П.Чайковського (1983).
Була викладачем кафедри теорії, історії, гри на музінструментах Дрогобицького педагогічного інституту ім. І.Франка (1979 - 1987), завідуючою тією ж кафедрою (1987). 1987 - 1991 - доцент кафедри історії музики Львівської державної консерваторії ім. М.Лисенка, з 1991 р. до даного часу - завідуюча цією кафедрою.

Кандидат мистецтвознавства (1985) тема дисертації "Функції програмності у сприйнятті музичного твору", доктор мистецтвознавства (2001) тема дисертації "Еволюція галицької музичної культури ХІХ - ХХ ст.", професор (1994). Лауреат премії ім. М.Лисенка (2006).

Педагог, музично-громадський діяч.
Автор монографій, понад 150 статей в наукових збірках та часописах України, Німеччини, Росії, Польщі, Австрії, Словаччини, Словенії. Зверталась до висвітлення музичної шевченкіани, зокрема у творчості М.Вербицького, Й.Кишакевича, С.Людкевича, М.Колесси, М.Скорика, В.Камінського.


СПИСОК ОСНОВНИХ ПУБЛІКАЦІЙ

Монографії:


1. Творчість о. Йосипа Кишакевича. Львів, "Сполом", 1997. - 96 с.
2. Мирослав Скорик: творчість мистця у дзеркалі епохи. Монографія - Львів: Сполом, 1998. - 216 с.
3. Кияновська Л. Еволюція галицької музичної культури ХІХ - ХХ ст. - Тернопіль: Астон, 2000. - 339 с.
4. Син сторіччя Микола Колесса. Монографія. - Львів: Вид-во НТШ, 2003. - 378 с.

Підручники та посібники:


5. Максим Березовський. //Розповіді про композиторів: Бах, Гендель, Вівальді, Скарлатті, Бортнянський, Березовський, вип. 1. - К.: Музична Україна, 1994. - С. 57 - 71.
6. Українська музична культура. Посібник. - Львів: Сполом, 1999 р. - 144 с.
7. Максим Созонтович Березовський // Українська музична література. Навчальний посібник. Вип.1. -  Тернопіль: Астон, 2000. - 126-143 с.
8. Артем Лук'янович Ведель (Ведельський) // Українська музична література. Навчальний посібник. Вип.1. -  Тернопіль: Астон, 2000. - 144-155 с.
9. Українська музична культура: Навчальний посібник. -2-ге вид., доп. - Тернопіль: Астон, 2000. - 184 с
10. Михайло Вербицький (1815 - 1870) // Українська музична література. Вип.2 Тернопіль: Астон, 2002. Редактор-упорядник Л.Яросевич.


Статті у наукових збірках та журналах:


11. Регистры языка и проблема систематизации программности в музыке. // "Использование методов других наук в исследовании музыкального искусства. Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции". - Таллінн, Держконсерваторія, 1978. - С. 18 - 19.
12. Эстетические предпосылки и особенности воплощения программности в инструментальной музыке барокко и рококо. // "Эстетические проблемы музыкознания.Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции". - Горький, Держконсерваторія, 1980. - С. 58-61.
13. Програмна музика в загальноосвітній школі. Методичні рекомендації. Львів: Обл. ін-т удосконалення кваліфікації вчителів, 1983.
14. Роль літературно-сюжетної програми в становленні музичного образу. //  Українське літературознавство. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. - Вип. 43. - Львів: Вид-во при держуніверситеті, 1984. - С. 114 - 122.
15. До питання про сприйняття програмного твору. // Українське музикознавство. Республіканський міжвідомчий науково-методичний збірник. - Вип. 22. - К.: Музична Україна, 1987. - С. 15 - 23.
16. Музичні жанри в прозі Ольги Кобилянської. // Українське літературознавство. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. - Вип. 51. - Львів: Вид-во при держуніверситеті, 1988. - С. 97 - 102.
17. Пісні схвильованого серця (музичні сторінки листів, щоденника, спогадів Ольги Кобилянської) // Жовтень, № 4, 1988. - С. 97 - 98.
18. Хорова творчість львівських композиторів 1939 - 1989 рр. //  "50 років Возз'єднання західноукраїнських земель з Радянською Україною". - Львів, Держуніверситет, 1990. - С. 87 - 89.
19. Духовна культура не знає провінцій // Музика, № 1, 1990. - С. 2-5.
20. Пошуки і втрати львівського фестивалю ім. С.Крушельницької // Музика, № 1, 1991. - С. 18 - 19.
21. З-за піднятої завіси (про фестиваль музики української діаспори "Музика українського зарубіжжя") // Музика, № 4, 1991. - С. 2 - 5.
22. Музична культура української діаспори. // Культура України і слов'янський світ. - К.: 1992. - С. 30 - 32.
23. Про Михайла Вербицького та релігійну ідею в українській професійній музиці. // "Михайло  Вербицький і відродження української музичної  культури в Галичині - Тези наукових читань, присвячених 175-річчю від дня народження М.Вербицького. - Дрогобич, 1992. - С. 9-17.
24. Симфонічні поеми Станіслава Людкевича в контексті пізньоромантичної західноєвропейської культури. // Наукові записки НТШ, Т.ССХХУІ, Праці Музикознавчої комісії. - Львів, 1993. - С. 110 - 118.
25. Львівські прем'єри (про кантату-симфонію В.Камінського "Україна. Хресна дорога"). //Музика, № 6, 1993. - 4-5. (Під псевдонімом Марія Колесник).
26. Оновлення принципів програмності в музиці ХХ ст. // Українська музика. Традиції та сучасність.  - Львів, Вищий музичний інститут ім. М.Лисенка, 1993. - С. 37 - 57.
27. Наша пісня в світі. // Євшан-зілля. Вісник культури. Ч. 7. - Львів, 1993.- С.98-99.
28. Фортепіано звучало мов оркестр // Євшан-зілля. Вісник культури. Ч. 7. - Львів, 1993.-С.96-98.
29. Монологи про мистецтво і життя  (про творчість М. Колесси). // Музика, № 3, 1994. - С. 8 - 10.
30. Михайло Вербицький. // Календар пам'ятних дат. - Львів, 1995.- С. 28.
31. Не згасай, зоре Маркіяна. // Ямгорів. Літературно-краєзнавчий і мистецький альманах. Ч. 7-8. - Городенка, 1994 - 1995. - С. 165 - 168.
32. Мандрівні есе (про творчість М. Колесси.) // Музика, № 3, 1995. - С. 6 - 10.
33. Передмова до книги: Василь Витвицький. Максим Березовський. Життя та творчість. - Львів, Логос, 1995. - С. 3-5.
34. Das Schaffen von Mychajlo Werbytskyj und seine Beziehungen zur osterreichischen Kultur // Mitteilungen der Osterreichischen Gesellschaft fur Musikwissenschaft. - Nr. 29. Dezember 1995. - S. 43 - 53.
35. Наш гість - маестро Соневицький. // Музика, № 3, 1996. - С. 4.
36. "Дідона і Еней" Г.Перселла // Музика, № 2, 1996 - С. 6
37. Rezeption von Mozart in der Ukraine // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa - Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 1.// Red. Helmut Loos. - Chemnitz, Gudrun Schroder Verlag, 1997. - С. 57 - 69.
38. Zwiazki polsko-ukrainskie w dzialalnosci kompozytorow szkoly przemyskiej XIX wieku // Muzyka Polska w okresie zaborow. // Pod red. Kszysztofa Bilicy. - Warszawa, Instytut sztuki Polskiej Akademii Nauk, 1997. - С. 169 - 177.
39. Релігійна творчість Михайла Вербицького // Musica Galicijana,Т. 1. - Жешув (Польща), 1997. - С. 103 - 111.
40. Сучасний львівський неоромантизм // Арт-Лайн, № 4-5, 1997. - 12 - 14.
41. Ukrainska szkola wokalna we Lwowie w pierwszej polowie XX wieku // Problemy pedagogiki wokalnej. - Wroclaw, 1997. - С. 119 - 129.
42. Музичні барви львівської осені // Арт-Лайн, № 1, 1997. - С. 14-15.
43. Історія музики: філософія чи арифметика // Музика, № 5, 1997. - С.20 - 21.
44. Музичні силуети сецесійного Львова // Арт-Лайн, № 4, 1998. - С. 6-7.
45. Творчість Василя Барвінського і художні стилі ХХ ст. // Василь Барвінський і українська музична культура. Тернопіль, 1998. - С. 15 - 19.
46. Вплив австро-німецької культури на формування стилю Станіслава Людкевича // Матеріали міжнародного симпозіуму "Українсько-німецькі музичні зв'язки минулого і сьогодення". - Київ, 1998. - С. 67 - 77.
47. Музична діяльність українського товариства "Січ" у Відні // Матеріали Міжнародної конференції "Українсько-австрійські культурні взаємини другої половини ХІХ - початку ХХ ст." - Київ, "Тріумф", 1999. С. 182 - 194.
48. Галицькі священики-композитори ХІХ століття та їхня роль в українській і світовій культурі  // Київська церква, № 2 - 3, 1999. - С. 40 - 43.
49. Стиль сецесії в українській музиці першої третини ХХ сторіччя // Musica Galiciana,Т. 3. - Жешув (Польща), 1999. - С. 225 - 237.
50. Польсько-українські зв'язки в галицькій музичній культурі // Musica Galiciana, Т. 2. - Івано-Франківськ, 1999. - С. 62 - 69.
51. Пам'яті митрополита Андрея Шептицького (про ораторію В.Камінського "Іду. Накликую. Взиваю") // Київська церква, № 6, 1999. - С. 133 - 134.
52. Творчість Йосипа Кишакевича і галицька музична культура першої половини ХХ ст. // Повернення культурного надбання України: проблеми, завдання, перспективи. Вип. 13. - К.:ІМФЕ ім. М.Т.Рильського НАН України, 1999. - С. 29 - 34.
53. Anatol Wachnianyn. Komponist, Sanger, Wissenschaftler, Botschafter, Kulturtrager, Schriftstiller, Сhordirigent, Journalist - das Phanomen einer vielseitigen Personlichkeit Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 5. - Chemnitz: Gudrun Schroder Verlag, 1999. - S. 34- 49. (In der Zusammenarbeit mit Lydia Melnyk).
54. Soziale Faktore der Oper in Lemberg // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa -Mitteilungen der internationalen Arbeits-gemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. - Heft 4. - Chemnitz, 1999. - S. 15 - 26
55. Barvins'kyj // MGG (Musik in der Geschichte und Gegenwart). Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil. Band 2. - Baerenreiter - Verlag Kassel u.a. / J. B. Metzler-Verlag Stuttgart u.a.,  1999. - S. 420 - 421.
56. Rozwoj piesni solowej w muzyce polskiej i ukrainskiej w 90-ch latach XIX - 30-ch latach XX st. - szkice analizy porownawczej // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 74. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego,  1999. - S. 103 - 111
57. Деякі аспекти стильового аналізу регіональних музичних культур (на прикладі Галичини) // Syntagmation. - Львів: Сполом, 2000. - С. 95 - 108.
58. Шопен і Барвінський // Фридерик Шопен. Науковий вісник Національної музичної академії ім. П.І.Чайковського. Вип. 9. - Львів: Сполом, 2000. - С. 107 - 116.
59. Михайло Вербицький як український романтик // Український альманах 2000. - Варшава: Об'єднання українців у Польщі, 2000. - С. 286 - 291
60. Діяльність німецьких, австрійських та чеських музикантів в Галичині у ХІХ ст. //"Musica Galicijana",Т. 5. - Жешув (Польща), 2000. - С. 119 - 128.
61. Галицька співогра та її жанрові ознаки // Чотири століття опери. Оперні школи ХІХ-ХХ ст. Науковий вісник Національної музичної академії ім. П.І.Чайковського. Вип. 13. - Київ, 2000. - С. 92 - 100.
62. Metoda nauczania spiewu Aleksandra Myszugi // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 77. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2000. - S. 87 - 101.
63. Принципи стильової гри у творчості М.Скорика //Мирослав Скорик. Науковий вісник НМАУ. Вип. 10. - К.: 2000. - С. 15 - 23.
64. Стефанія Павлишин: парадигма життя та енергія духу вченого-музикознавця // Стефанія Павлишин. - Львівська обласна універсальна наукова бібліотека, 2000. -с. 7 - 14. (В співавторстві з Д.Дувирак).
65. Храм мистецтва //Музика, № 6, 2000. - С. 19.
66. Зоряний час театру // Музика, № 6, 2000. - С. 20.
67. Маловідома сторінка з життя Дмитра Бортнянського // Український світ, спецвипуск, 2000. - С. 38 - 40.
68. Das kulturelle Umpfeld von Elizavetgrad in der zweiten Halfte des 19. Jahrhunderts // Heinrich Neuhaus. Aspekte interkultureller Beziehung in Pianistik und Musikgeschichte zwischen dem ostlichen Europa und Deutschland. - Band 3. Bonn: Studio-Verlag, 2001.- S. 71 - 80.
69. Die ukrainische musikalische Gesellschaft "Bojan" und ihre national-aufklarische Funktion in Galizien am Ende 19. bis die ersten Jahrzehnte des 20. Jahrhundertes // Uloha spolkov, spolocnosti a zdruzeni v hudobnych dejinach Europy (Die Aufgabe der Vereine, Gesselschaften und Vereinigungen in der Musikgeschichte Europas), Muzikologicky seminar. Zostavila Edita Bugalova. Zapadoslovenske muzeum v Trnave. Trnava 2001.  S. 77 - 87.
70. Дмитро Бортнянський як український композитор //Український альманах 2000. - Варшава: Об'єднання українців у Польщі, 2001. - С. 93 - 97.
71. Piesni solowe Karola Mikulego // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 78. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2001. - S. 75 - 83.
72. Художньо-естетичні засади творчості Йосипа Кишакевича та її роль у сьогоднішньому музичному житті Галичини //Визначні діячі Перемишльщини / Перемишль і Перемишльська земля протягом віків (2). - Перемишль-Львів, 2001. - С. 220 - 227.
73. Вплив австро-німецького театру у Львові на розвиток західноукраїнської музичної культури // Вісник Львівського університету. Серія "Мистецтвознавство". Вип. 1. - Львів: ЛНУ ім. І.Франка, 2001. - С. 105 - 113.
74. Опера Мєчислава Солтиса "Українська повість" ("Opowiesc ukrainska") в світлі польсько-української взаємодії на пограниччі культур // Na pograniczu kultur. - Przemysl, 2001. - C. 48-57
75. Лешек Мазепа (від редактора) Лешек Мазепа. Сторінки музичного минулого Львова (з неопублікованого). - Львів: Сполом, 2001. - С. 4 - 5.
76. Штрихи до портрету митця // Маестро  Юрій Луців. - Львів: Сполом, 2001. - С. 35 - 37.
77. Еволюція стилю Станіслава Людкевича у європейському контексті // Питання стилю і форми в музиці. В серії: "Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка". Вип. 4. - Львів: Каменяр, 2001. - С. 80- 90.
78. Світло і тіні музичного виховання // Музика, № 3, 2001. - С. 13.
79. Притча про "Мойсея" ("Мойсей" Мирослава Скорика на львівській сцені) //ПіК, 3-9 липня 2001. - С. 52 - 53.
80. "Мойсей" на порозі нового тисячоліття. // Музика, № 12, 2001.
81. "Проблеми і можливості сучасного жіночого руху в Україні в контексті міжнародних організацій" // Український жіночий рух: здобутки і проблеми. Вип. 1. - Дрогобич: Коло, 2002. - С. 3 - 9.
82. Барвінський Василь Олександрович // Золота книга української еліти. - Київ: Євроімідж 2001. - С. 276 - 277.
83. Музична психологія, її роль і місце в музичній освіті України //Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку. Матеріали науково-практичної конференції. - Київ: АМУ, 2001. - С. 153 - 157.
84. Rozwoj sluchu u dzieci 6-7 lat na podstawie studiowania piesni ludowych.(na podstawie eksperymentu, przeprowadzonego w lwowskiej szkole muzycznej N 1) //Prace Zakladu pedagogiki muzycznej UL. Zeszyt 5. - Lodz, 2001. - S. 43 - 55.
85. VII "Musica Galiciana" in Rzeszow (Polen) //"Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 7.// Red. Helmut Loos. - Chemnitz, Gudrun Schroder Verlag, 2001. - С. 57 - 58.
86. Опера "Мойсей" Мирослава Скорика - тексти, контексти і підтексти  (естетико-критичне есе) //Просценіум. № 1, 2002. - С. 55 - 60.
87. Обрії творчости Віктора Камінського //Український світ, т.19, спецвипуск, 2001. - С.42-43.
88. Портрет сучасника в інтер'єрі постмодернізму // Українське музикознавство, НМАУ ім. П.Чайковського, вип. 30. - Київ: 2001. - С. 156 - 169.
89. Церковний спів галицької композиторської школи // Калофонія: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. Ч. 1 (До 70-ліття Олександри Цалай-Якименко). - Львів: Вид-во Львівської Богословської академії, 2002. - С. 140 - 150.
90. Religiose Gestalte und Symbole in der ukrainischen Musik des 20. Jahrhunderts- Versuch einer asthetisch-philosophischen Verallgemeinerung // Musikgeschichte zwischen Ost- und Westeuropa. Band 7. Kirchenmusik - geistliche Musik - religiose Musik. - Bonn: IME, 2002. - S. 301 - 311.
91. Послухаймо голос її серця (про автобіографію видатної української співачки Ірини Маланюк "Голос серця"). - "Просценіум", № 2 (3), 2002. - С. 96-98.
92. Piesni Michala Zawadzkiego i tradycje "Spiewnikow domowych" w polskiej muzyce drugiej polowy XIX wieku. - Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 78. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2002. - S. 75 - 83.
93. Вступна стаття до збірки "Одарка Бандрівська. Науково-методичні статті" -Львів: 2002. - С. 2 - 4.
94. Vivat, "Віртуози країни" // Музика, № 6, 2002. - С.6 - 8.
95. Piesni Karola Mikulego //Piesn polska. Rekonesans. Odrebnosci i pokrewienstwa. Inspiracje i echa. Zeszyty naukowe "Zespol historii i teorii piesni" pod red. prof. Mieczyslawa Tomaszewskiego. N 10.  - Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002. - S.325 - 339.
96. Релігійні теми і образи в творчості Віктора Камінського //  Na pograniczu kultur. T. II. Pod redakcja Olgi Popowicz - Przemysl, 2002. - C. 7 - 18.
97. Мистецький міст - музична академія //Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Випуск 2. - Львів: Вид-во ЛНУ, 2002. - С. 340 - 343.
98. Гельмут Льосс. Між "Аве Марія" і "Тиха ніч". Кітч в музиці. Переклад з німецької та примітки Любові Кияновської // Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Випуск 2. - Львів: вид-во ЛНУ, 2002. - С. 58 - 66.
99. Репрезентація української культури у Відні в ХІХ ст. // Український світ, ч. 1-6, 2002. - С. 40 - 43.
100. Різдвяна тема в українській професійній музиці // Різдво в нашому домі. - Львів, 2003. - С. 281 - 287.
101. Традиції Барвінського у львівській композиторській школі ХХ ст. // Василь Барвінський в контексті європейської музичної культури. Статті і матеріали - Тернопіль: Астон, 2003. - С. 172 - 180.
102. Ювілей "Київських акварелей" // Музика, 2003, № 1-2. - С. 10 - 11.
103. Успіх українських музикантів у Кракові // Музика, 2003, № 3-4. - С.2.
104. Кобзарська доля на перетині тисячоліть (Про 75 років В.Герасименка) // Бандура (США), 2003. - С. 12-13.
105. Вершина її джерела (Про ювілей Людмили Посікіри) // Бандура (США), 2003. - С. 14-15.
106. Українська опера на сцені Львівського оперного театру після Другої світової війни: спроба соціокультурологічного аналізу // Musica Galiciana вип. 7. - Rzeszow: Wyd-wo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2003. - 216 - 222.
107. Helmut Loos. Gmachy teatrow i ich symbole. Переклад з німецької та примітки Любові Кияновської.// Musica Galiciana, вип. 7. - Rzeszow: Wyd-wo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2003. - 42 - 52.
108. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин //  Musica Humana. Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. Вип. 8. Збірник статей кафедри музичної україністики. - Львів: 2003. - С. 188 - 198.
109. Barocke und insbesondere Bachsche Einflusse auf das Schaffen Lemberger Komponisten des XX. Jahrhunderts. // "Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 8.// Red. Helmut Loos. - Leipzig, Gudrun Schroder Verlag, 2003. - S. 241 - 249.
110. Спадщина Дмитра Бортнянського у вихованні національної свідомості // У вінок шани корифеям. - Дрогобич: Коло, 2003. - С. 4 - 13.
111.  Становление украинской профессиональной композиторской школы в Галиции ХIХ в. в контексте общеевропейского культурно-исторического процесса и особенностей исторического развития региона // Становление европейских композиторских школ в ХІХ ст. - Трнава: 2003. - С. 27 - 37.
112. Михайло Вербицький і сучасна музична українська культура // Перемишль і Перемишльська земля протягом віків (3). Ювілейна збірка на пошанування професора Феодосія Стеблія. - Львів: 2001. - С. 56 - 65.
113. "Перемиська школа" як культурологічний феномен" // Перемишль і перемиська земля - Перемишль-Львів: 2002. - С. 97 - 104.
114. Piesni Janiny Czetwertynskiej // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 79. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2003. - S. 46 - 55.
115. Огляд CD Ольги Олійник-Герасименко та Оксани Герасименко //"Бандура" (США), № 8, 2003. - С. 5.
116. Ярема Якуб'як: силует музикознавця, педагога і особистості // Українське мистецтвознавство, вип. 3. - Київ: ІМФЕ ім.. М.Рильського, 2003. - С. 46 - 48 (у співавторстві з Лідією Мельник).
117. Вступна стаття до збірки Б.Стельмаха "Три лібрето" - Львів: 2003. - С. 4 - 7.
118. 150 - вік зрілості і розквіту (про 150 років академії): Інтерв'ю з І.Пилатюком  // Музика, № 6. - С. 3.
119. Duchovne mosty medzi narodmi - Alexander Moyzes, Mykola Kolessa a Vitezslav Novak // Slovenska hudba, N1, 2003. - S. 99 - 104.
120. Кафедра історії музики // Сторінки історії Львівської державної музичної академії ім. М.В.Лисенка. - Львів: Сполом, 2003. - С. 159 - 166.
121. Композитор в умовах радянської дійсності // Миколі Колессі - у сторічний ювілей. - Дрогобич: Коло, 2003. - С. 101 - 107.
122. Das Schaffen von Fryderyk Chopin in der Auffassung der ukrainischen Komponisten und Schriftsteller // Chopin and his Work in the Context of Culture. V. 2 - Warszawa: Polska Akademia Chopinowska u.a., 2003. - S. 411 - 422.
123. Микола Колесса: рефлексія творчості // Мистецькі обрії 2001 - 2002 Альманах. - К.: КНВМП "Символ-Т", 2003. - С. 395 - 403.
124. Лінії його долі (про книгу М.Логойди про В.Ігнатенка) // Просценіум, № 3, 2003. - С. 7.
125. Internationale musikwissenschaftliche Konferenz "Musikbildung in aller Welt: gestern, heute und morgen" // "Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 9.// Red. Helmut Loos. - Leipzig, Gudrun Schroder Verlag, 2004. - С. 303 - 306.
126. Франц Ксавер Вольфганг Моцарт і Львів // Genius loci.Львів - Leopolis - Lwow - Lemberg. Незалежний культурологічний часопис "Ї". - Львів, 2004. - С. 164 - 170.
127. Станіслав Людкевич і національна ідея. // "Вісник НТШ". N 1, 2004. - С. 12.
128. Albert Sowinski i jego zbior "Popularne polskie piesni narodowe" // Wokalistyka w Polsce i na swiecie. T.III. - Wroclaw, 2004. - S. 109 - 123.
129. Віденська музична україніка і творчість Андрія Гнатишина. // Україна і світ, № 3. - С. 12 - 13.
130. Tworczosc fortepianowa ukrainskich kompozytorow lwowskich w pierwszych dziesiecioleciach XX wieku // Muzyka wobec tradycji. Idee -dziela - recepcja. - Warszawa, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, 2004. - S. 525 - 533.
131. Kamins'kyj // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 9 - S. 1430 - 1431.
132. Filaret Kolessa // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 450 - 451.
133. Mykola Kolessa // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 451.
134. Kozarenko // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 585 - 586.
135. Ukrainisch-polnische Musikkontakte in Galizien in der ersten Halfte des XX Jahrhunderts //Nationale Musik im 20. Jahrhundert. Herausgegeben von Helmut Loos und Stefan Keym. - Leipzig: Hudrun Schroder Verlag, 2004. - S. 170 - 182.
136. Традиції і пошуки "Віртуозів" // Музика, № 4-5, 2004. - С. 2-3.
137. Психологія взаєморозуміння (до ювілею М.Ю.Крих-Угляр) // Марія Юріївна Крих-Угляр. - Львів: 2004. - С. 18 - 23.
138. Творчість львівських композиторів-жінок 70-х - 90-х років // Трансформація музичної освіти і культури в Україні. - Одеса: Друкарський Дім, 2004. - С. 20 - 30.
139. Гельмут Льоос. Композитор як герой і антихрист. До питання про мистецьку особистість і світогляд Ріхарда Штрауса. Переклад і коментарі Л.Кияновської \\ Записки НТШ. Том СCXLVII. Праці Музикознавчої комісії. - Львів: Вид-во НТШ, 2004. - С. 113 - 121.
140. Феномен Дмитра Бортнянського в контексті української і російської музичної культури \\ Записки НТШ. Том СCXLVII. Праці Музикознавчої комісії. - Львів: Вид-во НТШ, 2004. - С. 180 - 185.
141. Любов Кияновська, Лідія Мельник. Маски характерів на балу життя // Просценіум, № 3 (10), 2005. - С. 54 - 57.
142. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин // Стефанія Павлишин у своїх працях і спогадах сучасників. - Львів: БаК, 2005. - С. 15 - 20.
143. Прихильність до авангарду (декілька штрихів до біографії видатного вченого) // Стефанія Павлишин у своїх працях і спогадах сучасників. - Львів: БаК, 2005. - С. 139 - 140.
144. Про етико-психологічні засади музикознавчого дослідження і дискусії // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 5. - Одеса: Друкарський дім, 2005. - С. 24 - 37.
145. "Празька школа" львівських композиторів та їх роль у музичному житті краю // Вісник Львівського університету. Серія "Мистецтвознавство". Вип. 5. - Львів: ЛНУ ім. Франка, 2005. - С. 101 - 109 (у співавторстві з Ю.Пороховником).
146. Празькі впливи в творчості В.Барвінського і М.Колесси // Musica Galiciana. Вип. ХІХ. - Жешув: Вид-во Жешівського ун-ту, 2005. - С. 16 - 23.
147. Постмодерн як контроверсійний образ гіперінформативного простору сучасності // Українська та світова музична культура. Сучасний погляд. Зб. статей. Науковий вісник НМАУ. Вип. 36, кн. 1. - Київ: 2005. - С. 12 - 20.
148. Людмила Посікіра // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
149. Василь Герасименко // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
150. Оксана Герасименко // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
151. Вступне слово до збірки "Хорові твори на слова Івана Франка". Ред.-упоряд. С.Дацюк. - Дрогобич: Коло, 2005. - С. 3-4.
152. "Жіноче" музикознавство: утопія чи реальність? //Музична україністика: сучасний вимір. Вип. І. Збірка наукових статей на пошану доктора мистецтвознавства Лю Пархоменко. - Київ: Національна академія наук України, ІМФЕ ім. Рильського, 2005. - С. 29 - 35.
153. Основні етапи музичних зв'язків Західної України й Австрії: спроба історичної систематизації // Подорож до Європи. Галичина, Буковина і Відень на центральноєвропейській культурній шахівниці. - Львів: ВНТЛ - Класика, 2005. - С. 116 - 133.
154. Sechs Gesange fur eine Singstimme und Klavier op. 107 // Robert Schumann. Interpretaton seiner Werke. Hrsg. von Helmut Loos. B. 2. - Laaber: Laaber-Verlag, 2005. - S. 185 - 189.
155. Шевченко і світова музична культура // Шевченко і музика. Матеріали наукових читань. - Дрогобич: Коло, 2005. - С. 35 - 41.
156. Опера "Мойсей" Мирослава Скорика в контексті сучасного мистецького процесу // Karpacki Collage artystyczny. - Przemysl: Stowarzyszenie przemyskie centrum inicjatyw kulturalnych "Mytusa", 2005. - S. 41 - 53.
157.  Львівська бандурна школа другої половини ХХ ст. (Василь Герасименко і його учні) // Karpacki Collage artystyczny. - Przemysl: Stowarzyszenie przemyskie centrum inicjatyw kulturalnych "Mytusa", 2005. - S. 63 - 73.
158. Die Briefe von Vasyl Barvins?kyj aus Prag als Spiegel des Musiklebens vor dem Ersten Weltkrieg (1905 - 1914) // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 10. - Leipzig: Gudrun Schroder Verlag, 2005. - S. 72 - 79.
159. Соціокультурний аспект розвитку електронної музики в 50-х - 70-х роках ХХ ст. \\ Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Випуск 6, Книга 1. - Одеса: Друкарський дім, 2005. - С. 114 - 124.
160. Репрезентант української музичної культури у Відні - Андрій Гнатишин\\ Діаспора як чинник утвердження держави Україна у міжнародній спільноті. - Львів: національний університет "Львівська політехніка", 2006. - С. 108 - 110.
161.  Наукові дороги Лєшека Мазепи \\ Лєшек Мазепа. Біо-бібліографічні відомості та інші матеріали. - Львів: БаК, 2006. - 163 - 166.

 

Контакти:

Кияновська Любов Олександрівна
вул. Дарвіна, 8, кв. 5
Львів-4,
Україна
Тел.: 8 (0322) 75-61-78