НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

11.03.2024

ПРИВІТАННЯ КАРМЕЛЛІ ЦЕПКОЛЕНКО. Сердечно вітаємо нашу дорогу колегу, видатну українську композиторку, заслуженого діяча мистецтв України, професорку Кармеллу Цепколенко з визначною подією –  »»»



07.03.2024

Незважаючи на всі складнощі воєнного часу, до Правління НСКУ постійно продовжують надходити заяви від композиторів та музикознавців з проханням прийняти до лав Національної Спілки композиторів України. Нас радує ентузіазм молодих фахівців, які  »»»



03.03.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (лютий 2024). Українська сучасна музика різних жанрів у важкий військовий час продовжує виконувати свою патріотичну місію, залучаючи до скарбів національного мистецтва все ширші верстви слухачів як в Україні, так і за її межами. Вона звучить у багатьох концертних програмах на рівні з світовою класикою, що лише підкреслює її художню досконалість.  »»»



04.02.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (січень 2024 року). Розпочався Новий 2024 рік, в січні якого ми перетнули трагічний рубіж – 700-ий день підступного нападу російських загарбників на Україну. Однак не можна зламати дух свободи, який живе в кожному українці. Незалежно від того, воює він на передовій чи займається мирними професіями. Все одно ми всі на фронті, кожний на своєму, боремося за вільну Україну. Українське сучасне музичне мистецтво продовжує завойовувати  »»»



03.02.2024

Національна Спілка композиторів України, як і вся наша країна, понесла великі і важкі втрати під час підступної війни, розв’язаної російськими агресорами. На цьому тлі нині особливо зростає важливість поповнення Спілки новими силами – молодими талановитими композиторами та музикознавцями, готовими до боротьби на культурному  »»»



Всі новини »

ТАРАСОВА НАТАЛІЯ ЮРІЇВНА

Музикознавець

 Народилася  в місті Санкт-Петербург. Але усе моє свідоме життя пов'язане з Дніпропетровськом і Києвом, які я щиро люблю. В Дніпропетровську отримала перші уроки професіоналізму в музичному училищі ім. Глинки. А в Києвській консерваторії ім. Чайковського опанувала сумою знань, необхідних музикознавцю. Серед моїх вчителів були відомі музиканти і вчені - кандидат мистецтвознавства А.К.Поставна, доктори музикознавства Н.О.Горюхіна, Н.І. Герасимова-Персидська, О.С.Зінькевич, В.В.Задерацький, композитор Ю.І.Іщенко.
 
Здійсненням мрії про творчу роботу стала діяльність на Державному обласному телебаченні, де більше двадцяти років я працювала над створенням програм про українську і зарубіжну мистецьку еліту. Телебачення подарувало мені зустріч з багатьма видатними музичними діячами сучасності, яким було присвячено також чимало моїх статей у журналах і газетах. Тут здійснилося  і бажання стати членом Національної спілки журналістів України.
 
Останні роки мої творчі інтереси спрямовані, окрім ЗМІ, на лекторську роботу.  Музикознавчі коментарії та концерти-лекції в Дніпропетровському будинку органної та камерної музики я поєднувала із читанням курсу "Культурологія" для студентів  технічних і гуманітарних спеціальностей Національного гірничого університету, де і зараз працюю викладачем на кафедрі філософії. Пишу наукові статті, беру участь у наукових конференціях.
 
У 2003 році пощастило вступити до Національної спілки композиторів України. Тому окрім музичної публіцистики, певну кількість часу віддаю дослідженню феномену етнофольклорної настанови як чинника індивідуалізації композиторського стилю.

 

 Список наукових статей

  • Фольклор та художній світ сучасного композитора. Тези доповіді на Європейському симпозіумі "Фольклор і сучасний світ". Київ, 1990, с.134.

  • Фольклорна  орієнтація як фактор національної визначеності композиторського стилю. Тези доповіді Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 75-річчю Дніпропетровського держуніверситету. Дніпропетровськ, 1993, ч.111, с.109-110. /ББК 63.52, У 45,УДК 902.7./
  • Проблеми соціокультурної ідентичності в сучасному філософському дискурсі. "Грані", № 5/13, 2000, с.46-51. Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. Свідоцтво ДП № 637, від 13.04.99. /Постанова ВАК України / протокол № 2 - 02/2 від 09.02.2000/.
  • До проблеми соціокультурної ідентифікації особистості. "Мультиверсум", Філософський альманах. Випуск 17, 2000, с.60-68. Київ, Український центр духовної культури, інститут філософії ім. Сковороди НАН України. ББК 87. 3 М 90. 1SBN 966-7276-92-9 /Протокол ВАК У № 13 від 24.10.2000/.
  • Соціокультурна ідентичність та суб'єкт творчості: механізм співвідношення.
    "Філософські, культурологічні, релігієзнавчі аспекти осмислення сучасного світу та їх науково-методичне значення". Випуск 1,  Міністерство освіти і науки України, Запорізька державна інженерна академія. Запоріжжя, 2000, с.171-176. /УДК 10, ББК 1,Ф 561/.
  • Соціокультура ідентичність особистості й особистісна свобода. Матеріали 6-ї Міжнародної науково-практичної конференції "Творчість свободи як свобода творчості". 17-18 травня 2001 року. Київ, НТТУ "КПІ",2001.с.205-206, /I SBN 5-776З-2085-2/.
  • Механізми соціокультурного ідентифікування макросоціальних та макроглобальних суб'єктів. Філософія. Культура. Життя. Випуск 15,2002, с.243-251.
  • Міжвузівський збірник наукових праць. Міністерство освіти і науки України. "Наука і освіта",2002. /Постанова президії ВАК України від 09.06.99/. УДКЮ 0/8 - І0.261.
  • Глобалізація та соціокультурна ідентифікація макросоціальних суб'єктів. 
    "Світова цивілізація і міжнародні відносини". Науковий журнал № 1/3/2002, с.62-28. Реєстраційне свідоцтво ДПІ № 824 від 29.05.2001.
  • Глобалізація та соціокультурна ідентифікація макросоціальних суб'єктів. "Гуманітарний журнал".літо-осінь,2002,с.152-158. Реєстраційне свідоцтво 3782 від 16.04.1999.
  • Ідентичність в світі множинності, змінюваності, суперечливості. // "Грані". Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. ВАК (протокол № 2/02 від 09.02.2000 р.) № 4, липень-серпень 2005, с.67-73.
  • Ідентичність утворення культури толерантності. Доповідь на Всеукраїнській науково-практичній конференції "Толерантність у контексті міжрелігійних відносин". 23 вересня 2005 р., Запоріжжя.
  • Настанови навчання  у формуванні фольклорної орієнтації композиторської творчості.// "Борисфен". Літературно-мистецький, публіцистичний та науково-популярний щомісячник, ВАК (протокол за № 1- 05/7 від 9 червня 1999 р.)  № 11 листопад, 2004 р., с.26-27.
  • Фольклорна орієнтація як фактор національної визначеності композиторського стилю. // "Борисфен" № 2, лютий, 2004 р., с.24-25.


Передмови до книг


1. "У країні, де сміх крізь сльози". Передмова до книги В.Луценка. "Товарищі-хапуни". 1996. ББК 84 УК 7-5 Л.86.
2. "Не хлібом єдиним живе людина". Передмова до книги В.Луценка "Рафаель і юшкоіди". 2001. ББК. 84 /4 Укр./ 6Л 82.
3. Сміх як спосіб духовного очищення. Передмова до книги В.Луценка "Гримаси ринкового монстра". 2005. ББК 84 /4 Укр./ 6Л 82 ISBN 966-7691 79-9.

 Сценарії телепередач та  лекцій-концертів.
 
Контакти:

ТАРАСОВА

Наталія Юріївна
 49009,
м.Дніпропетровськ,
проспект Калініна, 22/26, кв.28.
Телефон: (0562) 52-39-92.