НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.04.2024

ОБ"ЄДНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ (ОКУ) "ОБЕРІГ" ЗАПРОШУЄ композиторів до співпраці з охорони авторських прав. »»»



03.04.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (березень 2024). Разом з усією нашою країною в складних умовах воєнного часу українські композитори невтомно продовжують свій шлях до перемоги. Шлях цей складний, сповнений важких втрат, про які ми завжди пам’ятаємо, але й не здаємося, завойовуючи все нові рубежі на мистецькому фронті. В березневі дні вся музична громадськість України згадувала  »»»



11.03.2024

ПРИВІТАННЯ КАРМЕЛЛІ ЦЕПКОЛЕНКО. Сердечно вітаємо нашу дорогу колегу, видатну українську композиторку, заслуженого діяча мистецтв України, професорку Кармеллу Цепколенко з визначною подією –  »»»



07.03.2024

Незважаючи на всі складнощі воєнного часу, до Правління НСКУ постійно продовжують надходити заяви від композиторів та музикознавців з проханням прийняти до лав Національної Спілки композиторів України. Нас радує ентузіазм молодих фахівців, які  »»»



03.03.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (лютий 2024). Українська сучасна музика різних жанрів у важкий військовий час продовжує виконувати свою патріотичну місію, залучаючи до скарбів національного мистецтва все ширші верстви слухачів як в Україні, так і за її межами. Вона звучить у багатьох концертних програмах на рівні з світовою класикою, що лише підкреслює її художню досконалість.  »»»



Всі новини »

НОВИНИ

27.05.2013



Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку – в Донецьку завдяки зусиллям і спільній роботі Донецької облдержадміністрації, Управління культури і туризму та двох творчих спілок – Відкриття фестивалю. Оркестр Запорізької філармоніїДонецької організації Національної Спілки композиторів України та Донецького відділення Національної всеукраїнської музичної спілки - народився міжнародний фестиваль-конкурс сучасного музичного мистецтва “Donbas Modern Music Art”. 

Величезний промисловий мегаполіс, футбольна столиця України врешті повернувся обличчям до надбань світової нової музики, віддавши їй кращі зали і концертні майданчики міста, гостинно прийнявши учасників фестивалю з Польщі, Австрії, Німеччини, Швеції, Японії, а також з різних міст України – Києва, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Луганська тощо. 

Диригент Масатака МАЦУО (Японія)Впродовж п”яти днів зацікавлена донецька публіка відвідала чотири симфонічних і три камерних концерти, побувала на вечорі сучасної опери та хореографії у славетному Донецькому театрі опери та балету, а також на змаганні юних композиторів, які виборювали перемогу на відкритому міжнародному конкурсі. 


Мабуть ніколи у Донецьку не звучала таким розмаїтим масивом сучасна музика українських та зарубіжних авторів. Слухачі були захоплені музикою Вітольда Лютославського, велику програму з творів якого представив відомий польський диригент Роман Ревакович разом з Донецьким симфонічним оркестром ім. С.С.Прокоф”єва; Композитор Томас ЛІЛЬЄХОЛЬМ (Швеція)неабияку цікавість і дуже теплий прийом викликала музика романтично-експресивного Томаса Лільєхольма (Швеція),
філософськи заглибленого і по-східному витонченого композитора і диригента  Масатака Мацуо (Японія), гостро сучасної у пошуках нової виразності Олександри Каростоянової-Херментін (Австрія). 


Загальним улюбленцем фестивалю став людина-фейєрверк, чудовий майстер, унікальний співак Рупперт Бергман (Австрія), Руперт БЕРГМАН Німеччина) таКармела ЦЕПКОЛЕНКО (Україна)що разом з одеським молодіжним ансаблем “Senza sforzando” блискуче виступив у монооперах Кармели Цепколенко та Юлії Гомельської (Одеса). 

Донецькі меломани високо оцінили і українську музику: твори киян Ігоря Щербакова та Геннадія Саська (концерти для флейти цих композиторів з блиском виконала  солістка симфонічного оркестру Київської опери Богдана Стельмашенко), Михайла Шведа, Володимира Рунчака, львівянина Олександра Козаренка, запорізьких композиторок Наталії Боєвої та Ганни Хазової.  

Фестиваль надав можливість творчого виявлення більшості донецьких композиторів – від маститих Олексія Скрипника, Володимира Стеценка, Олександра Рудянського – до творчої молоді Євгена Петриченка, Данили Мілки, Кирила Фандєєва, Романа Качалова. 

У фестивалі були задіяні потужні виконавські сили: крім вже названого Донецького симфонічного оркестру (худ. керівник і головний диригент – Олександр Долинський) спеціально приїхав з розгорнутою складною програмою Симфонічний оркестр Запорізької філармонії під орудою Вячеслава Реді. Серед камерних виконавців привернула особливу увагу фантастична піаністка, маленька перлина Донбасу Діна Писаренко,Дует яка представила виключно цікаву програму авангардної класики – твори Булеза, Штокгаузена, Шнітке, Лігеті, а також Карастоянової-Херментін. Виразним, технічно довершеним дуетом показали себе “Віолончеліссімо” (Вадим Ларчиков та Ольга Веселіна), ці музиканти з Одеси до того ж багато в чому допомогли у реалізації ідеї фестивалю.

Композитор Євген ПЕТРИЧЕНКОСкладну місію директора фестивалю з успіхом виконав завжди креативний та енергійний Євген Петриченко – не тільки талановитий композитор, а й здібний організатор.
За допомогою багатьох небайдужих людей, спираючись на досвід свого вчителя, голови Донецької організації НСКУ Сергія Мамонова, та невтомної, всюди встигаючої Тетяни Дорогавцевої (голови Донецького відділення Всеукраїнської музичної спілки) вдалося втілити у життя мрію мистецької громади – заснувати масштабний міжнародний музичний фестиваль, який після вдалого першого досвіду, дасть Бог, стане ще одним, справжнім культурно-мистецьким, брендом Донеччини.

Інф. НСКУ