НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

25.10.2023

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ – «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ- 2023». У важкий воєнний час, коли ми всі незламно стоїмо на культурному фронті, найвизначнішим і наймасштабнішим мистецьким проєктом Національної Спілки композиторів України не лише вересня-жовтня, а всього року став ХХХІУ Міжнародний фестиваль «Київ Музик Фест-2023» (30 вересня – 8 жовтня 2023). Розуміючи значення культурної роботи у час жорстоких випробувань, що випали на долю нашої країни, Мистецька рада фестивалю  »»»



17.09.2023

НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ ТА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ МИСТЕЦТВ УКРАЇНИ запрошують композиторів та мистецтвознавців до участі у Всеукраїнському круглому столі на тему »»»



04.09.2023

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2023). В тривожні дні воєнного спротиву, коли атаки ворога не припиняються і намагаються зламати нашу волю, музика підіймає дух людей, даруючи силу і надію. Цей процес безперервний, і українські композитори разом з виконавцями не залишають своїх позицій ні на день, ні на мить, адже справжня творчість – це поняття безкінечне. Невипадково в цьому році  »»»



05.08.2023

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (липень 2023). Спекотний липень, його тривожні дні протистояння рашистській агресії в різних регіонах України не змогли згасити творчу активність українських композиторів і на рідних теренах, і у світі. Особливою активністю була відзначена творча діяльність Асоціації електроакустичної музики при Національній Спілці композиторів  »»»



03.07.2023

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2023). Триває жорстока навала російського агресора, але Україна незламна допоки ми всі, українці, стоїмо єдиним фронтом, кожний на своєму місці, захищаючи нашу землю, наші національні цінності, нашу нетлінну культурну спадщину, наше право жити і творити. Українські композитори та їх музика працюють на перемогу. Важливо постійно підкреслювати значення української музики у контексті світової культури, її невід’ємність від загального історичного процесу та її еталонний мистецький рівень. В цьому сенсі цікавим був задум філармонічного вечора в Києві »»»



Всі новини »

РОЗЕНБЕРГ РИММА МАРКІВНА


Музикознавець
(1928 - 2020)


       У 1952 році закінчила  філологічний факультет Одеського національного університету ім. Мечникова; У 1954 р. - музикознавче відділення Одеської державної консерваторії / нині Академії/ ім. А.В. Нежданової, у 1959 р. - аспірантуру по кафедрі історії музики Ленінградської /нині  Санкт-Петербургської/ консерваторії ім. Римського-Корсакова.
      У 1967 р. Захистила кандидатську дисертацію, і їй було присвоено ступінь "кандидата мистецтвознавства". У 1969 р. Одержала звання доцента.
      У 1991 р. Обрана на посаду професора кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської консерваторії.
      У 1973 р. Обрана членом Спілки композиторів України.

Завершила свій життєвий шлях 24 листопада 2020 р.


Р.М.Розенберг вела лекційни курси: Історія Російської музики, історія радянської музики, історія музики народів СНД - у музикознавці; Сучасна музика - у студентів усіх факультетів.
Розробила і викладала авторські курси: Оперна драматургія - у музикознавців, вокалістів та оперно-симфонічних диригентів і магістрів, а також курс  теорія і практика редагування - у музикознавців.

       Протягом багатьох років вела клас по фаху. Випустила понад 40 музикознавців, серед яких кандидати мистецтвознавства, доценти, наукові співробітники інститутів, викладачі, а також12 магістрів.
     
Розенберг Р.М. - автор більш, ніж 50 наукових, науково-методичних праць, праць, присвячених питанням регіоніки, серед них - три монографічні, методичний посібник та багато статей з питань методики викладання оперної драматургії та теорії редагування.

     Основні напрямки наукової діяльності - проблеми оперної драматургії та питання регіоніки, повязані з Одесою.
      Відгуки на прці Р.Розенберг, посилання на них зустрічаємо в книгах відомих музикознавців (О.М. Орлова, Т.Леван та ін.)
Стаття "Русская опера малой формы конца  XIX- начала XX века" рекомендована студентам музичних ВУЗів у програмі з історії російської музики.

     В останні роки Р.М. Розенберг активно як і раніш, друкувала свої роботи, тепер уже - в фахових виданнях, в основному - Одеської музичної академії, а також - у збірках Санкт-Петербургської консерваторії, Київських виданнях, одеських альманахах.

  Р.Розенберг систематично виступала з доповідями на Міжнародних конференціях . Понад 35 років керувала СНТС (студентська наукова-творча спілка), керувала науковими роботами студентів.
 
      Як член Спілки композиторів пропагувала твори одеських митців на пленумах, в пресі, в лекціях-концертах у Києві, Москві, Еревані. Займалася творчою діяльністью: на 11 лібрето написані і поставлени Оперною студією Одеської музичної академії опери "Тайгова пісня" О.Красотова і "Снігова королева" В.Власова. Також на її лібрето В.Власов створив оперу "Гранатовий браслет".
 Р.Розенберг була також членом Спілки театральних діячів України.
Нагороджена грамотами та Почесною відзнакою Одеської обласної Ради.

 

                   Список наукових та навчально-методичних праць

1. Монографія "О.Красотов" К., "Музична Україна", 1984.- 3 п.л.
2. Монографія "Музыкальная Одесса". - Одеса, 1995. 10 п.л.
3. Монографічний  очерк  "Від музичних класів до музичної академії - В кн..: "Одеській Державній Музичній академії ім.. А.В.Нежданової -90". Одеса, "Друк", 2003.  3 п.л.


          Статті у збірках:

1. Русская опера малой формы конца 19-начала 20 века". - русская музыка на рубеже 20 века", "Музыка", м-л. 1966. -1,2 п.л.
2. "Поэма А.Пушкина "Цыганы" и опера Рахманінова "Алеко". "Пушкин на юге". "Штиинца", Кишинев, 1961. -1,2 п.л.
3. "До проблеми опери малої форми у радянській музиці". - "Українська музика"., "Музична Україна", К. 1972 0,5 п.л.
4. "Сторінки історії взаемозв`язків  музичних театрів України та Закавказзя". "Театральна культура"., К., "Мистецтво", 1985.
5. "Соловьев-Седой в Одессе" "Василик Соловьев-Седой". - "Советский композитор", 1987.
6. "Музыкальная культура Одессы". - "Одесса. Город - агломерация - портово-промышленный комплекс" -Одесса, БАХВА, 1994
7. Синтез жанров в современной опере и опера-новелла". - "Одесский музыковед 93" Одесса, 1993
8. "О своеобразии сценарной драматургии в опере Вериковского "Втікачі".- "Михайло Веріковський". Київ, 1997.
9. Пушкинские сюжеты в произведениях одесских композиторов 19 века" "Одесса - А.Пушкину". Одесса 1999.
10. Библейские образы в творчестве русских композиторов-классиков 19 века" "Библейские образы в музыке" Санкт-Петербург, 2004
11. "Бабель и музика" Альманах "Мория". Одеса, 2004
12. "Образы жертв фашизма в отечественной музыке" . "Одесса и еврейская цивилизация", 2005
13. "Регионика как составная часть истории музыки" "Музичне мистецтво ы культура", вып. 1 Одесса 2000
14. "Театральные  аспекты в произведениях одеських композиторов".-"Трансформація музичної освіти: культура і сучасність" Одеса, 2003
15. "Семантика мeзичного ряду в романі Ю.Олеші "Заздрість"


                   Рукописные роботы

1. Диссертация на соискание ученой степени "кандидата искусствознания"  "Русская опера малой формы конца 19-начала 20 века" 10 п.л.
2. Исследование "Современная камерная опера" - 4 п.л.

 
                                Творческие работы

1. Либретто оперы "Таёжная песня". Опера написанная А.Красотовым, была поставлена в Оперной студии консерватории и шла также на сцене Одесского театра оперы и балета.
2. Либретто оперы "Снежная королева" /стихотворное/ Опера написана В.Власовым, была поставлена Оперной студией Музыкальной  Академии и шла в Большом зале Академии.
3. Либретто оперы "Гранатовый браслет". Находится в работе у композитора В.Власова
4. Либретто балета "Любов-жизнь-танец". Сценарий для новой версти балета Ю.Знатокова "Торжество любви"
Сценарий написан по матеріалу книги Курции Феррари "Танец - жизнь"
"Божественная Айсидора Дункан"

        

                        Публицистические работы

Напечатано около 50 статей и рецензий в Одесских газетах: "Знамя коммунизма", "Вечерняя Одесса", "Чорноморська комуна", "Одесский вестник", "Слово", "Одесские известия" и др.

В последние годы были опубликованы творческие портреты педагогов консерватории Ю.Малышева, В.Власова, Г.Лиознова, Е.Ергиева, О.иЮ. Щербаковых, Е.Стаховской и др. и рецензии на их концерты, а также рецензии на концерты творческих коллективов.
Выступала многократно на телевидении и радио, подготовлены радио- и телепередачи.
Читала публицистические лекции.