НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



16.04.2024

ОБ"ЄДНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ (ОКУ) "ОБЕРІГ" ЗАПРОШУЄ композиторів до співпраці з охорони авторських прав. »»»



Всі новини »

КОНЬКОВА ГАЛИНА ВІКТОРІВНА

Музикознавець


Народилася 24.05.1938 у м. Полтава. Музикознавець, піаністка–концертмейстер, лекторка, лібретистка, сценаристка, перекладачка, музично-громад. діячка. Кандидат мистецтвознавства (1978). Член НСКУ (1973) і НСТДУ (1986). Закінчила Ужгородське музичне училище (1956, кл. ф-но Д. Задора), Львівську консерваторію (1961, кл. ф-но І. Крих), історико-теоретичний ф-т Київської консерваторії (1970, кл. Ф. Аерової), аспірантуру при ІМФЕ (1975, наук. кер. М. Гордійчук). Приватно брала уроки у доктора мистецтвознавства Ю. Холопова (Москва).

Працювала концертмейстером у Київській консерваторії (1961-1971 рр.), концертмейстером і лектором в філармонії,   виступала з авторськими програмами на Українському радіо,  телебаченні, в концертному залі СКУ, гастролювала по республіках СРСР з відомими виконавцями. Викладала в Київському театральному інституті (1975-1990), Київському музичному училищі. Працювала в Колегії з музики Міністерства культури УРСР (1971-1978), видавництві «Музична Україна» (1982-1985), ІМФЕ (1975-1982), Дитячому музичному театрі (1986-1998).
 
Творчість Г.Конькової як музикознавця, театрознавця, лекторки, досвідченої  журналістки (диплом СК СРСР за кращу музично–критичну статтю 1979 р.), лібретистки – плідний внесок у розвиток музичної і театральної культури України. Активно досліджувала проблеми жанрів, традицій і новаторства, «композитор і фольклор» в українській музиці, творчість сучасних українських композиторів, зокрема, Б.Лятошинського, Ю.Мейтуса, І.Шамо, В.Бібіка, В.Сильвестрова, Г.Саська, М.Скорика, О.Канерштейна, В.Губаренка, Є.Станковича, Я.Верещагіна, Л.Грабовського, О.Красотова, І.Щербакова, Г.Ляшенка, В.Золотухіна, О.Киви, М.Шуха, В.Теличка, О.Томльонової та ін. На початку 1970-х за підтримку українського музичного  авангарду зазнала несправедливої критики з боку тодішнього керівництва СКУ.


Творчий доробок:

Кандидатська дисертація «Черты нового в преломлении фольклора и развитии жанров в украинской музыке 60-70 гг.» (К., 1978);

Юрій Іщенко. – К., 1980; Музыкальная культура братских республик СССР/ Упорядкування, статті  – К., 1982;
        
Традиції і новаторство у розвитку жанрів в українській музиці 60-70 років. – К., 1985;
       
Спрага музики: паралелі і час спогадів. Театр: вхід без квитків. – К., 2001. – Кн. 1; 2002. – Кн.. 2;
        
Серія «Діалоги з майстрами»: «Лідія Забіляста. Голос як струни душі»,
         «На березі життя – Олександр Злотник» К. 2003;
         «Олена Куц. Будинок творчості композиторів – гармонія музики і природи» К. 2008;
         «Володимир Кожухар. Диригент за покликанням»; 
         «Василь Неволов. Принадність театрального чиновника» (готуються до друку).
         «Свято – моя професія» (Співавтор Д. Мухарський, 2008);
        

Статті

Особливості перетворення фольклору в творчості українських композиторів// Музыкальное искуство социалистического общества. – К.,1982;
         
Симфонічна творчість// Київ музичний. – К., 1985;
         
Андрій Штогаренко// Працею звеличені. – К., 1986;
         
Леся Дичко// Они пишут детей. – М., 1986;
         
Українській музиці – світовий простір// Не вмирає душа наша. – К., 2002;
         
Українська камерна… І симфонічна. Хорова музика України// Київ Музик фест. К., 1999;
          
Аура добра і злагоди. «Музична україністика: сучасний вимір», вип. І. К., 2005;
         
Магія юності – Дезідерій Задор. Професійна музична культура Закарпаття: етапи становлення. «Карпати», 2005;
         
Ностальгія минулого. В кн.. «Ірина Крих – Спогади. Особистість. Музикант. Педагог.» Львів, 2005;
         
Патриотическая эпопея Ю. Мейтуса «Ярослав Мудрый». «Науковий вісник», випуск 34, К., 2006;
         
статті в часописах « Музика», «НТЕ», «ТКК», «ЕСУ», «СМ», «Муз. жизнь», період. пресі.

Лібрето

   Опери
1. «Маруся Чурай» ( за мотивами Ліни Костенко), 1982
2. «Гусарські розваги» (опера за комедією О. Фредро «Дами і гусари»), 1994
3. «Ланцюг» О. Канерштейна ( у співавторстві з Н. Комаровою), за мотивами кіносценарію «Скованные одной цепью», 1995
4. «Пастка для Відьми». Опера на 2 дії. Музика І. Щербакова  (Державний Муніципальний академічний музичний театр опери і балету для дітей та юнацтва, режисер М. Мерзлікін, 1997 р.)
5. Чарівна сопілка ( легенда Карпатського краю) В. Теличка. Хор –опера на 2 дії за мотивами творів В. Гренджа-Донського та «Казок зелених гір» М. Галиці, 1999 р.
6. «Истории для пользы и забавы» І. Панова ( опера – балет за мотивами байок І. Крилова), 1980
7. «Спокута» ( «І будуть люди на землі…»). Опера – балет на 2 дії ( за мотивами творів Т. Шевченка), 1988
8. «Аліса у задзеркаллі» ( за мотивами творів  Л. Керолл, у співавторстві з Ф. Млинченком), 1992

 Мюзикли

1. «Казка про живу воду.» Мюзикл для дітей ( за мотивами українських народних казок), 1997 р.
2. «Гроші, гроші, гроші…» Фантасмагорія на 2 дії. За мотивами творів І. Карпенка – Карого , вірші Ф. Млинченка, 1992 р.
3. «Як козаки Змія приборкували». Мюзикл на 2 дії. Вірші О. Вратарьова, музика І. Поклада (Державний Муніципальний академічний музичний театр опери і балету ля дітей та юнацтва), 2002 р.
4. «Последняя теорема Пифагора» Мюзикл на 2 дії. Музика Л. Хитряк, 1994 р.
5. «Дівчина і Поет». Лібрето фольклорного дійства ( вірші Т. Шевченка, Емінеску), 1992
6. «Самотнім псом блукає місяць…». Вистава за поезіями Ф. Млинченка. Музика Ю. Шевченко, балетмейстер А. Рубіна (Київська дитяча Академія мистецтв, 1996 р.)

 Балети

1. «Сказка – присказка о смехе». Балет на 2 дії. Музика М. Броннера (Москва), 1986 р.
2. «Жди меня…». Балет на 2 дії за мотивами лірики К. Симонова. Музика І. Панова, 1986 р.
3. «Бэла». Балет на 2 дії ( за мотивами повісті М. Лермонтова), 1987 р.
4. «Казка про синій пролісок». Балет для малят на 1 дію ( за мотивами казки Г. Хіміча). Музика М. Чембержі, 1989
5. «Чарівні шахи» ( «Остання дуель») Музика В. Назарова, 1990
6. Книга скорби» ( Григор Нарекаци). Балет на 2 дії. Музика Е. Садояна
( Вірменія), 1994 р.
7. «Катерина Білокур». Музика  Лесі Дичко. За мотивами повісті Яворницького «Автопортрет з уяви» ( у співавторстві з Е. Яворським, 2-а ред..), 2000 р.

 Переклади українською мовою і редакція лібрето

1. – опери М. Равеля «Дитя і чари» ( ДМТ, реж. Л. Моспан, 1990);
2. – мюзиклу В. Назарова та Ю. Рогози «Зойчина квартира» за п’єсою М. Булгакова (вірші Ф. Млинченка, Миколаївський український театр драми і музичної комедії), 1989
3. – опери Б. Бріттена «Маленький сажотрус» ( у співавторстві з Ф. Млинченком, ДМТ, 1991; Одеський театр опери та балету, 2001)
4. – опери М. Раухвергера « Червона шапочка» ( ДМТ, 2001)

 Сценарії, п’єси

1. «Диалог о рок музыке». Сценарий для музыкальных гостиных// Молодежь и время. - К., 1987
2. «Південна ніч». Вистава за поезіями Ф. Млинченка. Балетмейстер А. Рубіна, Будинок актора, 1987
3. «Лис Микита» ( за казкою І. Франка), 1985
4. «Повелитель мух» ( за романом У. Голдінга), 1991
5. «Тікаю! Я мушу! Прощай!». Фантазія на 2 дії за п’єсою О. Олеся «За Дніпром», 1995 р.
 6. «Возвращение романса». Вокально – хореографічна вистава ( для філармоній), 1997
7. Кіносценарій «… in retro» (співавтор Н. Абдуллаєва), 1982
8. сценарії т/ф:
–  «Георгій Майборода», 1983
–  «Симфонія пасторалей. Євген Станкович. Монологи. Роздуми.», 1988
–  «Його незакінчена симфонія… Борис Лятошинський», 1994
–  «Сімейний портрет в інтер’єрі: Михайло Шух», 1995 

Контакти:

Конькова Галина Вікторівна
просп. Повітрофлотський, 34, кв. 149
Київ
Україна
Тел.: (8-044) 245-38-49