НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

ДРАГАНЧУК (ГАРАСИМЮК) ВІКТОРІЯ МИКОЛАЇВНА

музикознавець

  

Народилася 25 червня 1974р. в м. Луцьку. Закінчила теоретичний (кл. викл. Тиможинського В.А.) і фортепіанний (кл.викл. Кармелюк Г.П.) відділи Луцького державного музичного училища (1993), теоретико-композиторський факультет Львівського вищого музичного інституту імені М.В.Лисенка за фахом "музикознавство" (кл. доктор мистецвознавства, проф. Кияновської Л.О., 1998), аспірантуру Волинського державного університету імені Лесі Українки (наук. кер. - доктор мистецвознавства, проф. Кияновська Л.О., 2001). Працювала в Луцькій дитячій музичній школі №2, Луцькому педагогічному училищі, Луцькому державному музичному училищі, Волинському державному училищі культури і мистецтв. З 2005 р. - доцент кафедри музично-теоретичних дисциплін Волинського державного університету імені Лесі Українки, заступник директора з навчальної роботи Інституту мистецтв ВДУ імені Лесі Українки. Кандидат мистецтвознавства (2004).Член Національної спілки композиторів України (2005).

Наукова діяльність В.Драганчук пов'язана з проблемами музичної психології (кандидатська дисертація на тему "Музика як фактор психокоригування: історичний, теоретичний і практичний аспекти", навчально-методичний посібник "Музична система психокоригування", наукові статті, виступи на конференціях, зокрема "Україна на межі тисячоліть. Етнос, нація, культура" (Київ), "Музичний твір як творчий процес" (Київ), "Професійна мистецька освіта: діалог традицій та інновацій" (Київ), міжнародний науковий круглий стіл "Україна - Австрія: історичні взаємини, економічні системи, проблеми освіти і виховання" (Луцьк) та ін.). Наукові розвідки В.Драганчук зумовлені необхідністю глибокого музикознавчого вивчення історичної ролі та природи музичного мистецтва, а також практичною потребою сучасного українського суспільства у синтезі здобутків світового музично-психологічного досвіду і специфіки національних духовних традицій. Саме фактор національного став орієнтиром і в роботі над докторською дисертацією на тему "Відображення національної ментальності в українській музичній культурі" (наук. кер. - доктор мистецвознавства, проф. Кияновська Л.О.).

В.Драганчук знають як помітного культурно-просвітницького діяча волинського краю. Про це свідчать як публікації в місцевій пресі (відгуки про культурно-мистецькі заходи, творчі портрети діячів мистецтва Волині та ін.), так і участь в організації та проведенні академічних мистецьких заходів - тематичних концертів (вечора-концерту, присвяченого І.Стравінському як композитору, що певний час жив і працював на Волині (2001) та ін.), щорічних обласних конкурсів виконавців, мистецьких семінарів-практикумів тощо. Вагомою є діяльність В.Драганчук як лектора-музикознавця (акція "Мистецтво молоді Волині: шляхами професійного становлення" (2003-2004) та ін.).

 

ПУБЛІКАЦІЇ

  • Константи сприйняття у діалозі "композитор - виконавець - слухач" (на прикладі мелодико-інтонаційних і ладових факторів) // Теоретичні та практичні питання культурології: Зб. наук. статей. - Вип. 12. - Мелітополь, 2002. - С. 26 - 37.
  • Музика і реципієнт: всезагальність діалогу // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Мистецтво і освіта: Зб. наук. праць. - Вип. 6. - Львів, 2001. - С. 21 - 29.
  • Музичний твір: проблема впливу на реципієнта // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. - Вип. 21. - Музичний твір як творчий процес. - К., 2002. - С. 59-69.
  • Просторовість та синестезійність у музиці на прикладі "Карпатського концерту" М.Скорика // Наукові збірки Львівської державної музичної академії ім. М.В.Лисенка. - Вип. 5. - Muzyka Galiciana.- Т. VI: Зб. статей. - Львів, 2001. - С. 233-239.
  • Історія музикотерапії як підґрунтя нових психолого-педагогічних систем // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць. - Вип. 3. - Луцьк, 2000. - С.10-17.
  • Концепції катарсису у процесі їх історичного розвитку // Науковий вісник ВДУ. Серія "Історичні науки": Зб. наук. праць. - Вип. 3. / Волинський державний університет ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2000. -- С. 188-193.
  • Пролонґоване сприйняття музики як художнє моделювання емоційно-етичних параметрів підлітка // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць. - Вип. 4. - Луцьк, 2000. - С.142-151.
  • До питання нейродинамічних та психоґенних факторів у процесі музичного сприйняття // Україна на межі тисячоліть: етнос, нація, культура: Доповіді та повідомлення. - Кн.1-2 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2000. - С. 424-444.
  • Апробація методів і форм психокоригуючої дії музики у вихованні дітей вікової категорії 5-6 років // Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції "Професійна мистецька освіта: діалог традицій та інновацій". - К., 2000. - С. 129-130.
  • Психофізіологічні аспекти музичного мистецтва та його впливу // IV Міжнародний конгрес україністів. Етнологія. Фольклористика: Доповіді та повідомлення. - Кн. 1 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - Одеса - Київ, 2001.- С. 324-327.
  • Система музичного психокоригуючого впливу // Україна ХХ ст.: культура, ідеологія, політика: Зб. наук. праць (Тези доповіді, виголошеної під час роботи Міжнародного круглого столу "Україна - Австрія: історичні взаємини, економічні системи, розвиток науки, проблеми освіти і виховання" (Луцьк, 2000)( / НАНУ, Інститут історії України. - Вип. 4. - К., 2001. - С. 378-381.
  • Триптих В.Тиможинського "Світ, розглянутий по частинах" на вірші українських поетів ХVІІ століття в контексті дослідження проявів національної ментальності в музиці // /Вісник Львівського університету. - Вип. 4 - 2004. - С.77-85.

Контакти:

Драганчук Вікторія Миколаївна
Пр. Волі, буд. 39, кв. 6; м. Луцьк; Волинська обл.; Україна 43010
Тел. дом. (03322) 4-18-68
Тел. роб. (0332) 72-24-92; (03322) 2-70-24