НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

НОВИНИ

10.11.2010



Великим симфонічним концертом у Колонному залі ім.М.В.Лисенка Національної філармонії України завершився ювілейний рік творчого подружжя Жанни та Левка Колодубів. Протягом року вечори, присвячені їх творчості, відбулися у різних містах України, Національній музичній академії України та інших музичних учбових закладах України. 

Спостерігаючи за цими вправними, бадьорими, сповненими творчих планів, людьми, ніхто б не міг навіть подумати про таку нереальну дату – 80 років. З них – 56 пройдено по життю рука об руку. Ця музична родина виростила двох дітей – також музикантів, тепер вже переймається онуками, але завжди для них не було нічого значнішого, важливішого, ніж музика. Бо це – головна справа усього життя, що віддане творчості без останку.


Наче два музичних портрети постали перед слухачами у цей осінній вечір (знаменний день, бо 6 листопада Київ відзначав свято свого визволення від фашистської навали). Тому, мабуть, невипадково до програми увійшов один з найтрагічніших творів Левка Колодуба – Симфонія №5 “Pro memoria” (Пам”яті жертв страшних лихоліть в Україні) . Крім Великої Вітчизняної, на долю України випало багато випробувань, і пекуча пам”ять про них наче сконцентрувалася у болючих образах музики Л.Колодуба. Сам композитор підчас концерта зі сльозами на очах згадував про свого батька, який був серед тих, кому присвячена ця симфонія, - він був репресований у 1938 році, коли маленькому Левку виповнилося лише 7 років.

Зовсім іншими фарбами запроменіла, запереливалася музика Л.Колодуба у його знаменитій оркестровій п”єсі “Троїсті музики”, де в котрий раз слухачів захлинула стихія соковитого українського фольклору в усій його різнобарвній могутній красі. Такою різним, багатомірним, глибоким і виразним, блискучим і вибагливим, був змальований у цьому концерті портрет Левка Колодуба.  

Зовсім інакше сприймалася музика Жанни Колодуб. В її “Київських ліричних картинах” та в улюбленій для багатьох “Поемі” для флейти і камерного оркестру (солістка – юна Мирослава Сіренко) проявилися ніжна жіночність, замріяність, прозора тендітність, властиві її вразливій художній натурі. Проте в жорстких, бурхливо емоційних образах Концерту для фортепіано з оркестром раптом відчулася мужня енергійна вдача. Композиторка вивела на столичну сцену чернігівського піаніста Геннадія Дем”янчука (поставила експеримент, як вона зазначила у кулуарах) і залишилася повністю задоволеною відповідністю виконання її музичному задуму.

Національний оркестр України на чолі з Володимиром Сіренко провів концерт у своїй бездоганній манері. А диригент зізнався у післяконцертній розмові, що заново відкрив для себе музику цих двох композиторів. Побажаємо вічно молодим Жанні та Левку Колодубам, щоб їх твори були завжди захоплюючим відкриттям для виконавців та слухачів – для всіх, хто твердо знає, що справжня музика ніколи не старіє.

Тамара Невінчана 

Фото - журнал "Музика"