НОВИНИ
Щоденник Фестивалю
Передостанній день Фестивалю порадував слухачів українською духовною музикою, яка звучала у Михайлівському Золотоверхому соборі: її виконання Ансамбль „Благовість” та Хор хлопчиків і юнаків при Національній музичній академії України ім. П.І.Чайковського присвятили 1020-літтю Хрещення Київської Русі та 900-літтю Михайлівського Золотоверхого собору.
Хорова музика В.Павенського, М.Устинова, О.Лис, В.Пасічника, Б.Синчалова, В.Степурка поєдналася з візантійськими і афонськими розспівами та музикою ХУІІ ст. – автора 4-томної Збірки житій святих Четьї-Мінеї - Дмитра Туптала.
Один із проектів Фестивалю „Музика Карпатського регіону” відбувся у камерному залі Фонду сприяння розвитку мистецтв. Автори проекту мали на меті показати розмаїття національних культур, об’єднаних Карпатським регіоном. У виконанні Ф.Томича (кларнет) і Т.Теличко (фортепіано) прозвучала музика видатного представника польської культури В.Лютославського, а також композиторів Р.Меденція (Угорщина), Є.Іршаї (Словаччина), Г Ляшенка і В.Теличка (Україна).
У концертному залі Національної спілки композиторів звучала сучасна українська камерна музика, представлена творами В. Кирейка, В.Карлаша, Л.Шукайло, В.Скуратовського, Т.Хмельницької, М. Степаненка.
А в Національній філармонії звучала симфонічна музика. Організатори назвали цей концерт „Майбутнє у минулому”. Його виконавцями були Національний симфонічний оркестр під орудою Володимира Сіренка, Національна капела „Думка” (художній керівник Є.Савчук).
Концерт відкрив твір відомого композитора Олександра Красотова "Yesterschel". Прем’єра останнього твору композитора була присвячено річниці кончини одеського музиканта: рівно рік тому він пішов з життя.
Виконання „Монологів Джуль’єтти” присвятили пам’яті їх автора – видатного композитора Віталія Губаренка.
Прозвучала також монументальна кантата Мирослава Скорика „Гамалія”: її презентація перетворилося на успіх всієї української музичної культури. Інтерпретація симфонічного оркестру була бездоганною. Але, на жаль, і у виконанні творів В.Губаренка, і М.Скорика солістами вкотре далася взнаки давня для багатьох співаків вада (особливо це стосувалося сопрано): поетичний текст підмінюється його вокалізацією, що губить смисл, закладений в авторському тексті. А звідси – форсування звуку, неадекватність вокальних засобів.
Мистецькою подією цього симфонічного вечора стала й прем’єра Концерту-піколо для скрипки з симфонічним оркестром Геннадія Ляшенка: його ескпресивна, яскрава музика, віртуозно і темпераментно зіграна талановитою скрипалькою Богданою Півненко, справила на слухачів велике враження.
Прес-центр фестивалю