НОВИНИ
Щоденник Фестивалю
Міжнародний День Музики - 1 жовтня - „КИЇВ МУЗИК ФЕСТ - 2008” відзначив мистецькими подіями.
У концертному залі Національної спілки композиторів відбувся перший із трьох запланованих під час Фестивалю музичних діалогів: перший з них – Україна-Швейцарія. Цей діалог розпочався ще в 1992 р., коли в Україні відбувся однойменний фестиваль „Музичні діалоги”. Тоді в Київ із Цюриха прибув всесвітньовідомий „Ансамбль нової музики”. Після його успішного виступу, встановилися тісні контакти між швейцарськими виконавцями і українськими композиторами. Творчим наслідком став концерт в Цюриху, що мав назву „Українська музика в Швейцарії”: українські композитори, серед них Є.Станкович, Ю.Іщенко, К.Цепколенко, В.Губа написали на замовлення Ансамблю свої твори.
Інтенсивний обмін між Швейцарією та Україною тривав упродовж наступних 15 років. Творчим результатом цього стали також два проекти на „КИЇВ МУЗИК ФЕСТ - 2008”: – „Реквієм-2Моцарт” (про нього йшлося у попередньому огляді подій Фестивалю) та „Музичний діалог: Україна-Швейцарія”, в якому прозвучали твори у композиторки з Одеси Людмили Самодаєвої: її п’ять п’єс для скрипки соло виконала вже відома в музичних колах України швейцарська скрипалька Габріела Бруннер, для якої ці п’єси й були написані. Українські виконавці були представлені молодим донецьким колективом "Quarta+", які виконали Реквіем-квартет Євгена Петриченка.
А наступного дня відбувся ще один діалог музики України – з Польщею. Квартет „Post Skriptum” представив двох польських і двох українських композиторів – К.Шимановського, М.Гурецького, В.Сильвестрова. Музиканти повернули також слухачам перлину української квартетної музики – Квартет №5 (Болгарський) Ігоря Шамо. Струнний квартет №1 Міколая Гурецького в Україні звучав уперше: ноти прибули в Київ завдяки сприянню Польського Інституту. У ХХ ст. діалог музичних культур України і Польщі відбувається ще з 60-х років. Саме тоді розвивався польський і українських авангард, з тією лишень різницею, що в Польщі цей процес був легітимний, а в Україні – нелегальний. Уперше про український авангард в Європі теж дізналися саме завдяки Польщі, зокрема з надрукованої статті українського музикознавця Галини Мокреєвої в польському журналі „Рух музичний”. Перше виконання музики українських авангардистів також відбувся в Польщі – на теренах фестивалю „Варшавська осінь”.
Паралельно україно-польському Музичному діалогу у Національній філармонії відбувався концерт музики композиторів США: львівський камерний оркестр „Академія”, під орудою його художнього керівника Мирослава Скорика грав відомі джазові композиції Дж.Гершвіна, Д.Брубека, С.Джопліна й інших американський композиторів у аранжировці М.Скорика.
Окремою подією „Київ-Музик-Фесту” став Парад симфонічних прем’єр: твори В.Загорцева, С.Пілютикова, В.Польової, Є.Станковича прозвучали у виконанні Національного симфонічного оркестру під орудою В.Сіренка та солістів Б.Півненко (скрипка) та американської флейтистки Дж. фон Хопф. Найбільший успіх у концерті мали твори Є.Станковича і С.Пілютикова.
Цікавим заходом Фестивалю став концерт камерного а
ансамблю „Нова музика в Україні”. У цьому році Ансамблю та інноваційному для України музичному проекту минає 20 років. Його художній керівник і диригент, композитор Володимир Рунчак щоразу приваблює слухачів новими іменами, новими концептуальними знахідками. Цього разу Ансамбль представив музику швейцарських, ізраїльських, азербайджанських та українських авторів. У його виконанні вперше в Україні прозвучала також монодрама австрійського класика ХХ ст. Арнольда Шенберга „Очікування”.
Слідкуйте за наступними подіями „КИЇВ МУЗИК ФЕСТу - 2008”!
Прес-центр