НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

05.12.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (листопад 2024). Українська композиторська громада попри лихоліття війни робить все можливе для утвердження національної музичної культури, її духовної величі і незламної сили. Серед різних культурних подій листопада виділимо найбільш значущі всеукраїнського і міжнародного значення. У листопаді 2024 ми вітали Закарпатську організацію Національної Спілки композиторів України з 30-річчям від дня заснування. З 1994 року  »»»



16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



Всі новини »

РОЗЕНБЕРГ РИММА МАРКІВНА


Музикознавець
(1928 - 2020)


       У 1952 році закінчила  філологічний факультет Одеського національного університету ім. Мечникова; У 1954 р. - музикознавче відділення Одеської державної консерваторії / нині Академії/ ім. А.В. Нежданової, у 1959 р. - аспірантуру по кафедрі історії музики Ленінградської /нині  Санкт-Петербургської/ консерваторії ім. Римського-Корсакова.
      У 1967 р. Захистила кандидатську дисертацію, і їй було присвоено ступінь "кандидата мистецтвознавства". У 1969 р. Одержала звання доцента.
      У 1991 р. Обрана на посаду професора кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської консерваторії.
      У 1973 р. Обрана членом Спілки композиторів України.

Завершила свій життєвий шлях 24 листопада 2020 р.


Р.М.Розенберг вела лекційни курси: Історія Російської музики, історія радянської музики, історія музики народів СНД - у музикознавці; Сучасна музика - у студентів усіх факультетів.
Розробила і викладала авторські курси: Оперна драматургія - у музикознавців, вокалістів та оперно-симфонічних диригентів і магістрів, а також курс  теорія і практика редагування - у музикознавців.

       Протягом багатьох років вела клас по фаху. Випустила понад 40 музикознавців, серед яких кандидати мистецтвознавства, доценти, наукові співробітники інститутів, викладачі, а також12 магістрів.
     
Розенберг Р.М. - автор більш, ніж 50 наукових, науково-методичних праць, праць, присвячених питанням регіоніки, серед них - три монографічні, методичний посібник та багато статей з питань методики викладання оперної драматургії та теорії редагування.

     Основні напрямки наукової діяльності - проблеми оперної драматургії та питання регіоніки, повязані з Одесою.
      Відгуки на прці Р.Розенберг, посилання на них зустрічаємо в книгах відомих музикознавців (О.М. Орлова, Т.Леван та ін.)
Стаття "Русская опера малой формы конца  XIX- начала XX века" рекомендована студентам музичних ВУЗів у програмі з історії російської музики.

     В останні роки Р.М. Розенберг активно як і раніш, друкувала свої роботи, тепер уже - в фахових виданнях, в основному - Одеської музичної академії, а також - у збірках Санкт-Петербургської консерваторії, Київських виданнях, одеських альманахах.

  Р.Розенберг систематично виступала з доповідями на Міжнародних конференціях . Понад 35 років керувала СНТС (студентська наукова-творча спілка), керувала науковими роботами студентів.
 
      Як член Спілки композиторів пропагувала твори одеських митців на пленумах, в пресі, в лекціях-концертах у Києві, Москві, Еревані. Займалася творчою діяльністью: на 11 лібрето написані і поставлени Оперною студією Одеської музичної академії опери "Тайгова пісня" О.Красотова і "Снігова королева" В.Власова. Також на її лібрето В.Власов створив оперу "Гранатовий браслет".
 Р.Розенберг була також членом Спілки театральних діячів України.
Нагороджена грамотами та Почесною відзнакою Одеської обласної Ради.

 

                   Список наукових та навчально-методичних праць

1. Монографія "О.Красотов" К., "Музична Україна", 1984.- 3 п.л.
2. Монографія "Музыкальная Одесса". - Одеса, 1995. 10 п.л.
3. Монографічний  очерк  "Від музичних класів до музичної академії - В кн..: "Одеській Державній Музичній академії ім.. А.В.Нежданової -90". Одеса, "Друк", 2003.  3 п.л.


          Статті у збірках:

1. Русская опера малой формы конца 19-начала 20 века". - русская музыка на рубеже 20 века", "Музыка", м-л. 1966. -1,2 п.л.
2. "Поэма А.Пушкина "Цыганы" и опера Рахманінова "Алеко". "Пушкин на юге". "Штиинца", Кишинев, 1961. -1,2 п.л.
3. "До проблеми опери малої форми у радянській музиці". - "Українська музика"., "Музична Україна", К. 1972 0,5 п.л.
4. "Сторінки історії взаемозв`язків  музичних театрів України та Закавказзя". "Театральна культура"., К., "Мистецтво", 1985.
5. "Соловьев-Седой в Одессе" "Василик Соловьев-Седой". - "Советский композитор", 1987.
6. "Музыкальная культура Одессы". - "Одесса. Город - агломерация - портово-промышленный комплекс" -Одесса, БАХВА, 1994
7. Синтез жанров в современной опере и опера-новелла". - "Одесский музыковед 93" Одесса, 1993
8. "О своеобразии сценарной драматургии в опере Вериковского "Втікачі".- "Михайло Веріковський". Київ, 1997.
9. Пушкинские сюжеты в произведениях одесских композиторов 19 века" "Одесса - А.Пушкину". Одесса 1999.
10. Библейские образы в творчестве русских композиторов-классиков 19 века" "Библейские образы в музыке" Санкт-Петербург, 2004
11. "Бабель и музика" Альманах "Мория". Одеса, 2004
12. "Образы жертв фашизма в отечественной музыке" . "Одесса и еврейская цивилизация", 2005
13. "Регионика как составная часть истории музыки" "Музичне мистецтво ы культура", вып. 1 Одесса 2000
14. "Театральные  аспекты в произведениях одеських композиторов".-"Трансформація музичної освіти: культура і сучасність" Одеса, 2003
15. "Семантика мeзичного ряду в романі Ю.Олеші "Заздрість"


                   Рукописные роботы

1. Диссертация на соискание ученой степени "кандидата искусствознания"  "Русская опера малой формы конца 19-начала 20 века" 10 п.л.
2. Исследование "Современная камерная опера" - 4 п.л.

 
                                Творческие работы

1. Либретто оперы "Таёжная песня". Опера написанная А.Красотовым, была поставлена в Оперной студии консерватории и шла также на сцене Одесского театра оперы и балета.
2. Либретто оперы "Снежная королева" /стихотворное/ Опера написана В.Власовым, была поставлена Оперной студией Музыкальной  Академии и шла в Большом зале Академии.
3. Либретто оперы "Гранатовый браслет". Находится в работе у композитора В.Власова
4. Либретто балета "Любов-жизнь-танец". Сценарий для новой версти балета Ю.Знатокова "Торжество любви"
Сценарий написан по матеріалу книги Курции Феррари "Танец - жизнь"
"Божественная Айсидора Дункан"

        

                        Публицистические работы

Напечатано около 50 статей и рецензий в Одесских газетах: "Знамя коммунизма", "Вечерняя Одесса", "Чорноморська комуна", "Одесский вестник", "Слово", "Одесские известия" и др.

В последние годы были опубликованы творческие портреты педагогов консерватории Ю.Малышева, В.Власова, Г.Лиознова, Е.Ергиева, О.иЮ. Щербаковых, Е.Стаховской и др. и рецензии на их концерты, а также рецензии на концерты творческих коллективов.
Выступала многократно на телевидении и радио, подготовлены радио- и телепередачи.
Читала публицистические лекции.