НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

КАШКАДАМОВА НАТАЛІЯ БОРИСІВНА

Музикознавець


Народилася 26 жовтня 1946 року в місті Харкові. Піаністка та музикознавець, спеціалізується в історії  фортеп'янно-виконавського мистецтва. Кандидат мистецтвознавства (1979), доцент (1986). Член музикознавчої комісії Наукового Товариства імені Т.Шевченка від часу відновлення його діяльності у 1990 р. Член правління Асоціації піаністів-педагогів України (ЕРТА) у 1992-1995 рр., співпрацює з Інтернаціональним музикознавчим товариством з питань вивчення історії музики у центральній та східній Европі при Технічному університеті Кемніц (Німеччина)  -  Internationale Arbeitsgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Член Спілки композиторів України від 1999 року. Член-засновник Моцартівського товариства у Львові.


Наталія Кашкадамова -  професор  Львівської державної музичної академії імені Миколи Лисенка. Свою музичну освіту вона здобула у цьому ж навчальному закладі за спеціальностями "фортеп'яно"   (проф. Олександр Ейдельман, 1970) та "музикологія"  (доцент Олександра Цалай-Якименко, 1973). Дисертацію на ступінь кандидата мистецтвознавчих наук виконала в Москві, навчаючись у аспірантурі Російської музичної академії імені Гнесіних (тоді - музично-педагогічного інституту) під керівництвом проф. О.Д.Алєксєєва (1971-1975) та захистила в Тбілісі (1979). Ця наукова робота була присвячена питанню токатності у фортеп'янній музиці радянських композиторів. Від 1970р. викладає у Львівській музичній академії (тоді - консерваторії).

Основним напрямком наукових досліджень Н.Кашкадамової є історія фортеп'янно-виконавського мистецтва. Підсумком  її наукової та навчальної роботи стала книжка "Мистецтво виконання музики на клавішно-струнних інструментах" (1998), рекомендована Міністерством культури України як посібник для вищих музичних навчальних закладів. Протягом 20 років Н.Кашкадамова досліджує творчу діяльність західноукраїнських піаністів. Результатом цієї роботи є десятки статей про Львівську фортеп'янну школу та книжка "Фортеп'янне мистецтво у Львові" (2001). Серед її праць також - науково-методичний нарис "Фортепіанне мистецтво Шопена" (2000 р.).

 
СПИСОК  ОСНОВНИХ  МУЗИКОЗНАВЧИХ  ПРАЦЬ

Про токкатність у музиці радянських композиторів // Українське музикознавство.- К.: М У, 1975.- Вип.10. - С.12-25.
О сонорике и некоторых проблемах исполнения произведений токкатного жанра // Современные вопросы муз. исполнительства и педагогики: Сб.трудов.- М.: ГМПИ им.Гнесиных, 1976.- Вып.ХХVII.- С.133-157.
Ритмика современной советской токкатной музыки // Фортепианная педагогика и исполнительство.- М.,1978.- Вып.33.- С.152-173.- (МК РСФСР. Упр.уч.заведений.ГМПИ им.Гнесиных).
Святослав Рихтер в зеркале советской музыкально-исполнительской критики:  Рукопис депоновано в НДВ Информкультура Государственной библиотеке СССР им.Ленина №624, 1984-40. Анотовано: Музыка. Библиографическая.-1984.-Вып.3.-С.43 (У співавторстві з О.Грищишин).
Савицький Р. Основні засади фортепіанної педагогіки / Редакція і передмова Н.Кашкадамової.- Пустомити, 1994.- 40 с.
Українська фортепіанна музика та виконавство: стильові особливості, зв'язки з музичною культурою Західної Європи. Матеріали ІІІ конференції Асоціації піаністів-педагогів України / Редактор-упорядник Н.Кашкадамова.- Львів, 1994.- 116 с.
З історії Львівської фортепіанної школи: Василь Барвінський та його учні-піаністи //Musica Galiciana / Red. L.Mazepa.- Rzeszow: Wydawnictwo Wyzszej szkoly Pedagogicznej, 1997.- T.I.- C. 185-195.
Мистецтво виконання музики на клавішно-струнних інструментах (клавікорд, клавесин, фортепіано) XIV-XVIII ст. - Тернопіль: "Астон", 1998.- 299 с.
Klavierkultur in Galizien bis 1939 // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa: Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Tech.Univers Chemnitz.-Heft 5.- Chemnitz, 1999.- c. 20-33.
Фортепіанне мистецтво Шопена.- Тернопіль: Астон, 2000.- 80 с.
Наукова редакція збірника: Олег Криштальський: Спогади. Статті. Матеріали. - Наукова збірка ВДМІ ім. М. Лисенка.- Вип.3.- Львів, 2000.- 148 с.
Фортеп'янне мистецтво у Львові: Статті. Рецензії. Матеріали. - Тернопіль: СМП "Астон", 2001.- 400 с.
Доля піаністки у трагічному плетиві галицької історії // Наше життя (Our life).- Нью Йорк.- 2003, травень.- №5, рік LX. - с.3-6.
Василь Барвінський про фортеп'янне виконавство // У зб.: Василь Барвінський в контексті  європейської музичної культури.-Тернопіль: Астон, 2003. - с.118-129.
Нотний текст Ференца Ліста та піаніст-виконавець // Вісник Львівського університету. Серія мистецтвознавство. - Вип. 3.  / Гол.ред. Б.Козак. - Львів: Львівський нац.університет, 2003.- С. 106-123.
Клавірні твори Дмитра Бортнянського: текст й інтерпретація // Записки НТШ. - Том ССXLVII. Праці Музикознавчої комісії. - Львів, 2004. - С. 172-179.
Марія Крушельницька. Спогади, статті, матеріали / Загальна редакція та впорядкування Т.Воробкевич та Н.Кашкадамової. - Львів: ЛДМА ім. М.Лисенка, 2004. - 208 с.
Олександр Ейдельман. Данина шани вчителеві. / Редактори-упорядники Н.Кашкадамова та Т.Милодан. - Львів: БАК, 2005. - 240 с.

Всі роботи після 1997 року існують в електронній версії.


Контакти:

КАШКАДАМОВА  НАТАЛЯ  БОРИСІВНА
Вул. Сміливих, буд.5, кв.19
м. Львів 
79044
Тел.: 8 (0332) 238-80-76
E-mail: kashk_adam@yahoo.com