НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

КИЯНОВСЬКА ЛЮБОВ ОЛЕКСАНДРІВНА

музикознавець

Народилась 1955 р. у м. Львові. Закінчила історико-теоретичний факультет Львівської державної консерваторії ім. М.Лисенка (1979), аспірантуру при Київській державній консерваторії ім. П.Чайковського (1983).
Була викладачем кафедри теорії, історії, гри на музінструментах Дрогобицького педагогічного інституту ім. І.Франка (1979 - 1987), завідуючою тією ж кафедрою (1987). 1987 - 1991 - доцент кафедри історії музики Львівської державної консерваторії ім. М.Лисенка, з 1991 р. до даного часу - завідуюча цією кафедрою.

Кандидат мистецтвознавства (1985) тема дисертації "Функції програмності у сприйнятті музичного твору", доктор мистецтвознавства (2001) тема дисертації "Еволюція галицької музичної культури ХІХ - ХХ ст.", професор (1994). Лауреат премії ім. М.Лисенка (2006).

Педагог, музично-громадський діяч.
Автор монографій, понад 150 статей в наукових збірках та часописах України, Німеччини, Росії, Польщі, Австрії, Словаччини, Словенії. Зверталась до висвітлення музичної шевченкіани, зокрема у творчості М.Вербицького, Й.Кишакевича, С.Людкевича, М.Колесси, М.Скорика, В.Камінського.


СПИСОК ОСНОВНИХ ПУБЛІКАЦІЙ

Монографії:


1. Творчість о. Йосипа Кишакевича. Львів, "Сполом", 1997. - 96 с.
2. Мирослав Скорик: творчість мистця у дзеркалі епохи. Монографія - Львів: Сполом, 1998. - 216 с.
3. Кияновська Л. Еволюція галицької музичної культури ХІХ - ХХ ст. - Тернопіль: Астон, 2000. - 339 с.
4. Син сторіччя Микола Колесса. Монографія. - Львів: Вид-во НТШ, 2003. - 378 с.

Підручники та посібники:


5. Максим Березовський. //Розповіді про композиторів: Бах, Гендель, Вівальді, Скарлатті, Бортнянський, Березовський, вип. 1. - К.: Музична Україна, 1994. - С. 57 - 71.
6. Українська музична культура. Посібник. - Львів: Сполом, 1999 р. - 144 с.
7. Максим Созонтович Березовський // Українська музична література. Навчальний посібник. Вип.1. -  Тернопіль: Астон, 2000. - 126-143 с.
8. Артем Лук'янович Ведель (Ведельський) // Українська музична література. Навчальний посібник. Вип.1. -  Тернопіль: Астон, 2000. - 144-155 с.
9. Українська музична культура: Навчальний посібник. -2-ге вид., доп. - Тернопіль: Астон, 2000. - 184 с
10. Михайло Вербицький (1815 - 1870) // Українська музична література. Вип.2 Тернопіль: Астон, 2002. Редактор-упорядник Л.Яросевич.


Статті у наукових збірках та журналах:


11. Регистры языка и проблема систематизации программности в музыке. // "Использование методов других наук в исследовании музыкального искусства. Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции". - Таллінн, Держконсерваторія, 1978. - С. 18 - 19.
12. Эстетические предпосылки и особенности воплощения программности в инструментальной музыке барокко и рококо. // "Эстетические проблемы музыкознания.Тезисы Всесоюзной научно-практической конференции". - Горький, Держконсерваторія, 1980. - С. 58-61.
13. Програмна музика в загальноосвітній школі. Методичні рекомендації. Львів: Обл. ін-т удосконалення кваліфікації вчителів, 1983.
14. Роль літературно-сюжетної програми в становленні музичного образу. //  Українське літературознавство. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. - Вип. 43. - Львів: Вид-во при держуніверситеті, 1984. - С. 114 - 122.
15. До питання про сприйняття програмного твору. // Українське музикознавство. Республіканський міжвідомчий науково-методичний збірник. - Вип. 22. - К.: Музична Україна, 1987. - С. 15 - 23.
16. Музичні жанри в прозі Ольги Кобилянської. // Українське літературознавство. Республіканський міжвідомчий науковий збірник. - Вип. 51. - Львів: Вид-во при держуніверситеті, 1988. - С. 97 - 102.
17. Пісні схвильованого серця (музичні сторінки листів, щоденника, спогадів Ольги Кобилянської) // Жовтень, № 4, 1988. - С. 97 - 98.
18. Хорова творчість львівських композиторів 1939 - 1989 рр. //  "50 років Возз'єднання західноукраїнських земель з Радянською Україною". - Львів, Держуніверситет, 1990. - С. 87 - 89.
19. Духовна культура не знає провінцій // Музика, № 1, 1990. - С. 2-5.
20. Пошуки і втрати львівського фестивалю ім. С.Крушельницької // Музика, № 1, 1991. - С. 18 - 19.
21. З-за піднятої завіси (про фестиваль музики української діаспори "Музика українського зарубіжжя") // Музика, № 4, 1991. - С. 2 - 5.
22. Музична культура української діаспори. // Культура України і слов'янський світ. - К.: 1992. - С. 30 - 32.
23. Про Михайла Вербицького та релігійну ідею в українській професійній музиці. // "Михайло  Вербицький і відродження української музичної  культури в Галичині - Тези наукових читань, присвячених 175-річчю від дня народження М.Вербицького. - Дрогобич, 1992. - С. 9-17.
24. Симфонічні поеми Станіслава Людкевича в контексті пізньоромантичної західноєвропейської культури. // Наукові записки НТШ, Т.ССХХУІ, Праці Музикознавчої комісії. - Львів, 1993. - С. 110 - 118.
25. Львівські прем'єри (про кантату-симфонію В.Камінського "Україна. Хресна дорога"). //Музика, № 6, 1993. - 4-5. (Під псевдонімом Марія Колесник).
26. Оновлення принципів програмності в музиці ХХ ст. // Українська музика. Традиції та сучасність.  - Львів, Вищий музичний інститут ім. М.Лисенка, 1993. - С. 37 - 57.
27. Наша пісня в світі. // Євшан-зілля. Вісник культури. Ч. 7. - Львів, 1993.- С.98-99.
28. Фортепіано звучало мов оркестр // Євшан-зілля. Вісник культури. Ч. 7. - Львів, 1993.-С.96-98.
29. Монологи про мистецтво і життя  (про творчість М. Колесси). // Музика, № 3, 1994. - С. 8 - 10.
30. Михайло Вербицький. // Календар пам'ятних дат. - Львів, 1995.- С. 28.
31. Не згасай, зоре Маркіяна. // Ямгорів. Літературно-краєзнавчий і мистецький альманах. Ч. 7-8. - Городенка, 1994 - 1995. - С. 165 - 168.
32. Мандрівні есе (про творчість М. Колесси.) // Музика, № 3, 1995. - С. 6 - 10.
33. Передмова до книги: Василь Витвицький. Максим Березовський. Життя та творчість. - Львів, Логос, 1995. - С. 3-5.
34. Das Schaffen von Mychajlo Werbytskyj und seine Beziehungen zur osterreichischen Kultur // Mitteilungen der Osterreichischen Gesellschaft fur Musikwissenschaft. - Nr. 29. Dezember 1995. - S. 43 - 53.
35. Наш гість - маестро Соневицький. // Музика, № 3, 1996. - С. 4.
36. "Дідона і Еней" Г.Перселла // Музика, № 2, 1996 - С. 6
37. Rezeption von Mozart in der Ukraine // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa - Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 1.// Red. Helmut Loos. - Chemnitz, Gudrun Schroder Verlag, 1997. - С. 57 - 69.
38. Zwiazki polsko-ukrainskie w dzialalnosci kompozytorow szkoly przemyskiej XIX wieku // Muzyka Polska w okresie zaborow. // Pod red. Kszysztofa Bilicy. - Warszawa, Instytut sztuki Polskiej Akademii Nauk, 1997. - С. 169 - 177.
39. Релігійна творчість Михайла Вербицького // Musica Galicijana,Т. 1. - Жешув (Польща), 1997. - С. 103 - 111.
40. Сучасний львівський неоромантизм // Арт-Лайн, № 4-5, 1997. - 12 - 14.
41. Ukrainska szkola wokalna we Lwowie w pierwszej polowie XX wieku // Problemy pedagogiki wokalnej. - Wroclaw, 1997. - С. 119 - 129.
42. Музичні барви львівської осені // Арт-Лайн, № 1, 1997. - С. 14-15.
43. Історія музики: філософія чи арифметика // Музика, № 5, 1997. - С.20 - 21.
44. Музичні силуети сецесійного Львова // Арт-Лайн, № 4, 1998. - С. 6-7.
45. Творчість Василя Барвінського і художні стилі ХХ ст. // Василь Барвінський і українська музична культура. Тернопіль, 1998. - С. 15 - 19.
46. Вплив австро-німецької культури на формування стилю Станіслава Людкевича // Матеріали міжнародного симпозіуму "Українсько-німецькі музичні зв'язки минулого і сьогодення". - Київ, 1998. - С. 67 - 77.
47. Музична діяльність українського товариства "Січ" у Відні // Матеріали Міжнародної конференції "Українсько-австрійські культурні взаємини другої половини ХІХ - початку ХХ ст." - Київ, "Тріумф", 1999. С. 182 - 194.
48. Галицькі священики-композитори ХІХ століття та їхня роль в українській і світовій культурі  // Київська церква, № 2 - 3, 1999. - С. 40 - 43.
49. Стиль сецесії в українській музиці першої третини ХХ сторіччя // Musica Galiciana,Т. 3. - Жешув (Польща), 1999. - С. 225 - 237.
50. Польсько-українські зв'язки в галицькій музичній культурі // Musica Galiciana, Т. 2. - Івано-Франківськ, 1999. - С. 62 - 69.
51. Пам'яті митрополита Андрея Шептицького (про ораторію В.Камінського "Іду. Накликую. Взиваю") // Київська церква, № 6, 1999. - С. 133 - 134.
52. Творчість Йосипа Кишакевича і галицька музична культура першої половини ХХ ст. // Повернення культурного надбання України: проблеми, завдання, перспективи. Вип. 13. - К.:ІМФЕ ім. М.Т.Рильського НАН України, 1999. - С. 29 - 34.
53. Anatol Wachnianyn. Komponist, Sanger, Wissenschaftler, Botschafter, Kulturtrager, Schriftstiller, Сhordirigent, Journalist - das Phanomen einer vielseitigen Personlichkeit Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 5. - Chemnitz: Gudrun Schroder Verlag, 1999. - S. 34- 49. (In der Zusammenarbeit mit Lydia Melnyk).
54. Soziale Faktore der Oper in Lemberg // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa -Mitteilungen der internationalen Arbeits-gemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. - Heft 4. - Chemnitz, 1999. - S. 15 - 26
55. Barvins'kyj // MGG (Musik in der Geschichte und Gegenwart). Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil. Band 2. - Baerenreiter - Verlag Kassel u.a. / J. B. Metzler-Verlag Stuttgart u.a.,  1999. - S. 420 - 421.
56. Rozwoj piesni solowej w muzyce polskiej i ukrainskiej w 90-ch latach XIX - 30-ch latach XX st. - szkice analizy porownawczej // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 74. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego,  1999. - S. 103 - 111
57. Деякі аспекти стильового аналізу регіональних музичних культур (на прикладі Галичини) // Syntagmation. - Львів: Сполом, 2000. - С. 95 - 108.
58. Шопен і Барвінський // Фридерик Шопен. Науковий вісник Національної музичної академії ім. П.І.Чайковського. Вип. 9. - Львів: Сполом, 2000. - С. 107 - 116.
59. Михайло Вербицький як український романтик // Український альманах 2000. - Варшава: Об'єднання українців у Польщі, 2000. - С. 286 - 291
60. Діяльність німецьких, австрійських та чеських музикантів в Галичині у ХІХ ст. //"Musica Galicijana",Т. 5. - Жешув (Польща), 2000. - С. 119 - 128.
61. Галицька співогра та її жанрові ознаки // Чотири століття опери. Оперні школи ХІХ-ХХ ст. Науковий вісник Національної музичної академії ім. П.І.Чайковського. Вип. 13. - Київ, 2000. - С. 92 - 100.
62. Metoda nauczania spiewu Aleksandra Myszugi // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 77. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2000. - S. 87 - 101.
63. Принципи стильової гри у творчості М.Скорика //Мирослав Скорик. Науковий вісник НМАУ. Вип. 10. - К.: 2000. - С. 15 - 23.
64. Стефанія Павлишин: парадигма життя та енергія духу вченого-музикознавця // Стефанія Павлишин. - Львівська обласна універсальна наукова бібліотека, 2000. -с. 7 - 14. (В співавторстві з Д.Дувирак).
65. Храм мистецтва //Музика, № 6, 2000. - С. 19.
66. Зоряний час театру // Музика, № 6, 2000. - С. 20.
67. Маловідома сторінка з життя Дмитра Бортнянського // Український світ, спецвипуск, 2000. - С. 38 - 40.
68. Das kulturelle Umpfeld von Elizavetgrad in der zweiten Halfte des 19. Jahrhunderts // Heinrich Neuhaus. Aspekte interkultureller Beziehung in Pianistik und Musikgeschichte zwischen dem ostlichen Europa und Deutschland. - Band 3. Bonn: Studio-Verlag, 2001.- S. 71 - 80.
69. Die ukrainische musikalische Gesellschaft "Bojan" und ihre national-aufklarische Funktion in Galizien am Ende 19. bis die ersten Jahrzehnte des 20. Jahrhundertes // Uloha spolkov, spolocnosti a zdruzeni v hudobnych dejinach Europy (Die Aufgabe der Vereine, Gesselschaften und Vereinigungen in der Musikgeschichte Europas), Muzikologicky seminar. Zostavila Edita Bugalova. Zapadoslovenske muzeum v Trnave. Trnava 2001.  S. 77 - 87.
70. Дмитро Бортнянський як український композитор //Український альманах 2000. - Варшава: Об'єднання українців у Польщі, 2001. - С. 93 - 97.
71. Piesni solowe Karola Mikulego // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 78. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2001. - S. 75 - 83.
72. Художньо-естетичні засади творчості Йосипа Кишакевича та її роль у сьогоднішньому музичному житті Галичини //Визначні діячі Перемишльщини / Перемишль і Перемишльська земля протягом віків (2). - Перемишль-Львів, 2001. - С. 220 - 227.
73. Вплив австро-німецького театру у Львові на розвиток західноукраїнської музичної культури // Вісник Львівського університету. Серія "Мистецтвознавство". Вип. 1. - Львів: ЛНУ ім. І.Франка, 2001. - С. 105 - 113.
74. Опера Мєчислава Солтиса "Українська повість" ("Opowiesc ukrainska") в світлі польсько-української взаємодії на пограниччі культур // Na pograniczu kultur. - Przemysl, 2001. - C. 48-57
75. Лешек Мазепа (від редактора) Лешек Мазепа. Сторінки музичного минулого Львова (з неопублікованого). - Львів: Сполом, 2001. - С. 4 - 5.
76. Штрихи до портрету митця // Маестро  Юрій Луців. - Львів: Сполом, 2001. - С. 35 - 37.
77. Еволюція стилю Станіслава Людкевича у європейському контексті // Питання стилю і форми в музиці. В серії: "Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка". Вип. 4. - Львів: Каменяр, 2001. - С. 80- 90.
78. Світло і тіні музичного виховання // Музика, № 3, 2001. - С. 13.
79. Притча про "Мойсея" ("Мойсей" Мирослава Скорика на львівській сцені) //ПіК, 3-9 липня 2001. - С. 52 - 53.
80. "Мойсей" на порозі нового тисячоліття. // Музика, № 12, 2001.
81. "Проблеми і можливості сучасного жіночого руху в Україні в контексті міжнародних організацій" // Український жіночий рух: здобутки і проблеми. Вип. 1. - Дрогобич: Коло, 2002. - С. 3 - 9.
82. Барвінський Василь Олександрович // Золота книга української еліти. - Київ: Євроімідж 2001. - С. 276 - 277.
83. Музична психологія, її роль і місце в музичній освіті України //Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку. Матеріали науково-практичної конференції. - Київ: АМУ, 2001. - С. 153 - 157.
84. Rozwoj sluchu u dzieci 6-7 lat na podstawie studiowania piesni ludowych.(na podstawie eksperymentu, przeprowadzonego w lwowskiej szkole muzycznej N 1) //Prace Zakladu pedagogiki muzycznej UL. Zeszyt 5. - Lodz, 2001. - S. 43 - 55.
85. VII "Musica Galiciana" in Rzeszow (Polen) //"Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Technischen Universitat Chemnitz. Heft 7.// Red. Helmut Loos. - Chemnitz, Gudrun Schroder Verlag, 2001. - С. 57 - 58.
86. Опера "Мойсей" Мирослава Скорика - тексти, контексти і підтексти  (естетико-критичне есе) //Просценіум. № 1, 2002. - С. 55 - 60.
87. Обрії творчости Віктора Камінського //Український світ, т.19, спецвипуск, 2001. - С.42-43.
88. Портрет сучасника в інтер'єрі постмодернізму // Українське музикознавство, НМАУ ім. П.Чайковського, вип. 30. - Київ: 2001. - С. 156 - 169.
89. Церковний спів галицької композиторської школи // Калофонія: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. Ч. 1 (До 70-ліття Олександри Цалай-Якименко). - Львів: Вид-во Львівської Богословської академії, 2002. - С. 140 - 150.
90. Religiose Gestalte und Symbole in der ukrainischen Musik des 20. Jahrhunderts- Versuch einer asthetisch-philosophischen Verallgemeinerung // Musikgeschichte zwischen Ost- und Westeuropa. Band 7. Kirchenmusik - geistliche Musik - religiose Musik. - Bonn: IME, 2002. - S. 301 - 311.
91. Послухаймо голос її серця (про автобіографію видатної української співачки Ірини Маланюк "Голос серця"). - "Просценіум", № 2 (3), 2002. - С. 96-98.
92. Piesni Michala Zawadzkiego i tradycje "Spiewnikow domowych" w polskiej muzyce drugiej polowy XIX wieku. - Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 78. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2002. - S. 75 - 83.
93. Вступна стаття до збірки "Одарка Бандрівська. Науково-методичні статті" -Львів: 2002. - С. 2 - 4.
94. Vivat, "Віртуози країни" // Музика, № 6, 2002. - С.6 - 8.
95. Piesni Karola Mikulego //Piesn polska. Rekonesans. Odrebnosci i pokrewienstwa. Inspiracje i echa. Zeszyty naukowe "Zespol historii i teorii piesni" pod red. prof. Mieczyslawa Tomaszewskiego. N 10.  - Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002. - S.325 - 339.
96. Релігійні теми і образи в творчості Віктора Камінського //  Na pograniczu kultur. T. II. Pod redakcja Olgi Popowicz - Przemysl, 2002. - C. 7 - 18.
97. Мистецький міст - музична академія //Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Випуск 2. - Львів: Вид-во ЛНУ, 2002. - С. 340 - 343.
98. Гельмут Льосс. Між "Аве Марія" і "Тиха ніч". Кітч в музиці. Переклад з німецької та примітки Любові Кияновської // Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Випуск 2. - Львів: вид-во ЛНУ, 2002. - С. 58 - 66.
99. Репрезентація української культури у Відні в ХІХ ст. // Український світ, ч. 1-6, 2002. - С. 40 - 43.
100. Різдвяна тема в українській професійній музиці // Різдво в нашому домі. - Львів, 2003. - С. 281 - 287.
101. Традиції Барвінського у львівській композиторській школі ХХ ст. // Василь Барвінський в контексті європейської музичної культури. Статті і матеріали - Тернопіль: Астон, 2003. - С. 172 - 180.
102. Ювілей "Київських акварелей" // Музика, 2003, № 1-2. - С. 10 - 11.
103. Успіх українських музикантів у Кракові // Музика, 2003, № 3-4. - С.2.
104. Кобзарська доля на перетині тисячоліть (Про 75 років В.Герасименка) // Бандура (США), 2003. - С. 12-13.
105. Вершина її джерела (Про ювілей Людмили Посікіри) // Бандура (США), 2003. - С. 14-15.
106. Українська опера на сцені Львівського оперного театру після Другої світової війни: спроба соціокультурологічного аналізу // Musica Galiciana вип. 7. - Rzeszow: Wyd-wo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2003. - 216 - 222.
107. Helmut Loos. Gmachy teatrow i ich symbole. Переклад з німецької та примітки Любові Кияновської.// Musica Galiciana, вип. 7. - Rzeszow: Wyd-wo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2003. - 42 - 52.
108. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин //  Musica Humana. Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. Вип. 8. Збірник статей кафедри музичної україністики. - Львів: 2003. - С. 188 - 198.
109. Barocke und insbesondere Bachsche Einflusse auf das Schaffen Lemberger Komponisten des XX. Jahrhunderts. // "Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 8.// Red. Helmut Loos. - Leipzig, Gudrun Schroder Verlag, 2003. - S. 241 - 249.
110. Спадщина Дмитра Бортнянського у вихованні національної свідомості // У вінок шани корифеям. - Дрогобич: Коло, 2003. - С. 4 - 13.
111.  Становление украинской профессиональной композиторской школы в Галиции ХIХ в. в контексте общеевропейского культурно-исторического процесса и особенностей исторического развития региона // Становление европейских композиторских школ в ХІХ ст. - Трнава: 2003. - С. 27 - 37.
112. Михайло Вербицький і сучасна музична українська культура // Перемишль і Перемишльська земля протягом віків (3). Ювілейна збірка на пошанування професора Феодосія Стеблія. - Львів: 2001. - С. 56 - 65.
113. "Перемиська школа" як культурологічний феномен" // Перемишль і перемиська земля - Перемишль-Львів: 2002. - С. 97 - 104.
114. Piesni Janiny Czetwertynskiej // Wokalistyka i pedagogika wokalna. Zeszyt naukowy Nr 79. - Wroclaw: Akademia muzyczna im. Karola Lipinskiego, 2003. - S. 46 - 55.
115. Огляд CD Ольги Олійник-Герасименко та Оксани Герасименко //"Бандура" (США), № 8, 2003. - С. 5.
116. Ярема Якуб'як: силует музикознавця, педагога і особистості // Українське мистецтвознавство, вип. 3. - Київ: ІМФЕ ім.. М.Рильського, 2003. - С. 46 - 48 (у співавторстві з Лідією Мельник).
117. Вступна стаття до збірки Б.Стельмаха "Три лібрето" - Львів: 2003. - С. 4 - 7.
118. 150 - вік зрілості і розквіту (про 150 років академії): Інтерв'ю з І.Пилатюком  // Музика, № 6. - С. 3.
119. Duchovne mosty medzi narodmi - Alexander Moyzes, Mykola Kolessa a Vitezslav Novak // Slovenska hudba, N1, 2003. - S. 99 - 104.
120. Кафедра історії музики // Сторінки історії Львівської державної музичної академії ім. М.В.Лисенка. - Львів: Сполом, 2003. - С. 159 - 166.
121. Композитор в умовах радянської дійсності // Миколі Колессі - у сторічний ювілей. - Дрогобич: Коло, 2003. - С. 101 - 107.
122. Das Schaffen von Fryderyk Chopin in der Auffassung der ukrainischen Komponisten und Schriftsteller // Chopin and his Work in the Context of Culture. V. 2 - Warszawa: Polska Akademia Chopinowska u.a., 2003. - S. 411 - 422.
123. Микола Колесса: рефлексія творчості // Мистецькі обрії 2001 - 2002 Альманах. - К.: КНВМП "Символ-Т", 2003. - С. 395 - 403.
124. Лінії його долі (про книгу М.Логойди про В.Ігнатенка) // Просценіум, № 3, 2003. - С. 7.
125. Internationale musikwissenschaftliche Konferenz "Musikbildung in aller Welt: gestern, heute und morgen" // "Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa". Mitteilungen der internationalen Arbeitgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 9.// Red. Helmut Loos. - Leipzig, Gudrun Schroder Verlag, 2004. - С. 303 - 306.
126. Франц Ксавер Вольфганг Моцарт і Львів // Genius loci.Львів - Leopolis - Lwow - Lemberg. Незалежний культурологічний часопис "Ї". - Львів, 2004. - С. 164 - 170.
127. Станіслав Людкевич і національна ідея. // "Вісник НТШ". N 1, 2004. - С. 12.
128. Albert Sowinski i jego zbior "Popularne polskie piesni narodowe" // Wokalistyka w Polsce i na swiecie. T.III. - Wroclaw, 2004. - S. 109 - 123.
129. Віденська музична україніка і творчість Андрія Гнатишина. // Україна і світ, № 3. - С. 12 - 13.
130. Tworczosc fortepianowa ukrainskich kompozytorow lwowskich w pierwszych dziesiecioleciach XX wieku // Muzyka wobec tradycji. Idee -dziela - recepcja. - Warszawa, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, 2004. - S. 525 - 533.
131. Kamins'kyj // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 9 - S. 1430 - 1431.
132. Filaret Kolessa // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 450 - 451.
133. Mykola Kolessa // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 451.
134. Kozarenko // Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopadie der Musik begrundet von Friedrich Blume. Zweite, neubearbeitete Ausgabe herausgegeben von Ludwig Finscher. Personenteil 11. - S. 585 - 586.
135. Ukrainisch-polnische Musikkontakte in Galizien in der ersten Halfte des XX Jahrhunderts //Nationale Musik im 20. Jahrhundert. Herausgegeben von Helmut Loos und Stefan Keym. - Leipzig: Hudrun Schroder Verlag, 2004. - S. 170 - 182.
136. Традиції і пошуки "Віртуозів" // Музика, № 4-5, 2004. - С. 2-3.
137. Психологія взаєморозуміння (до ювілею М.Ю.Крих-Угляр) // Марія Юріївна Крих-Угляр. - Львів: 2004. - С. 18 - 23.
138. Творчість львівських композиторів-жінок 70-х - 90-х років // Трансформація музичної освіти і культури в Україні. - Одеса: Друкарський Дім, 2004. - С. 20 - 30.
139. Гельмут Льоос. Композитор як герой і антихрист. До питання про мистецьку особистість і світогляд Ріхарда Штрауса. Переклад і коментарі Л.Кияновської \\ Записки НТШ. Том СCXLVII. Праці Музикознавчої комісії. - Львів: Вид-во НТШ, 2004. - С. 113 - 121.
140. Феномен Дмитра Бортнянського в контексті української і російської музичної культури \\ Записки НТШ. Том СCXLVII. Праці Музикознавчої комісії. - Львів: Вид-во НТШ, 2004. - С. 180 - 185.
141. Любов Кияновська, Лідія Мельник. Маски характерів на балу життя // Просценіум, № 3 (10), 2005. - С. 54 - 57.
142. Львівська музикознавча школа і наукові концепції Стефанії Павлишин // Стефанія Павлишин у своїх працях і спогадах сучасників. - Львів: БаК, 2005. - С. 15 - 20.
143. Прихильність до авангарду (декілька штрихів до біографії видатного вченого) // Стефанія Павлишин у своїх працях і спогадах сучасників. - Львів: БаК, 2005. - С. 139 - 140.
144. Про етико-психологічні засади музикознавчого дослідження і дискусії // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 5. - Одеса: Друкарський дім, 2005. - С. 24 - 37.
145. "Празька школа" львівських композиторів та їх роль у музичному житті краю // Вісник Львівського університету. Серія "Мистецтвознавство". Вип. 5. - Львів: ЛНУ ім. Франка, 2005. - С. 101 - 109 (у співавторстві з Ю.Пороховником).
146. Празькі впливи в творчості В.Барвінського і М.Колесси // Musica Galiciana. Вип. ХІХ. - Жешув: Вид-во Жешівського ун-ту, 2005. - С. 16 - 23.
147. Постмодерн як контроверсійний образ гіперінформативного простору сучасності // Українська та світова музична культура. Сучасний погляд. Зб. статей. Науковий вісник НМАУ. Вип. 36, кн. 1. - Київ: 2005. - С. 12 - 20.
148. Людмила Посікіра // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
149. Василь Герасименко // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
150. Оксана Герасименко // Історія виконавства на українських народних інструментах. Під ред. М.Давидова. - Київ: 2005. - С.
151. Вступне слово до збірки "Хорові твори на слова Івана Франка". Ред.-упоряд. С.Дацюк. - Дрогобич: Коло, 2005. - С. 3-4.
152. "Жіноче" музикознавство: утопія чи реальність? //Музична україністика: сучасний вимір. Вип. І. Збірка наукових статей на пошану доктора мистецтвознавства Лю Пархоменко. - Київ: Національна академія наук України, ІМФЕ ім. Рильського, 2005. - С. 29 - 35.
153. Основні етапи музичних зв'язків Західної України й Австрії: спроба історичної систематизації // Подорож до Європи. Галичина, Буковина і Відень на центральноєвропейській культурній шахівниці. - Львів: ВНТЛ - Класика, 2005. - С. 116 - 133.
154. Sechs Gesange fur eine Singstimme und Klavier op. 107 // Robert Schumann. Interpretaton seiner Werke. Hrsg. von Helmut Loos. B. 2. - Laaber: Laaber-Verlag, 2005. - S. 185 - 189.
155. Шевченко і світова музична культура // Шевченко і музика. Матеріали наукових читань. - Дрогобич: Коло, 2005. - С. 35 - 41.
156. Опера "Мойсей" Мирослава Скорика в контексті сучасного мистецького процесу // Karpacki Collage artystyczny. - Przemysl: Stowarzyszenie przemyskie centrum inicjatyw kulturalnych "Mytusa", 2005. - S. 41 - 53.
157.  Львівська бандурна школа другої половини ХХ ст. (Василь Герасименко і його учні) // Karpacki Collage artystyczny. - Przemysl: Stowarzyszenie przemyskie centrum inicjatyw kulturalnych "Mytusa", 2005. - S. 63 - 73.
158. Die Briefe von Vasyl Barvins?kyj aus Prag als Spiegel des Musiklebens vor dem Ersten Weltkrieg (1905 - 1914) // Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Mitteilungen der internationalen Arbeitsgemeinschaft an der Universitat Leipzig. Heft 10. - Leipzig: Gudrun Schroder Verlag, 2005. - S. 72 - 79.
159. Соціокультурний аспект розвитку електронної музики в 50-х - 70-х роках ХХ ст. \\ Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Випуск 6, Книга 1. - Одеса: Друкарський дім, 2005. - С. 114 - 124.
160. Репрезентант української музичної культури у Відні - Андрій Гнатишин\\ Діаспора як чинник утвердження держави Україна у міжнародній спільноті. - Львів: національний університет "Львівська політехніка", 2006. - С. 108 - 110.
161.  Наукові дороги Лєшека Мазепи \\ Лєшек Мазепа. Біо-бібліографічні відомості та інші матеріали. - Львів: БаК, 2006. - 163 - 166.

 

Контакти:

Кияновська Любов Олександрівна
вул. Дарвіна, 8, кв. 5
Львів-4,
Україна
Тел.: 8 (0322) 75-61-78