НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



16.04.2024

ОБ"ЄДНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ (ОКУ) "ОБЕРІГ" ЗАПРОШУЄ композиторів до співпраці з охорони авторських прав. »»»



Всі новини »

МІРОШНИЧЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА


Музикознавець, лектор, викладач


Народилася 7 червня 1943 року у м. Карпінське Свердловської обл., куди мати евакуйовалася після блокади Ленінграду.

Закінчила спеціальну музшколу ім. П.С.Столярського (1961) по класу фортепіано (у О.О. Баннікової); музикознавче відділення Одеської державної консерваторії ім. А.В. Нежданової (зараз музична академія) з кваліфікацією музикознавець, викладач музично-теоретичних і музично-історичних дисциплін, лектор (1961-1968): дипломна робота "4 симфонія Д. Шостаковича" написана під керівництвом Заслуженого діяча мистецтв України, доцента, багаторічного голови Одеського відділення спілки композиторів - Т.С. Сидоренко-Малюкової і високо оцінена Д. Д. Шостаковичем; аспірантуру на кафедрі теорії музики Київскої державної консерваторії ім. П.І.Чайковского у членкора, професора, доктора мистецтвознавства І.А. Котляревського - кандидатська дисертація "Композиторський професіоналізм як історична категорія музикознавства" (1983).

Звання кандидата мистецтвознавства - 1984, доцента - 1985, в.о.професора (2002). Докторантура в Національній музичній академії України ім. П.І. Чайковського (2003).

Багато років голова спілки ветеранів ОДМА. Голова професійного комітету ОДМА (з січня 2005 року), член Одеського обкому профспілок рабітників культури.

Член Національної Спілки композиторів України (з 1976). Член Ревізійної комісії Національної Спілки композиторів України (1999- до т.ч.). Член правління, заступник голови Одеської обласного відділення Національної Спілки композиторів України (з 2004).

Нагороджена: медаллю "Ветеран труда" - 1987, подяками, грамотами міського та обласного управління культури; Грамотою південного наукового центру Національної академії наук України і Міністерства освіти і науки України та Ради ректорів вищих навчальних закладів Одеського регіону -2005; Грамотою Голови Приморської райадміністрації - 2005; Почесною відзнакою одеського міського голови "Подяка" - №1009-01 р від 20.09.2007; Почесною грамотою Одеської обласної ради - 2007 (до 70-річчя Одеської організації Української національної спілки композиторів); Почесною відзнакою голови.Одеської обласної державної адміністрації - голова обласної державної адміністрації М.Д.Сердюк - 24 листопада 2008; Подякою Голови Одеського обкому профспілки працівників культури України - В.Є.Бабченко - 2008 (до 95- річчя ОДМА). .


На кафедрі теорії музики та композиції Одеської державної музичної академії (тоді консерваторії) працює з 1 січня 1967 року (1976 - ст. преп., 1981 - в.о.доц., 1985 - доцент, 1992 - в.о.проф.). Викладає аналіз музичних творів, поліфонію, спеціальність; веде наукове керівництво дипломними (47 випускників) і магістерськими роботами (44 магістри); під її керівництвом захищені 4 кандидатські дисертації - С.А. Щитової, О.В.Андріянова (2007), С.В.Хананаєв (2009), Ю.В.Каплієнко Ілюк (2010). Випускники Мірошниченко працюють в різних консерваторіях-академіях -пед. інститутах і академіях (Одеси, Києва, Дніпропетровська, Чернівців, Каменець-Подольська, у м. Богота Колумбії), музичних училищах (Одеси, Кривого рогу, Дніпропетровська, Херсона, Хмельницька, Умані), в тому числі директором МУ Кривого рогу; спецшколи ім. П. Столярського, в Росії - консультант мера Москви з питань мистецтва та інш.

Студенти спецкласу, магістри, пошукувачі Мірошниченко С.В. відзначалися преміями, нагородами, постійно виступають на міжнародних, республіканських конференціях, друкують статті, материали.

Мірошниченко С. В. веде активну наукову діяльність: постійно виступає на міжнародних та Всеукраїнських конференціях (63). Є автором больш 89 наукових публікацій, в тому числі монографічного творчого портрету відомого українського композитора Г.П.Таранова (К., 1976); статей у наукових збірках та спеціалізованих журналах (63); матеріалів міжнародних, всеукраїнських і др. конференцій (32). Приймала участь як автор та редактор у створенні монографії, присвяченої 90-річчю ОДМА. Редактує наукові статтї і роботи.

Основна тематична направленість наукових інтересів досить широка: це загальнотеоретичні питання композиторського професіоналізму і особливість розвитку поліфонічного мислення; історія української музики: в архивах стран СНД; М. Лисенко - поліфоніст і становлення українського композиторського професіоналізму; витоки поліфонічної майстерності Я. Степового, Л. Ревуцького; формування поліфонічних жанрів в українській музиці: В. Карабіц, В. П. Задерацький, А. Караманов, О. Яковчук та др.; система професійного музичного будівництва в Одесі і діяльність П. Сокальського, П. Молчанова, В. Золотарьова, В. Малишевського та інш.; Одеська музикознавча, теоретична і композиторськая школа та інш.

Виступає опонентом на захистах кандидатських диссертацій (Т.Калімуліної, С.Серенко, М.Пілатюка, Ю.Некрасова, В.Дейнеги, М.Кононової); автор ряда рецензий и відгуків на канд. дисс., статті, наукові та методичні роботи викладачів ОДМА, музичних училищ та інших установ України.  

Мірошниченко є одним з авторів проектов та членом оргкомитету щорічних Міжнародних конференцій в Одесі з 1999 року: 1) Міжнародного музикознавчого семінару "Музична культура: Схід - Захід". - Одеса: ОДМА. 2) Міжнародної науково-практичної конференції "Захід - Схід: культура і цивілізація". - Одеса: Одеський дом ім. Рериха. Двічи була головою жюрі Міжнародного конкурсу музикознавчих рабіт - м. Мариуполь. На різних міжнародних конференціях постійно керує секціями: Одеса, Київ.


ОСНОВНІ НАУКОВІ, НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ І НАВЧАЛЬНІ ПРАЦІ
  
   
   
  МОНОГРАФІЯ, СТАТТІ ТА МАТЕРІАЛИ

1. Г.П.Таранов (творчий портрет) - Київ: Музична Україна, 1976. - 62 с. (4,5 п.л.).
2. Предмет дослідження - професіоналізм //Музика, 1978, №2. - С. 6-7.
3. Проблема композиторського професіоналізму //Музика, 1979, №4. - С. 11-12.
4. Композиторський професіоналізм як категорія музикознавства // Українське музикознавство, 16. - К.: Музична Україна, 1981. - С. 17-31.
5. Унікальність європейської нотної системи як фактор формування композиторського професіоналізму //Українське музикознавство. - Київ, Музична Україна, 1983. - С. 48-60.
6. Поліфонічний цикл К.Караєва //Музика, 1984, №6. - С. 2-4.
7. І реквієм, і гімн (хорова сюїта Т.С.Малюкової "Пам'ять про війну") //Музика, 1985, №2. - С. 8-10.
8. Поліфонічні цикли українських композиторів (А.Караманов "15 концертних фуг") - Музика, 1985, №5. - С. 5.
9. Ювілей одеської організації (до 50-річчя Одеської композиторської організації) //Музика, 1987, №5. - С. 9-10.
10. О мировоззренческой направленности преподавания теоретических дисциплин //Актуальные проблемы музыкального образования. Теоретический сборник научных трудов. - К., 1990. - С. 26-39.
11. Лейпцігський зошит Лисенка //Музика, 1991, №4. - С. 18-19.
12. Понятие "отбор" и "самоограничение" в музыковедческом анализе //Деп. НИО Информкультура РГБ 23.10.1992, № 2658. - 2 п. л.
13.Лейпцігський зошит М.В.Лисенка // Українське музикознавство, 27. - К.: Музична Україна, 1992. - С. 91-105 (1 п.л.).
14. Лейпцигская тетрадь (К 150-летию со дня рождения Н.В.Лысенко) //Музыкальная академия (Москва), 1992, №2. - С.179-180 (0,5 п.л.).
15. Полифонические формы и жанры в украинской музыке //Одесский музыковед " 93. - Одесса, 1993. - С.35-53 (1 п. л.).
16. Основоположники теоретико-музыковедческой и композиторской школ Одессы: В.Малишевский, П.Молчанов, В.Золотарев //Одесская консерватория: Забытые имена, новые страницы. - Одесса, 1994. - С.21-36 (1 п.л.).
17. Між Нью-Йорком і Санкт-Петербургом //Музика, 1994, N5. - С.22-23.
18. Шелестят страницы истории (Балакирев, Римский-Корсаков, Глазунов и братья Акименки) // Музыкальная академия (Москва), 1995, №1. - С.189-195 (1 п.л.).
19. Есть две национальные культуры //Марксизм и современность (Киев), 1995, №4. - С. 51-53 (9 с.).
20. П.Сокальський - М.Заремба - А.Маркс: взаємозв'язки української російської-німецької теоретичних шкіл (на основі архівних матеріалів) //Культурологические проблемы музыкальной украинистики. - Одесса, 1996. - С. 10-18, 118-119 (разом з Мірошниченко О.В.). - 1 п.л.
21. Традиции и эксперимент как основа стилевого и жанрового обновления в полифонических циклах В.Бибика и К.Караева //Культорологические проблемы музыкальной украинистики. Вып. 2, часть 1. - Одесса, 1997. - С. 59-70. - 1 п.л.
22. Система музыкального строительства в Одессе: ОО ИРМО и преобразование Музыкальных Классов в Музыкальное Училище //Одесское Музыкальное Училище. 100 лет. 1897 - 1997. - Одесса, 1997. - С. 29-53 (соавтор В.Ф.Богорода) - 1,3 п.л.
23. 100 - летие образования одесского музыкального училища в архивных документах (1897-1997) //там же, с. 54-80 (соавторы А.А. Кривич и А.В. Мирошниченко). - 1,3 п.л.
24. Книга о музыкальном училище. Вступительная статья. // там же, С.11-13 и С.13-15 (на рус. и англ. яз). - 8 с.
25. Архіви - джерело вивчення та пізнання минулого країни. Музичне будівництво в Одесі //Суспільнознавчі науки та відродження нації. Книга 2. - Луцьк, 1997, С. 40-45 (співавтор О. Мірошниченко).
26. П.Сокальский в Одессе. У истоков консерватории //Одесская консерватория. Славные имена, новые страницы. - Одесса, 1998, С.16-35 (1,5 п.л.).
27. Бескорыстие и самопожертвование - основа музыкального профессионального строительства в Одессе //Культурологические проблемы музыкальной украинистики. Вып. 2, часть 2. - Одесса, 1998, С. 24-35 (1 п.л.).
28. Формирование музыкальной теоретической школы в Музыкальных Классах Одесского Отделения ИРМО (1886-1897): педагоги, ученики, методика преподавания //Транформація музичної освіти: культура та сучасність. 1 частина. - Одеса, 1998, С.113-121.
29. Взаємозв'язки української, російської, німецької теоретичних шкіл: П.Сокальський - М.Заремба - А.Маркс (на основі архівних матеріалів) //Українсько-німецькі музичні зв,язки минулого і сьогодення. Київ, 1998, С.139-147 (разом з Мірошниченко О.В.).- 1 п.л.
30. Имманентная стадиальность в историческом развитии композиторского творчества // Теорія і практика формування професійної компетентності суб,єктів педагогічного процесу: Збірник наукових праць //Проблеми сучасного мистецтва і культури. - Харків: Каравелла, 2000. - С.181-188 (0,5 п.л.).
31. Про національну ментальність українсьної поліфонії //Українська тема у світовій культурі. Науковий вісник. Вип. 17. - К.: НМАУ, 2001. - С.246-258 (0,5 п.л.).
32. Теоретичний аналіз - умова виконавських інтерпретацій поліфонічного твору (на прикладі циклу В. Іванова). - //Музичне виконавство. - Кн. 7. - Науковий вісник НМАУ, вип. 18. - К., 2001, С.100-114.
33. О преемственности преподавания музыкально-теоретических дисциплин в Одессе (Музыкальные классы - училище - консерватория) //Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип.2. - Одеса: Астропринт, 2001, С.183-191.
34. Психологические основания национальной полифонии //Проблеми сучасного мистецтва і культури. Сучасні проблеми методичного аспекту освіти та мистецтвознавства. Збірник наукових праць. - К.: Науковий світ, 2002, с.220-223. 
35. Внутрішні компоненти терміну "поліфонія" та його узагальнююче поняття //Проблеми сучасного мистецтва і культури. Соціально-педагогічні аспекти професійного навчання. Збірник наукових праць. - К.: Науковий світ, 2002, с.70-80. 
36. Истоки полифонического мастерства Л.Ревуцкого (учебная полифония и учебная фуга) //Музичний твір: проблема розуміння. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 20. - Київ: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2002, с. 94-103. 
37. Окружение Ференца Листа: Николай Заремба (на основе архивов) //Ференц Лист и проблемы синтеза искусств. Сборник научных трудов. - Харьков: Ра-Каравелла, 2002, с. 171-177.
38. Багатоголосся та його полісемія //Теоретичні та практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть. Зб. наук. статей. Вип. 9. - Мелітополь: Сана, 2002, С.164-178.
39. Контрапункт як поняття та явище //Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип.3. - Одеса: Остропринг, 2002. - С. 44-53.
40. Поняття "відбір" та "самообмеження" в музикознавстві //Українське музикознавство (науково-методичний збірник), Вип.31. - К.: НМАУ, 2002. - С. 180-192.
41. Учебная полифония и творчество Глинки //Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Збірник наукових праць. Вип. 10. - Київ: Науковий світтм, 2002. - С. 127-136. 
42. Репертуар як основа виконавчого мистецтва (до проблеми української поліфонії) //Музичне виконавство. Кн. 8. /Науковий вісник, Вип. 22 - К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2002. - С. 142-155.
43. Поліфонологія як наука та учбова дисципліна //Матеріали до українського музикознавства (Пам?яті академіка О.Г. Костюка). Збірник наукових праць. Вип. 2. - К.: 2003. - С. 101-105. 
44. Тематическая "аура" полифонического произведения (на примере многотемной фуги В.П. Задерацкого // Семантичні аспекти слова в музичнім творі. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 28. - Київ: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2003. - С. 177-185.
45. "Ритм" полифонического произведения (на примере цикла В. Бибика) //Метроритм-1. Колективна монографія. - К.: НАНУ, ІМФтаЕ, 2003. - С.120-123. 
46. Циклічність фортепіанних прелюдій Івана Карабиця // Vivere memento (Пам'ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця. / Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип. 31. - К.: Центрмузінформ НСКУ, 2003. - С. 136-149.
47. Кафедра теорії музики і композиції Одеської державної музичної академії // Одеській державній музичній академії ім. А.В. Нежданової - 90. - Одеса: Друк, 2003, С.141-165.
48. Системний погляд на навчальний курс поліфонії //Проблеми музичної освіти. Збірник наукових праць. - Київ: АМУ, 2003. - С. 221-227.
49. Зміст, структура, перспективи курсу "Українська поліфонія в системі вузівської освіти //Музична освіта в Україні: теорія і практика. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 29. - Київ: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2003. - С.190-199.
50. Етимологічні фактори в музикознавчій лексикографії // Матеріали до українського мистецтвознавства. Збірник наукових праць. Вип.3. - К.: ІМФЕ НАНУ, 2003. - С.60-65.
51. Поліфонічна своєрідність циклу кантати М. Лисенка "Радуйся, ниво неполитая". // Українське музикознавство (науково-методичний збірник). До 160-річчя від народження М. В. Лисенка. Вип. 32. - К.: НМАУ, 2003. - С. 156-166. 
52. Учебная полифония и становление творческой системы Н. Римского-Корсакова. // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Випуск 4. Книга 2. - Одеса: Друк, 2004. - С. 41-54. 
53. Стильове і нестильове в поліфонії. // Музичний стиль: теорія. Історія, сучасність. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 38. - Київ: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2004. - С. 41-53.  
54. Українська фуга Лисенка. До проблеми національного стилю. // Микола Лисенко та композиторська школа. /Збірник наукових праць. - К., 2004. - С. 148-158.
55. Класифікація складних багатотемних фуг (на прикладі циклів українських композиторів). //Українська та світова музична культура: сучасний погляд. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 36, кн. 1. - К.: НМАУ, 2005. - С. 109-120.
56. Фуги Я. Степового (Прокоф'єв - Мясковський - Акименко) // Маловідомі та забуті сторінки музичної історії України. Збірка статей / Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип. 55. - К.: НМАУ, 2006. - С. 143-161.
57. Бескорыстие и самопожертвование - основа музикального профессионального строительства в Одессе // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Музыкальная культура: Восток-Запад. - Ч. 1. // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Материалы научно-практической конференции по проблемам культуры 2003-2004. - Одесса: Астропринт, 2006. - С. 101-111.
58. Її ім'я - поліфонологія //Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 7, кн. 1. - Одеса: Друкарський дім, 2006. - С. 7-16.
59. Навчальні композиторські роботи з поліфонії // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської держанної. музичної академії ім.. А.В.Нежданової / [головний редактор О.В.Сокол]. - Вип. 9. - Одеса : Друкарський дім, 2008 - С. 201-210.
60. Випереджаючи час: "15 концертних фуг" А. Караманова // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської держанної. музичної академії ім.. А.В.Нежданової / [головний редактор О.В.Сокол]. - Одеса : Друкарський дім, 2009. - Вип. 10. - С. 157-166.

  ПУБЛІКАЦІЇ
  - 93 (основні). 

1976. 1. Г.П.Таранов (творчий портрет) - Київ: Музична Україна, 1976. - 62 с. (4,5 п.л.).
 
СТАТТІ ТА МАТЕРІАЛИ

1978. 2. Предмет дослідження - професіоналізм // Музика, 1978, №2. - С. 6-7.
1979. 3. Проблема композиторського професіоналізму // Музика, 1979, №4. - С. 11-12.
1981. 4. Композиторський професіоналізм як категорія музикознавства // Українське музикознавство, 16. - К.: Музична Україна, 1981. - С. 17-31.
1983. 5. Унікальність європейської нотної системи як фактор формування композиторського професіоналізму // Українське музикознавство. - Київ, Музична Україна, 1983. - С. 48-60.
1984. 6. Поліфонічний цикл К.Караєва // Музика, 1984. - №6.- С. 2-4.
1985. 7. І реквієм, і гімн (хорова сюїта Т.С.Малюкової "Пам'ять про війну") // Музика, 1985. - №2. - С. 8-10.
8. Поліфонічні цикли українських композиторів (А.Караманов "15 концертних фуг") // Музика, 1985. - №5. - С. 5.
1987. 9. Ювілей одеської організації (до 50-річчя Одеської композиторської організації) // Музика, 1987. - №5. - С. 9-10.
1990. 10. О мировоззренческой направленности преподавания теоретических дисциплин // Актуальные проблемы музыкального образования. Теоретический сб. научных трудов. - К., 1990. - С. 26-39.
1991. 11. Лейпцігський зошит Лисенка // Музика, 1991, №4. - С.18-19.
1992. 12. Понятие "отбор" и "самоограничение" в музыковедческом анализе // Деп. НИО Информкультура РГБ 23.10.1992, № 2658. - 2 п. л.
13. Лейпцігський зошит М.В.Лисенка // Українське музикознавство, 27. - К.: Музична Україна, 1992. - С. 91-105 (1 п.л.).
14. Лейпцигская тетрадь (К 150-летию со дня рождения Н.В.Лысенко) // Музыкальная академия (Москва), 1992. - №2. - С. 179-180 (0,5 п.л.).
1993. 15. Полифонические формы и жанры в украинской музыке // Одесский музыковед " 93. - Одесса, 1993. - С. 35-53 (1 п. л.).
1994. 16. Основоположники теоретико-музыковедческой и композиторской школ Одессы: В.Малишевский, П.Молчанов, В.Золотарев // Одесская консерватория: Забытые имена, новые страницы. - Одесса, 1994. - С. 21-36 (1 п.л.).
17. Між Нью-Йорком і Санкт-Петербургом // Музика, 1994. - N5. - С. 22-23.
1995.

18. Шелестят страницы истории (Балакирев, Римский-Корсаков, Глазунов и братья Акименки) // Музыкальная академия (Москва), 1995. - №1. - С.189-195 (1 п.л.).
19. Есть две национальные культуры // Марксизм и современность (Киев), 1995. - №4. - С. 51-53 (9 с.).
1996. 20. П.Сокальський - М.Заремба - А.Маркс: взаємозв'язки української російської-німецької теоретичних шкіл (на основі архівних матеріалів) // Культурологические проблемы музыкальной украинистики. - Одесса, 1996. - С. 10-18, 118-119 (разом з Мірошниченко О.В.). - 1 п.л.
1997. 21. Традиции и эксперимент как основа стилевого и жанрового обновления в полифонических циклах В.Бибика и К.Караева // Культорологические проблемы музыкальной украинистики. Вып. 2, часть 1. - Одесса, 1997. - С. 59-70. - 1 п.л.
22. Система музыкального строительства в Одессе: ОО ИРМО и преобразование Музыкальных Классов в Музыкальное Училище // Одесское Музыкальное Училище. 100 лет. 1897-1997. - Одесса, 1997. - С. 29-53 (соавтор В.Ф.Богорода) - 1,3 п.л.
23. 100 - летие образования одесского музыкального училища в архивных документах (1897-1997) // там же, с. 54-80 (соавторы А.А. Кривич и А.В. Мирошниченко). - 1,3 п.л.
24. Книга о музыкальном училище. Вступительная статья. // там же. - С.11-13 и С.13-15 (на рус. и англ. яз). - 8 с.
25. Архіви - джерело вивчення та пізнання минулого країни. Музичне будівництво в Одесі //Суспільнознавчі науки та відродження нації. Книга 2. - Луцьк, 1997. - С. 40-45 (співавтор О. Мірошниченко).
1998. 26. П.Сокальский в Одессе. У истоков консерватории // Одесская консерватория. Славные имена, новые страницы. - Одесса, 1998. - С. 16-35 (1,5 п.л.).
27. Бескорыстие и самопожертвование - основа музыкального профессионального строительства в Одессе // Культурологические проблемы музыкальной украинистики. Вып. 2, ч. 2. - Одесса, 1998. - С. 24-35 (1 п.л.).
28. Формирование музыкальной теоретической школы в Музыкальных Классах Одесского Отделения ИРМО (1886-1897): педагоги, ученики, методика преподавания // Транформація музичної освіти: культура та сучасність. 1 ч. - Одеса, 1998. - С. 113-121.
29. Взаємозв'язки української, російської, німецької теоретичних шкіл: П.Сокальський - М.Заремба - А.Маркс (на основі архівних матеріалів) // Українсько-німецькі музичні зв,язки минулого і сьогодення. - Київ, 1998. - С. 139-147 (разом з Мірошниченко О.В.). - 1 п.л.
2000. 30. Имманентная стадиальность в историческом развитии композиторского творчества // Теорія і практика формування професійної компетентності суб,єктів педагогічного процесу: Збірник наукових праць //Проблеми сучасного мистецтва і культури. - Харків: Каравелла, 2000. - С. 181-188 (0,5 п.л.).
2001. 31. Про національну ментальність українсьної поліфонії // Українська тема у світовій культурі. Науковий вісник. Вип. 17. - К.: НМАУ, 2001. - С. 246-258 (0,5 п.л.).
32. Теоретичний аналіз - умова виконавських інтерпретацій поліфонічного твору (на прикладі циклу В. Іванова). - // Музичне виконавство. - Кн. 7. - Науковий вісник НМАУ, вип. 18. - К., 2001. - С.100-114.
33. О преемственности преподавания музыкально-теоретических дисциплин в Одессе (Музыкальные классы - училище - консерватория) // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип.2. - Одеса: Астропринт, 2001. - С.183-191.
2002. 34. Психологические основания национальной полифонии // Проблеми сучасного мистецтва і культури. Сучасні проблеми методичного аспекту освіти та мистецтвознавства. Збірник наукових праць. - К.: Науковий світ, 2002. - С. 220-223. 
35. Внутрішні компоненти терміну "поліфонія" та його узагальнююче поняття // Проблеми сучасного мистецтва і культури. Соціально-педагогічні аспекти професійного навчання. Збірник наукових праць. - К.: Науковий світ, 2002. - С. 70-80. 
36. Истоки полифонического мастерства Л.Ревуцкого (учебная полифония и учебная фуга) // Музичний твір: проблема розуміння. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 20. - Київ: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2002. - С. 94-103. 
37. Окружение Ференца Листа: Николай Заремба (на основе архивов) // Ференц Лист и проблемы синтеза искусств. Сборник научных трудов. - Харьков: Ра-Каравелла, 2002. - С. 171-177.
38. Багатоголосся та його полісемія //Теоретичні та практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть. Зб. наук. статей. Вип. 9. - Мелітополь: Сана, 2002. - С.164-178.
39. Контрапункт як поняття та явище //Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Вип. 3. - Одеса: Остропринт, 2002. - С. 44-53.
40. Поняття "відбір" та "самообмеження" в музикознавстві //Українське музикознавство (науково-методичний збірник), Вип.31. - К.: НМАУ, 2002. - С. 180-192.
41. Учебная полифония и творчество Глинки //Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Збірник наукових праць. Вип. 10. - Київ: Науковий світтм, 2002. - С. 127-136. 
42. Репертуар як основа виконавчого мистецтва (до проблеми української поліфонії) //Музичне виконавство. Кн. 8. /Науковий вісник, Вип. 22 - К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2002. - С. 142-155.
2003. 43. Поліфонологія як наука та учбова дисципліна //Матеріали до українського музикознавства (Пам?яті академіка О.Г. Костюка). Збірник наукових праць. Вип. 2. - К.: 2003. - С. 101-105. 
44. Тематическая "аура" полифонического произведения (на примере многотемной фуги В.П. Задерацкого // Семантичні аспекти слова в музичнім творі. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 28. - Київ: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2003. - С. 177-185.
45. "Ритм" полифонического произведения (на примере цикла В. Бибика) //Метроритм-1. Колективна монографія. - К.: НАНУ, ІМФтаЕ, 2003. - С. 120-123. 
46. Циклічність фортепіанних прелюдій Івана Карабиця // Vivere memento (Пам'ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця. / Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип. 31. - К.: Центрмузінформ НСКУ, 2003. - С. 136-149.
47. Кафедра теорії музики і композиції Одеської державної музичної академії // Одеській державній музичній академії ім. А.В. Нежданової-90. - Одеса: Друк, 2003. - С.141-165.
48. Системний погляд на навчальний курс поліфонії //Проблеми музичної освіти. Збірник наукових праць. - Київ: АМУ, 2003. - С. 221-227.
49. Зміст, структура, перспективи курсу "Українська поліфонія в системі вузівської освіти //Музична освіта в Україні: теорія і практика. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 29. - Київ: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2003. - С.190-199.
50. Етимологічні фактори в музикознавчій лексикографії // Матеріали до українського мистецтвознавства. Збірник наукових праць. Вип.3. - К.: ІМФЕ НАНУ, 2003. - С. 60-65.
51. Поліфонічна своєрідність циклу кантати М. Лисенка "Радуйся, ниво неполитая" // Українське музикознавство (науково-методичний збірник). До 160-річчя від народження М. В. Лисенка. Вип. 32. - К.: НМАУ, 2003. - С. 156-166. 
2004. 52. Учебная полифония и становление творческой системы Н. Римского-Корсакова. // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник. Випуск 4. Книга 2. - Одеса: Друк, 2004. - С. 41-54. 
53. Стильове і нестильове в поліфонії. // Музичний стиль: теорія. Історія, сучасність. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 38. - К: НМАУ, 2004. - С. 41-53.  
54. Українська фуга Лисенка. До проблеми національного стилю // Микола Лисенко та композиторська школа. /Збірник наукових праць. - К., 2004. - С. 148-158.
2005. 55. Класифікація складних багатотемних фуг (на прикладі циклів українських композиторів) //Українська та світова музична культура: сучасний погляд. Збірка статей. /Науковий вісник. Вип. 36, кн. 1. - К.: НМАУ, 2005. - С. 109-120.
2006. 56. Фуги Я. Степового (Прокоф'єв - Мясковський - Акименко) // Маловідомі та забуті сторінки музичної історії України. Збірка статей / Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип. 55. - К.: НМАУ, 2006. - С. 143-161.
57. Бескорыстие и самопожертвование - основа музыкального профессионального строительства в Одессе // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Музыкальная культура: Восток-Запад. Ч. 1 // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Материалы научно-практической конференции по проблемам культуры 2003-2004. - Одесса: Астропринт, 2006. - С. 101-111.
58. Її ім'я - поліфонологія // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник.- Одеса: Друкарський дім, 2006. - Вип. 7, кн. 1. - С. 7-16.
2008. 59. Навчальні композиторські роботи з поліфонії // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної. музичної академії ім. А.В.Нежданової / [головний редактор О.В.Сокол].. - Одеса : Друкарський дім, 2008 - Вип. 9. - С. 201-210.
2009. 60. Випереджаючи час: "15 концертних фуг" А.Караманова // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної. музичної академії ім.. А.В.Нежданової / [головний редактор О.В.Сокол]. - Одеса : Друкарський дім, 2010. - Випуск 10. - С. 157-166.
61. Принципы решения жанрового синтеза в клавирных произведениях Й. С. Баха//http://musikoloqy.com.ua - 21 с.

СТАТТІ У ЕНЦИКЛОПЕДІЇ

1. Базилевич Віра Петрівна // Енциклопедія сучасної України / Головна редакційна колегія - І. М. Дзюба та інші. - Т. 2: Б-Біо. - Київ, 2003. - С. 87.
2. Бартош-Седенко Ніна Михайлівна // Енциклопедія сучасної України / Головна редакційна колегія - І. М. Дзюба та інші. - Т. 2: Б-Біо. - Київ, 2003. - С. 285-286.

МАТЕРІАЛИ

1978. 62. Композиторский профессионализм как историческая категория музыкознания //Материалы 1У Всесоюзной научно-теоретической конференции аспирантов ВУЗов и НИИ... - Тбилиси, 1978.
63. Музыкальный ВУЗ и проблема композиторского профессионализма //Тезисы докладов Республиканского совещания преподавателей и аспирантов вызов культуры и искусства "Задачи подготовки... творческой молодежи". - Одесса, 1978.
1979. 64. Исторические типы композиторского профессионализма //Материалы 11 межвузовской научно-теоретической конференции "Актуальные проблемы современного музыкознания и исполнительства". - Саратов, 1979.
1980. 65. Эстетический аспект композиторского профессионализма //Всесоюзная научно-теоретическая конференция "Эстетические проблемы музыкознания". - Горький, 1980.
1982. 66. Идейность и профессиональной мастерство - движущие силы развития музыкального искусства //Тезисы докладов Республиканской научно-теоретической конференции преподавателей и аспирантов ВУЗов культуры и искусства... - Одесса, 1982.
1987. 67. Особенности развития восточнославянского композиторского профессионализма //Актуальные вопросы развития культуры и искусства. Тезисы докладов. - Одесса, 1987. - С. 159-161.
1988. 68. Значение Н.В.Гоголя в становлении отечественного музыкознания //Музыкой наполняющие строки. - Одесса, 1988. - С. 33-35.
69. Мировозрение и мироощущение в воспитании студентов музыкальных вузов //Тезисы Республиканской научно-теоретической конференции "Актуальные проблемы подготовки кадров в области искусства и культуры в свете перестройки высшего и среднего специального образования". - Николаев, 1988. - С. 54-55.
1989. 70. Поэзия Т.Шевченко и становление украинской профессиональной музыки //"Т.Г.Шевченко и общечеловеческие идеалы". - Одесса, 1989. - С. 31-33.
71. Патриотическое и интернациональное воспитание студентов в процессе преподавании теоретических дисциплин //Республиканская научно-теоретическая конференция "Актуальные вопросы патриотического и интернационального воспитания средствами культуры и искусства на современном этапе". - Харьков, 1989. - С. 44-45.
1990. 72. Особенности полифонических форм в хоровых концертах России 17-18 веков // Отечественная культура 20 века и духовная музыка. Международная конференция. - Ростов на Дону, 1990. - С. 94-96.
73. Музична освіта М.Лисенка і М.Старицький // М.Старицький: творче обличчя і місце в національній культурі.Тези. - К., 1990. - С. 94-95.
74. Национальное искусство как основа воспитания культуры человека //"Роль искусств в воспитании творческой личности". Республиканская конференция. - Кировоград, 1990. - С. 18-20.
1991. 75. Роль учебной полифонии в становлении русской и украинской профессиональной музыки //Русская музыка 10-20 веков в контексте традиций культуры Восток - Запад. Международная конференция. - Новосибирск, 1991. - С. 35-38.
76. Фольклоризм як синтетична форма музичної творчості //Проблеми збереження і відродження народних традицій, звичаїв і обрядів. Республіканська конференція. - Львів, 1991. - С. 35-36.
77. Прокофьев (и Степовой) в классах теории композиции Петербургской консерватории //Прокофьев и мировая музыкальная культура. Республиканская конференция.- Донецк, 1991. - С. 19-20.
78. П.П.Сокальский - основоположник музыкальной критики, музыкального образования, концертной деятельности в Одессе //Тезисы 2-ой конференции, посв. 200-летию основания Одессы. - Одесса, 1991, - С.138-139.
79. Система музыкальной культуры Одессы первого пятидесятилетия //Научно-творча конференція "Літературна та музично-театральна Одеса в 1-ій половині Х1Х століття" - Одеса, 1991. - С.42-44.
1992. 80. Сокальский - патриот родного края //Літературно-мистецька Одеса 11 половини Х1Х ст... Тези. - Одеса, 1992. - С. 72-75.
81. Жанрово-стилевой отбор в творчестве Моцарта и Прокофьева //Тезисы Всесоюзной конференции "Моцарт - Прокофьев". - Ростов на Дону, 1992. - С. 84-86.
82. Полифонические циклы украинских композиторов и авангард //Отечественная музыка и авангард в контексте музыки 20 века. - Минск, 1992.
83. Музично-теоретична освіта М.В.Лисенка в Лейпцігській консерваторії //150-річчя від дня народження М.Лисенка. Тези. - Львів, 1992. - С. 30-31.
84. Фуга в творчості М.Лисенка //Тези міжнародної конференції "Микола Лисенко та музичний світ". - К., 1992. - С. 63-65.
2001.85. Музыкальная украинистика, музыкальное строительство и архивы //Музыкально-эстетическое образование в социокультурном развитии личности. Материалы 1-ой Международной межвузовской научно-практической конференции. - Екатеринбург: Уральский государственный педагогический университет, 2001. - С. 6-9.
86.Оновлення курсу поліфонії у музичному вузі //Матеріали науково-практичної конференції "Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку". - К.: АМУ, 2001. - С. 6-9.
2002. 87. О преемственности европейских основ преподавания музыкально-теоретических дисциплин в Одессе // Материалы Международного музыковедческого семинара "Музыкальная культура: Восток - Запад". - Одесса: ООО "Студия "Негоциант", 2002. - С.19.
88. Макс Вебер о двух путях развития музыкальной культуры // Материалы Международной научно-практической конференции "Восток - Запад: культура и цивилизация". - Одесса: ООО "Студия "Негоциант", 2002. - С. 61-62.
89. Полифония в системе музыкально-теоретического образования исполнителей // Трансформация музыкального образования: проблемы исполнительства (Посвящается памяти Э.Гилельса). - Одесса, 2002.
2003.90. К типологии музыкальной лексикологии // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність. Матеріали міжнародного музикологічного семінару, присвяченого К.Ф.Данькевичу. - Одесса: ОДМА, 2003. - С. 18-19.
2004. 91. Одеський внесок в українську лексикографію. // Восток - Запад: Культура и цивилизация. Материалы международного семинара и научно практической конференции 2003 г. - Одесса: Астропринт, 2004. - С. 83-88.
2006. 92. Учебники полифонии в Китае // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Музыкальная культура: Восток-Запад. - Ч. 2. Музыкальная культура: Восток-Запад. Материалы международного музыковедческого семинара. 2003-2004. - Ч. 2, Кн. 1, Раздел 1. - Одесса: Астропринт, 2006. - С. 206-208.
93. Танеевская система как основа полифонической науки // Культура и цивилизация. Восток и Запад. Музыкальная культура: Восток-Запад. - Ч. 2. Музыкальная культура: Восток-Запад. Материалы международного музыковедческого семинара... 2003-2004. - Ч. 2, Кн. 2, Раздел 1. - Одесса: Астропринт, 2006. - С. 367-369.


  НЕОПУБЛІКОВАНІ РОБОТИ, СТАТТІ, ТЕЗИ

1. Сокальский и Одесса: у истоков организации консерватории (Нью-Йорк - Одесса - Петербург - Одесса). - 1993-1996, 4 п.л. (частично опубликовано). 
2.П.Сокальский - Н.Заремба - А.Маркс: взаимосвязь украинской - русской и немецкой теоретических школ (на основе архивных документов). - Рукопись, материалы, не вошедшие в изданную статью, 1996. - 1 п.л. (на русском, украинском и немецком языках.
3. Становление музыкального профессионального образования в Одессе: Музыкальные Классы за 10 лет (1886-1896). - 1995-1996, 3 п.л.
4. Архивы - источник изучения и познания прошлого страны. Музыкальное строительство в Одессе. - Рукопись, 1996, рус.яз. (8 стр.). - укр. (8 стр.), вариант опубликован в Луцке (1997)
5. 20 лет тому назад (Воспоминания о К.Ф.Данькевиче) - (для сб. СКУ), январь 1996, 6 с.
7. Федр Акименко - жизнь и творчество (по архивным материалам) - Рукопись (продолжение для "Музыкальная академия"), 1996 год, 1 п.л.
8.Николай Заремба - жизнь и творчество (по архивным документам) - 1996, 1.п.л.
9. Очерки по истории развития полифонических форм и жанров в творчестве украинских композиторов. - Рукопись, 10 п.л.и др.


 ДОПОВІДІ НА КОНФЕРЕНЦІЯХ И СИМПОЗІУМАХ (- 73).

1.Истоки полифонического мастерства Л.Ревуцкого. - Доклад на конференции, посв.100-летию со дня рождения Ревуцкого - К., 1989.
2.Сокальский - патриот родного края.- Доклад на региональной конференции, посв. Одессе 2-ой половины 19 века. - Одесса,1992.
3.Жанрово - стилевой отбор в творчестве Моцарта и Прокофьева. - Доклад на Всесоюзной конференции "Моцарт - Прокофьев" - Ростов на Дону, 1992.
4.Полифонические циклы украинских композиторов и авангард. - Доклад на Межд. конф. "Отечественная музыка и авангард в контексте музыки 20 века". - Минск, 1992. 
5.Музично-теоретична освіта М.В.Лисенка в Лейпцігській консерваторії.- Доповідь на Міжн. конф. "150-річчя від дня народження М.Лисенка".- Львів, 1992,
6.Фуга в творчості М.Лисенка - Доповідь на Міжн.конф. "Микола Лисенко та музичний світ" - К., 1992.
7.Украинские композиторы - ученики Римского-Корсакова (по архивным материалам) - Доклад на межд. конф., посв. 150 - летию со дня рождения Римского-Корсакова. - Петербург, 1994.
8. Полифоническое мастерство Лятошинского. - Межд. конф., посв. 100-летию Б.Лятошинского. - К., 1995.
9. Одесскому музыкальному училищу - 100.- Доклад на конф., посв. 100-летию открытия музыкального училища в Одессе. - Одесса, март 1997.
10.Бескорыстие и самоотверженность - основа профессионального музыкального строительства (1886/7, 1887/8 и 1888/9 учебные годы) - Доклад на научно-практической конференции, посвященной Дню учителя "Чаша Грааля", организованной обществами Н.К.Рериха. - Одесса, 23 марта 1997.
11. Взаємозв"язки української - російської - німецької теоретичних шкіл: Петро Сокальський - Микола Заремба - Адольф Маркс. - Доповідь на Міжнародному Симпозіумі "Українські - німецькі музичні зв'язки минулого і сьогодення" - Київ, 8 квітень 1997 року.
12. ОГМУ - 100 лет (на основе архивных документов). - Доклад на научном историко-краеведческом обществе "Одессика" - 17 мая 1997.
13. Архiви - джерело вивчення та пiзнання минулого країки. Музичне будiвництво в Одесi. - Доповiдь на Мiжнароднiй конференцiї "Суспiльствознавчi науки та вiдродження нацiї". - Луцьк, Волинський Державний Унiверситет iм. Лесi Українки, 13 травеня 1997. 
14. Окружение Ф.Листа: Николай Заремба (на основе архивных материалов). - Научный симпозиум "Ф.Лист и проблемы синтеза искусств" в рамках 6-й Международного муз. фестиваля "Харьковские ассамблеи". - Харьков, 1 октября 1997.
15.Роль архивов в сохранении единого культурного пространства. - Межд. научно-практическая конференция "Сохранение и развитие единого культурного пространства стран СНГ и Восточной Европы" - в рамках музыкального фестиваля "Восточный экспресс". - Харьков, 4 октября 1997.
16. Формирование теоретической школы в МК ОО ИРМО - как основа для создания будущего Союза композиторов. - доклад для конференции "60 лет Союза композиторов Одессы". - Одесса, 1997
17. Благотворительность и развитие музыкальной культуры в Одессе (80-90 гг. Х1Х века). - Доклад на Международной конференции "Через искусство имеете Свет". - Одесса, 15 апреля 1998.
18. Сокальский в формировании музыкальных учебных заведений Юга Украины. - Доклад на международном музыкологическом семинаре "Трансформація музичної освіти: культура та сучасність". - Одеса, квітень 1998.
19. Формування музичної теоретичної школи в музичних класах Одеського відділення ІРМО: Викладачі, учні, методика викладання. - Доповідь на міжнародному музикологічному семінарі: "Трансформація музичної освіти: культура та сучасність". - Одеса, квітень 1998.
20. Вивчення української музики в курсі поліфонії (на загальних курсах). - доповідь на Міжнародному семінарі-огляді "Трансформація музичної освіти: культура та сучасність". - Одеса, 14 вересня 1999.
21. Роль цельной личности в процессе формирования теоретико-композиторской школы Одессы. П.И.Молчанов, Т.С.Сидоренко-Малюкова. - Доклад на Международной научно-общественной конференции "Н.К.и С.Н.Рерих - великие служители Красоты". - Одесса, 24 октября 1999.
22. Истоки фортепианной школы Одессы. - Доклад на Международной научно-общественной конференции "Культура - синтез науки, культуры, философии". - Одесса, 21 октября 2000.
23. Теоретичний аналіз - умова виконавчих інтерпретацій поліфонічного твору (на прикладі циклу В.Іванова). - Доповідь на Міжнародній науковій конференціі "Музичне виконавство на рубежі століть". - Київ: Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, 20 грудня 2000.
24. О преемственности европейских основ преподавания музыкально-теоретических дисциплин в Одессе. - Доклад на Международном музыковедческом семинаре "Музыкальная культура: Восток - Запад". - Одесса: Одесская государственная консерватория, 2 февраля 2001.
25. Макс Вебер о двух путях развития музыкальной культуры. - Доклад на Международной научно-практической конференции "Восток - Запад: культура и цивилизация". - Одесса: Одесский дом им. Рериха, 3 февраля 2001.
26.Полифония в системе музыкально-теоретического образования исполнителей. - Доклад на Международной научно-методической конференции "Трансформация музыкального образования: проблемы исполнительства (Посвящается памяти Э.Гилельса)". - Одесса: ОГК, 28 октября 2001 (будет публикация тезисов).
27.Навчальна фуга в процесі становлення композиторів (На прикладі Л.Ревуцкого). - доповідь на Всеукраїнській науково-практичній конференції "Музичний твір як творчій процес". - К.: НМАУ, 8 листопада 2001. 
28.Обрамувалні номери поліфонічного циклу - як носії його ідеї. - Доповідь на Всеукраїнській науковій конференції (на честь 60-річчя І.А.Котляревського) - К.: НМАУ, 7 листопада 2001.
29. Поліфонологія як самостійна галузь музикознавства. - Доповідь на наукових читаннях "Українське мистецтвознавство: сучасний стан та перспективи розвитку", присвячених пам'яті академіка НАН України О.Г.Костюка. - К.: 9 листопада 2001.
30.Оновлення курсу поліфонії у музичному вузі. Доповідь на Науково-практичній конференції "Музична освіта в Україні. Сучасний стан, проблеми розвитку". - К.: НМАУ ім.П.І.Чайковського, 11-12 грудня 2001. 
31. Багатоголосся, контрапункт та поліфонія - як поняття та явище. - Доповідь на Міжнародному музикознавчому семінарі "Схід - Захід: Музичне мистецтво і культура". - Одеса: Одеська державна консерваторія, 2 лютого 2002. (див. програмку).
32. Полифония как обобщающая категория музыковедения. - Доклад на Международной научно-практической конференции "Восток - Запад: культура и цивилизация". - Одесса: Одесский дом Рериха, 3 февраля 2002 (см.программку).
33. Єдина фуга М.В.Лисенка як відтворення особливостей його інтонаційного мислення //Доповідь на науково-теоретичній конференції "Микола Лисенко та українська композиторська школа (До 160-річчя від дня народження)". - Київ: АНУ, 2002, 25 квітня. 
34.Преподавание академической полифонии на современном єтапе //Доповідь на конференції "Проблеми професійної освіти у галузі культури і мистецтва: діалог, традиції та новації". - Миколаїв, Миколаївський філіал Київського Національного університету культури та мистецтв, 23 травня 2002 року
35.Этимологические факторы музыковедческой лексикографии //Доповідь на Міжнародному музикологічному семінарі "Трансформація музичної освіти: культура і сучасність. Присвячується К.Ф.Данькевичу". - Одеса, ОДМА, 13 жовтня 2002 (тези є).
36.Жанр прелюдії в творчості І.Карабиця //Доповідь на Міжнародній науково-теоретичній конференції пам'яті Івана Карабиця. - К.: НМАУ, 23 вересня 2002.
37. Аура "слова" у поліфонічному творі (на прикладі багатотемних фуг українських композиторів) //Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції "Аура слова в музичному творі". - К: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 7 листопада 2002.
38. Цикл кантати М.Лисенка "Радуйся, ниво неполитая" як відтворення великої поліфонічної форми //Лисенко в контексті європейської культури XIX - початку XX ст. - Київ: НМАУ, 2002, 14 листопада.
39.Проблеми музичної лексикографії //Доповідь на конференції "Україна на межі тисячоліть: етнос, нація, культура". - К.: Інститут мистецтва, фольклористики та етнології ім.. М.Т.Рильського НАНУ, 19 листопада 2002 року.
40.Курс "Українська поліфонія" в системі вузівської освіти: зміст, структура, перспектива //Доповідь на науковій конференції "Музична освіта України в контексті світового досвіду". - К.: НМАУ, 3 грудня 2002.
41.Поліфонічний час В.Бібіка (на прикладі "34 прелюдії і фуги") //Доповідь на конференції "Теорія музичного ритму". - Київ: ІМФтаЕ ім. М.Рильського НАНУ, 18 грудня 2002.
42. Українська поліфонія як самостійна галузь музикознавства // Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції "Захід - Схід: музичне мистецтво і культура. - Одеса: Одеська державна музична академія. 1 лютого 2003 (див. програмку). 
43. Одеський внесок у сучасну лексикографію. // Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції "Культура та цивілізація. Схід та Захід". - Одеса: Одеський дом Реріха, 3 лютого 2003 (см.программку).
44. Внесок українських композиторів у розвиток багатотемних фуг // Доповідь на Науковій конференції "Українська та світова музична культура: сучасний погляд". - К.: НМАУ, 29 вересня 2003 (див. програмку).
45. Роль Петербурга в формировании Одесской композиторской и музыковедческой школ // Международная конференция "Рерих и Россия. С-Петербург - Одесса". - Одесса: Дом-музей им. Н.К.Рериха, 25 октября 2003 (см. программку).
46. Стильове та позастильове у поліфонії // Стиль та позастильове у композиторській та музично-виконавській творчості. 4 науково-практична конференція українського товариства аналізу музики. - К.: НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2003, 14 листопада.
47. Історія української поліфонії як самостійний вузівський курс. // Трансформація музичної освіти і культури в Україні: інноваційні розробки. Науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2003, 21 листопада. 
48. Поліфонія як предмет дослідження. // Історія музикознавства та сучасна наука. Міжнародна наукова конференція. - К.: НМАУ, 2004, 26-27 січня.
49. Концепція підручників з поліфонії країн Європи та Азії. // Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції "Захід - Схід: музичне мистецтво і культура. - Одеса: Одеська державна музична академія, 2004, 9-10 лютого (див. програмку). 
50. Трактування теорії контрапункта в учбовій дисципліні в країних Сходу. // Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції "Культура та цивілізація. Схід та Захід". - Одеса: Одеський дом Реріха, 2004, 14-15 лютого (см.програмку).
51. Поліфонія в житті і творчій діяльності Л. Ревуцького. Навчальна фуга. // Доповідь на Всеукраїнській науково-теоретичній конференції "Шляхи новаторства в українській музиці ХХ століття. До 115-ї річниці від дня народження Л. М. Ревуцького". - К.: НАНУ, 2004, 5 березня. 
52. У витоків композиторської школи Одеси: П. Молчанов, С. Орфєєв, Т. Малюкова. // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність. Щорічний міжнародний семінар-конференція. Присвячується пам'яті С. Орфєєва. - Одеса: ОДМА, 2004, 8-9 вересня.
53. Відкриття фуг Я. Степового (Степовий - Прокоф'єв - Мясковський). // Маловідомі та забуті сторінки музичної історії України. Науково-практична конференція. Київ. Музикфест 2004. - Київ: НМАУ, 2004, 27-28 вересня.
54. Стильові тенденції поліфонічного мислення композиторів на межі ХХ-ХХІ сторіч. // Музичні інформаційні технології. Досвід та проблема розвитку. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2004, 21-24 жовтня.
55. Поліфонологія як цілістність. // Феномен художньої цілістності в композиторській, виконавській та музично-теоретичній творчості. П'ята науково-практична конференція українського товариства аналізу музики. - К.: НМАУ, 2004, 16-20 листопада.
56. Курс поліфонії на сторінках підручників Китаю // Доповідь на Міжнародній конференції-семінарі "Схід-Захід: культура та музика". - Одеса: Одеська державна музична академія, 2005, 21-22 квітня (див. програмку). 
57. Твори Й. С. Баха на сторінках учбових посібниках Китаю. // Доповідь на Міжнародній конференції-семінарі "Культура та цивілізація Схід та Захід. ". - Одеса: Одеський дом Реріха, 2005, 23-24 квітня (см.програмку).
58. Вивчити минуле - будувати майбутнє (поліфонія Задерацького В. П.) // Шістнадцятий міжнародний фестиваль "Київ Музик Фест' 2005". Науково-практична конференція "Музика третього тисячоліття: перспективи та тенденції "- Київ: НМАУ, 2005, 26-27 вересня.
59. Викладення строгого поліфонічного стиля в підручниках Китаю //Трансформація музичної освіти і культура в Україні. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2005, 24-25 листопада.
60. К.Данькевич - С.Орфеєв - Т.Сидоренко-Малюкова в розбудові в Одесі актуальних складових вищої музичної школи // Трансформація музичної освіти і культура в Україні. Пам'яті композитора та видатного діяча музичної культури Одеси К.Д.Данькевича. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2006, 9-10 січня.
61. Про принципи вибору тем магістерських праць // Трансформація музичної освіти і культура в Україні. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2006, 5-6 травня.
62. Е. Гілєльс як символ радянської фортепіанної школи // Актуальні проблеми сучасного музичного виконавства та педагогіки. Міжнародна науково-творча конференція пам'яті Е. Гілєльса. - Одеса: ОДМА, 2006, 1-2 листопада.
63. Поліфонія в музиці в світлі культурно-історичних інформаційних перетворень // Музичні інформаційні технології. Досвід та проблема розвитку. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2006, 10-12 листопада.
64. Поняття поліфонології як складова сучасного музикознавчого дискурсу // Трансформація музичної освіти і культура в Україні. Захід-Схід. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2007, 19-21 квітня.
65. У истоков Одесской композиторской школы// Международная конференция "К истории Одесской организации НСКУ". - Одесса, 2007, 17 и 19 октября.
66. В.Малішевський і П.Молчанов у заснуванні композиторської школи Одеси // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність. Пам'яті В.Й.Малішевського і М.Л.Огренича. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2007, 10-12 грудня.
67. Поліфонічні відкриття А.Караманова //Схід-Захід: культура та музика. Щорічна міжнародна конференція-семінар. - Одеса: ОДМА, 2008, 8 травня.
68. Вплив виконавської діяльності Д.Ф.Ойстраха на формування творчої системи майбутніх музикантів // Науково-творча конференція пам'яті Давида Ойстраха. - Одеса: ОДМА, 30 вересня 2008,
69. "Точка відліку" історії Одеської державної музичної академії ім. А.В.Нежданової // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність. Присвячується 95-річчя Одеської державної музичної академії ім. А.В.Нежданової. Міжнародна науково-творча конференція. - Одеса: ОДМА, 2008, 24-26 листопада.
70. Життя - як мить // Ю. В. Малишев - науковець, поет, філософ, особистість: до 85-річчя з дня народження музикознавця та педагога. Міжнародна науково-творча конференція. Присвячується пам'яті Заслуженого діяча мистецтв України, професора Ю.В. Малишева. - Одеса: ОДМА, 2009, 19-20 лютого.
70. Нові тенденції структури СБФ у фортепіанному циклі А.Караманова // Трансформація музичної освіти: культура і сучасність.. Міжнародна науково-творча конференція Одеської державної музичної академії ім. А.В.Нежданової. - Одеса: ОДМА, 2009, 4-6 травня.
71. Київ Музик Фест як стимул удосконалення композиторського професіоналізму (на прикладі творів молодих Одеських композиторів) // "Київ Музик фест'2009". Науково-теоретична конференція: Двадцять років "Київ Музик Фесту" в аспекті української музики. Круглий стіл: Культурний соціум та проблеми фестивального руху. - Київ: НСКУ, 2 жовтня 2009.
72. XXI століття та нова хвиля активізації поліфонічного мислення в творчості українських композиторів // Музичні інформаційні інновації: досвід та проблеми розвитку. Міжнародна науково-творча конференція Одеської державної музичної академії ім. А.В.Нежданової. - Одеса: ОДМА, 2009, 19-22 листопада.
73. Життя Одеського оперного театру на сторінках музикознавчих досліджень Юлія Малишева // Міжнародна науково-практична конференція "200 років театрального життя в Одесі". - Одеса: ОДМА, 19-21 березня 2010.

         

 

 

Контакти:

МІРОШНИЧЕНКО Світлана Володимирівна
Одеса-11,
вул. Осипова,  11, кв. 4
тел: 25-48-84,  39-06-33,  
     (044) 735-67-09 ( м. Київ)
E-mail: alexm@ukr.net







НАГОРУ