НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

05.12.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (листопад 2024). Українська композиторська громада попри лихоліття війни робить все можливе для утвердження національної музичної культури, її духовної величі і незламної сили. Серед різних культурних подій листопада виділимо найбільш значущі всеукраїнського і міжнародного значення. У листопаді 2024 ми вітали Закарпатську організацію Національної Спілки композиторів України з 30-річчям від дня заснування. З 1994 року  »»»



16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



Всі новини »

СЮТА БОГДАН ОМЕЛЯНОВИЧ

 


Музикознавець, композитор, піаніст, фольклорист

 



Народився 28 листопада 1960 року в м. Дрогобичі Львівської обл. 

1984 року закінчив композиторський, а 1985-го – фортепіанний факультети Львівської державної консерваторії ім. М.В.Лисенка (нині Львівська національна музична академія ім. Миколи Лисенка) по класу композиції П.А. Ґерґелі та фортепіано Ю.Ф. Боня. У роки навчання був головою композиторської секції Студентського науково-творчого товариства консерваторії, стипендіатом ім. С.Людкевича.

З 1984 по 1987 рік працював викладачем музично-теоретичних дисциплін, композиції, оркестровки та концертмейстерського класу Дрогобицького державного музичного училища (нині – Дрогобицьке державне музичне училище імені В. Барвінського). В 1985-1989 роках – викладач кафедри музично-теоретичних дисциплін та гри на музичних інструментах музично-педагогічного факультету Дрогобицького державного педагогічного інституту ім. Івана Франка (нині Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка). З 1989 року – аспірант Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії ім. М.Т.Рильського АН УРСР (нині Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України; скорочено ІМФЕ). Закінчивши навчання став мистецтвознавцем, згодом - молодшим науковим співробітником ІМФЕ. У червні 1992 року захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. У 1992-1997 роках працював ученим секретарем ІМФЕ. 1991-1997 років – заступник Голови Суспільної Служби України. 1996 – старший науковий співробітник із спеціальності “музичне мистецтво”.

1996-1998 років – національний консультант Представництва ЮНІСЕФ в Україні. З 1997 року – член Наглядових рад Національної опери України та Національної філармонії України. 1998-2001 років – докторант ІМФЕ; 1997-98 років – заступник директора Державного камерного ансамблю “Київські солісти”. 2001-2008 років – старший науковий співробітник відділу музикознавства ІМФЕ. З 2006 – професор кафедри теорії музики Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського.

Як піаніст виступав з концертами в Дрогобичі, Трускавці, Бориславі, Львові, Харкові, Києві, гастролював у Швеції (1996, 1998, 2002). 1984-1987 виступав у складі фортепіанного дуету з Л. Садовою; 1985-1987 рр. був піаністом в джазовому інструментальному ансамблі «Діксиленд» викладачів Дрогобицького музичного училища. 1985-1990 рр. виступав як соліст та піаніст-акомпанеатор із відомим українським співаком Б. Щуриком (баритон). Твори С. виконувалися в Україні, Росії, Швеції.

Кандидат мистецтвознавства (1992)
Старший науковий співробітник (1996)
Доктор мистецтвознавства (2007)
Професор (2011) 

З 1992 року – член Спілки композиторів України (нині Національна спілка композиторів України); з 1995 – член Асоціації нової музики “Європа-Європа” (ФРН); з 1991 року – співзасновник і член Суспільної Служби України.

З 2005 – голова правління Музичного фонду України, з 2009 – Музичного фонду НСКУ, член правління Центру музичної інформації НСКУ, з 2010 – член правління Київської організації НСКУ.

Лауреат Премії ім.М.В.Лисенка (2013) 




Музичні твори:


для симф. оркестру – Вальс (1978), П’єса для арфи з оркестром (1982), Симфонія (1984); смичкові квартети №№1 і 2 (1982 та 1984-85); для камерних складів – “Цикл 2” для двох кларнетів in B та двох фаготів, Варіації для флейти, скрипки та арфи (клавесина) (1982), Музика для двох альтів (1993), Musica simplicita для двох скрипок та фортепіано (1996), Варіації на тему В.Сефве “Томтарнас Юльнатт” для скрипки і бандури (1999), Фантазія на шведську тему для скрипки, альта та фортепіано (1999), “Svenska Psalm №303” для баса та інструментального ансамблю (2002); для фортепіано – Дитячий альбом (1977), Сонатина (1979), Три прелюдії (1978), П’єса “О” (1979), Три маленькі п’єси (1980), Прелюдія (1981), “Три конкретні п’єси” (1983), Два твори для фортепіано (1984), балада “Небо полеглого безвісти” (1985-86); для кларнета і фортепіано – “Три п’єси” (1980); для туби і фортепіано – “Танець рожевого крота” (1980); для хору – “Ой, не жалуй, моя мила, укр. нар. пісня для камерного хору а капела (1983), “Перемога Герніки”, кантата для мішаного хору а капела та солістів на вірші П.Елюара (1984-87), “Слово Проповідника” на тексти з Нового Заповіту для мішаного хору і солістів (1995); для голосу з фортепіано – “Романс” на вірші Лесі Українки для сопрано і фортепіано (1977), “Два вірші Дзюна Такамі” для баса і фортепіано (1980), Три вірші Г.Гейне для тенора і фортепіано (1981), Два “романси” на вірші А.Вознесенського та Л.Костенко (1982); Сім віршів Ф.Г.Лорки” для голосу і фортепіано (1983); “Ой, горе тій чайці” обробка укр. нар. пісні для сопрано і фортепіано (1987); аранжування та переклади творів різних композиторів для камерних складів.

Музична творчість Б. Сюти виявляє виразне тяжіння до естетики постмодернізму та поставангарду; композитор використовує сучасні різновиди композиторської техніки – додекафонію, вільну атональність, політональність, алеаторику, мікроінтерваліку та техніку монтажу, політональну поліфонію. Твори, як правило, лірико-філософського змісту, чітко вибудувані архітектонічно, емоційно стримані. У той самий час спостерігається стійке зацікавлення композитора українським музичним фольклором та використання у творах його особливостей.



Наукові та науково-популярні праці:

Б.Сюта є автором понад 300 публікацій, з яких більш, як половина – наукові статті та книги. Серед них:
Фольклорні джерела оновлення творчості українських композиторів (1970-1980-ті роки // Народна творчість та етнографія. – 1991. – №1. – С.34-40; Продовжувач родинних традицій // Свобода (США). – 1991. – №№71 і 72; Деякі чинники оновлення музичної драматургії творів українських композиторів 1970-80-х років (на матеріалі камерно-вокальної творчості) // Українське музикознавство. – Вип.26. – Київ, 1991. – С.103-113; Украинская музыка (1989-1990) // Российская энциклопедия. Ежегодник. – Москва, 1992; Київ Музик Фест’ 92 // Музика. - №1. – С.4-6; Погребенник Ф.П. Наша дума, наша пісня: Нариси-дослідження // Українська мова та література в школі. – 1993. – №1. – С.58-60; Контуры фестиваля // Музыкальная академия. - №1. – 1993. – С.60-61; Міжнародний форум // Українська музична газета. – 1994. – №2; Енергія від Сержа Лифаря // Літературна Україна. – 1994. - №31; Ukraine // Handbook of Cultural Affairs in Europe. – Herausgegeben durch Andreas Johannes Wiesand – Zentrum für Kulturforschung, Bonn. – Baden-Baden: Nomos Verlaggesellschaft, 1994/95. – S. 583-590; Київ Музик Фест’ 95 // Українська музична газета. – 1995. – №4; Михайло Андрієнко і європейський театр 1920-1930-х років // Михайло Андрієнко і європейське мистецтво ХХ ст. – Київ: Абрис, 1996. – С.52-56; Теле-шоу // Музика. – 1996. - №2. – С.11-12; Щербаківський Д.М. // Мала енциклопедія етнодержавознавства. – Київ: Генеза; Довіра, 1996. – С.904-905; Гуслистий К.Г. // Мала енциклопедія етнодержавознавства. – Київ: Генеза; Довіра, 1996. – С.839; Українська музика // Мала енциклопедія етнодержавознавства. - Київ: Генеза; Довіра, 1996. – С. 153-154; Деякі питання індивідуально-стильової специфіки музичної драматургії українських композиторів 1970-1980-х років (камерно-вокальні твори) // Записки Наукового Товариства імені Шевченка. – Том ССХХХІІ: Праці музикознавчої комісії. – Львів, 1996. – С.179-193; Йорданський вечір “Києва” // Art Line. – 1997. – №2. – С.15; Золотий засів Ніни Матвієнко // Культура і життя. – 1998. - №12; Проблеми формотворення та драматургії у мистецьких творах українських і польських авторів 1970-80-х р.р. (на матеріалі музичної творчості) // Слов’янський світ. – Щорічник. – Вип.2. – Київ, 1998. – С.198-215; “Прем’єри сезону” // Музика. – 1998. – №4. – С.2-4; “Українській музичній газеті” – 70! // Україна музична’98. – Київ: Фада Лтд, 1998. – С.38-40; Впливи німецької характерності в музичній творчості українських композиторів ХІХ-ХХ століть // Українсько-німецькі музичні зв’язки минулого і сьогодення: Збірник статей. – Київ, 1998. – С.43-50; Кілька слів до проблеми опрацювання фольклорних записів // Українська мова і література: історія, сучасний стан, перспективи розвитку: Науковий щорічник. – Тернопіль: Збруч, 1999. – С.26-30; Хор-фест “Золотоверхий Київ” // Культура і життя. – 1999. – №16-17; Подвижницька праця на ниві української музичної культури // Народна творчість та етнографія. – 1999. – №2-3. – С.38-43; До питання укладання спеціальних словників музичної термінології // Українські термінологічні словники з мистецтвознавства й етнології: досвід складання, проблеми й перспективи підготовки. – Київ, 1999. – С.52-53; Вплив австрійської музики початку ХХ ст. на розвиток української музичної культури // Українсько-австрійські культурні взаємини другої половини ХІХ-початку ХХ століття. – Київ-Чернівці, 1999. – С.158-165; Час авангарду // Культура і життя. – 2000. – №5; Олександр Кошиць. З піснею через світ (подорож Української республіканської капели) // АНТ. – 2000. - №4-6. – С.131-132; В авангарді вивчення історико-культурних цінностей українського народу // Народна творчість та етнографія. - №4. – 2000. – С.7-9; Деякі політичні реалії в західноукраїнському фольклорі середини ХІХ – початку ХХ століть // Етнологія. Фольклористика. – Книга 1: Доповіді та повідомлення. – Одеса-Київ: Видавництво Асоціації етнологів, 2001. – С.413-427; Проблеми формотворення у музиці 1970-90-х р.р. // Етнос. Культура. Нація: Збірник наукових праць. – Випуск 2. – Дрогобич, 2001. – С.185-192; Осінні “Контрасти” Львова // Культура і життя. – 2001. – №30; Музика молодих / Музика. – 2001. – №6. – С.2-3; Формотворення у сучасній музиці та підходи жо його аналізу у системі вузівської освіти // Мистецтвознавчі записки. – Випуск 1. – Київ: 2001. – С.11-15; співавтор мультимедіа-CD традиційної народної творчості серії “Моя Україна”: “Берви” (Арт-Екзистенція, 2001) та “Карпати” (“Арт-Екзистенція, 2004); Проблема форми в “новій музиці” 1970-90-х р.р.: культурологічний аспект // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. – Вип.1: Збірник наукових праць. – Київ, 2002. – С.196-204; Роль особистості музиканта-професіонала в розвиткові колективних творчих процесів // Традиційне й особистісне у мистецтві: Колективне дослідження.. – Київ: УЦНК “Музей Івана Гончара”, 2002. – С.138-141; Сучасна польська музика в Україні: сторінками фестивалів у Києві // Україна і Польща – Стратегічне партнерство: Історія. Сьогодення. Майбутнє. – Збірник наукових праць. – Частина друга. – Київ, 2002. – С. 224-227; Феномен культури нової віденської школи та її вплив на українську музику ХХ ст. // Слов’янський світ. – Щорічник. – Вип. 3. – Київ: Київський славістичний університет, 2002. – С.14-20; Про створення словників музичної термінології // Проблеми українського термінологічного словникарства в мистецтвознавстві й етнології: Науковий збірник Миколи Трохименка. – Том 1. – Київ: Редакція вісника “АНТ”, 2002. – С.112-115; Ескіз жіночої долі // Український жіночий рух: здобутки і проблеми. – Збірник наукових праць. – Випуск 1. – Дрогобич: Коло, 2002. – С.256-262; Добротворець (Євгенові Станковичу - 60) // Культура і життя. – 2002. - №39; Використання спеціальної термінології у дослідженнях, присвячених вивченню сучасної музичної культури // Мистецтвознавчі записки. – Випуск 2. – Київ, 2002. – С.17-27; Координати доброчинності // Україна, 2002. – №12. – С.16; теоретичні проблеми “нової музики” в науковій концепції О. Костюка // матеріали до українського мистецтвознавства: Збірник наукових праць. – Випуск 2. – Київ, 2002. – С.154-157; Музика Мауриціо Каґля у Києві // Українська музична газета. – 2003. – №1; Санкт-Петербурзькі гості Києва // Культура і життя. – 2003. - № 21-22; Die Tendenzen der Form- und Genrebildung in der polnischen Musik 1980-1990 (im ostslawischen „Neue Musik“-Kontext) // 13. Mednarodni slavistični kongres (Ljubljana, 15-21. avgusta 2003). – Zbornik povzetkov. – 2. Del: Književnost. Kulturologia. Folkloristika. Zgodovina slavistike. Tematski bloki. – Ljubljana, 2003. – S. 236; Тенденції формо- і жанротворення у польській музиці 1980-90-х років (у контексті “нової музики” східних слов’ян) // Мистецтвознавство, фольклористика та етнологія слов’янських народів: ХІІІ Міжнародний з’їзд славістів (Любляна, Словенія). – Київ, 2003. – С.250-275; Інтертекстуальність та проблеми стилю і форми в українській музиці постмодернізму // Студії мистецтвознавчі. – Число 2. – Театр. Музика. Кіно. – Київ: Видавництво ІМФЕ, 2003. – С. 13-19; Мирослав Скорик: Мені близька висока поезія, тому маю в доробку чимало творів на вірші Шевченка і Франка // Хрещатик. – 2003. - №156; Фрагментаризм як засіб організації цілого в сучасній музиці // Матеріали до українського мистецтвознавства: Збірник наукових праць. – Вип.3 (На пошану А.І.Мухи). – Київ, 2003. – С. 103-105; Феномен Антона Мухи // Матеріали до українського мистецтвознавства: Збірник наукових праць. – Вип.3 (На пошану А.І.Мухи). – Київ, 2003. – С. 5-6; Музична режисура Василя Вовкуна // Культура і життя. – 2003. - №43. – С. 1; Київ Музик Фест’2003 // Українська культура. – 2003. – №11-12. – С. 5; Київ Музик Фест – 2003 // Студії мистецтвознавчі. – 2003. – Число 4. – С. 105-107; Дві книги про Осипа Роздольського // Студії мистецтвознавчі. – 2003. – Число 4. – С. 117-120; Категорія дискурсу в аналізі організації художньої цілісності в сучасній музиці // Мистецтвознавчі записки. – Випуск 3-4. – Київ, 2003. – С. 3-11; Повелителька сердець або Ще один погляд на ту ж подію // Українська музична газета. – 2004. - №1 (51). – С. 4; Шанувальникам музичної старовини // Культура і життя. – 2004. - №17. – С. 4; Польська “нова музика” 1970-80-х р.р. та її рецепція в Україні // Комплексне дослідження духовної культури слов’ян: Колективна монографія. – Київ, 2004. – С. 149-156 (співавтори: Русанівський В.М., Лукінова Т.Б., Гриценко П.Ю., Figura M. та ін.); Текстові взаємодії та організація художньої цілісності в сучасній музиці // Музичне мистецтво і культура. – Науковий вісник. – Випуск 4. – Книга 1. – Одеса: Друк, 2003. – С.66-79; Проблеми організації художньої цілісності в українській музиці другої половини ХХ століття: Монографічне дослідження. – Київ, 2004. – 120 с.; Народний мелос у музиці галицьких композиторів 1910-1940-х р.р.: впливи Миколи Лисенка (на прикладі фортепіанних творів) // Микола Лисенко та українська композиторська школа (До 160-річчя від дня народження М.В.Лисенка): Збірник наукових праць. – Київ [б.в.], 2004. – С. 178-196; Культурно-стильова полілогічність музичних текстів постмодернізму як чинник організації художньої цілісності в українській музиці 1970-х років // Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії. – 2004. – Вип.. 5. – С. 95-102; „Київ Музик Фест” – вп’ятнадцяте! // Студії мистецтвознавчі. – Число 4(8): Театр. Музика. Кіно. – Київ, 2004. – С. 100-102; Традиційний фольклор на „Київській Русі” // KINO-КОЛО. – 2004. – весна (21). – С. 65-66; Шанувальникам музичної старовини // Музика. – 2004. – №3. – травень-червень. - С. 31-32; Кіч у стильових параметрах українського музичного постмодернізму // Записки Наукового товариства ім. Тараса Шевченка. – Том ССХLVII: Праці музикознавчої комісії. – Львів, 2004. – С. 138-153; „Веселкові передзвони” // Культура і життя. – 2005. - №3-5. – С. 2; Портрет акторки // Культура і життя. – 2005. - №12-13. – С.4. Інтертекстуальність як засіб організації форми в українській музиці постмодернізму // Українська та світова музична культура: сучасний погляд: Збірка статей. – Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Випуск 36. – Книга 1. – Київ, 2005. – С. 20-32; „Музика молодих”: проблеми творчості і рецепції // Музика. – 2005. – №4 (351). – липень-серпень. – С. 4-5; Особливості позамузичних чинників організації художньої цілісності в музичних текстах кінця ХХ ст. // Вісник Прикарпатського університету. – Мистецтвознавство. – Випуск VIII. – Івано-Франківськ, 2005. – С. 63-72; Деякі аспекти організації художньої цілісності у композиторській творчості останньої третини ХХ століття // Питання організації художньої цілісності музичного твору: Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. – Випуск 51: Збірка статей. – Київ, 2005. – С. 24-31; Числово-масштабні пропорції та організація цілісності в сучасній музиці // Музична україністика: сучасний вимір. – Київ, 2005. – С. 116-124; Переднє слово // Ансамблі для духових інструментів (З нотного зібрання Розумовських. Партитура і голоси) / Упорядкування та загальна наукова редакція Б. О. Сюти. – Київ: Комора, 2005. - С. 1-2 (Усіх 64 с. + голоси); Глобалізаційні та периферизаційні процеси в культурі як инник організації художньої цілісності в сучасній музиці. Дослідження. – Київ: УБСП „Комора”, 2006. – 60 с.; Деякі тенденції розвитку музики другої половини ХХ ст. (в контексті поглядів М. Рильського) // Художні та наукові картини світу ХХ століття. Колективна монографія на честь 110-ї річниці народження Максима Рильського. – Київ, 2006. – С. 140-144; Константні моделі в процесі музичного смислоутворення // Теоретичні та практичні аспекти музичного смилоутворення: Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського. – Випуск 60: Збірка статей. – Київ, 2006. – С. 69-77; Осінній ужинок „Музик Фесту – 2006” // Музика. – 2006. – № 6 (листопад-грудень). – С. 2-4; Глобалізаційні процеси як чинник периферизації музичної культури слов’янських народів // Агора. Подолання розбіжностей – розвиток особливостей. Випуск 4. – Київ: Стилос, 2006. – С. 155-164; Музична творчість 1970-1990-х років: параметри художньої цілісності. Монографія. – Київ: Грамота, 2006. – 256 с.; Глобалізаційні та периферизаційні процеси в культурі як чинник організації художньої цілісності в сучасній музиці. Дослідження. – Дрогобич: Коло, 2007. – 60 с.; Музична режисура Василя Вовкуна // Паралельні видива Василя Вовкуна. – Київ, 2007. – Ч. 1. – С. 28-33; Концепція художньої цілісності в польському музичному постмодернізімі та її рецепція в Україні // Художня культура: Актуальні проблеми. – Науковий вісник. – Випуск третій. – Київ: Видавничий дім А+С, 2006. – С. 101-113; Глобалізаційні процеси та музична творчість на межі третього тисячоліття // Левко Колодуб: Сторінки творчості (статті, дослідження, спогади): Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського. – Випуск 50: Збірка статей. – Київ, 2006. – С. 258-276; Художня цілісність у музичних текстах постмодернізму. Впливи позамузичних чинників // Мистецтвознавство України. – Збірник наукових праць. – Київ, 2006. – Випуск 5-7. – С. 88-97; Музичний світ Геннадія Ляшенка // Українська музична газета. – 2007. – № 2 (64). – С. 10; І трохи нової музики для сучасної публіки… // Українська музична газета. – 2007. – № 3 (65). – С. 3; Формування науково-творчих парадигм у музиці ХХ ст. // Музикознавчі студії інституту мистецтв Волинського державного університету імені Лесі Українки та Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Збірник наукових праць. – Випуск 1. – Луцьк: РВВ «Вежа» ВДУ ім. Лесі Українки, 2007. – С. 5-19; Ми живемо театром… // Культура і життя. – 2007. – № 43 (4251). – 24 жовтня. – С. 1; Глобалізаційні та периферизаційні процеси в культурі як чинник організації художньої цілісності в сучасній музиці. – Дрогобич: Коло, 2007. – 60 с.; Музична режисура Василя Вовкуна // Паралельні видива Василя Вовкуна. – Київ, 2007. – Ч. 1. – С. 28-33; Оперне приношення під знаком Соборності // Паралельні видива Василя Вовкуна. – Київ, 2007. – Ч. 1. – С. 231-236; Чинники формування науково-творчих парадигм у музиці ХХ століття // Музично-творчий процес: наукові рефлексії: Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського. – Випуск 72: Збірка статей. – Київ, 2008. – С. 19-28; Деякі особливості методики аналізу сучасної музики // Мистецтвознавчі записки: Збірник наукових праць. – Вип. 13. – Київ: Міленіум, 2008. – С. 3-9; Глобалізаційні процеси як чинник периферизації музичної культури слов’янських країн // Слов’янські обрії: Збірник наукових праць. – Випуск 2. – Київ, 2008. – С. 700-728; Глобалізаційні процеси як чинник трансформації музичної культури слов’янських країн // XIV Меѓународен конгрес на слависти. Зборник на резимеа. ІІ том: Литература. Култура. Фолклор. Историја на славистика. Тематски блокови. – Зборник на резимеа. – Скопје 2008. – S. 221-222; Деякі аспекти методики аналізу сучасної музики // Студії мистецтвознавчі. – 2008. – Число 4 (24): Театр. Музика. Кіно. – С. 120-124; Антон Іванович Муха // Студії мистецтвознавчі. – 2008. – Число 4 (24): Театр. Музика. Кіно. – С. 133-134; Основи парамузикознавства. – Київ, 2008. – 44 с.; Інтердискурс в українській музиці 1920-1930-х років: деякі аспекти // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 67. Музична культура України 20-30-х років ХХ століття: тенденції і напрямки. – Київ, 2008. – С. 4-11; Корифей українського музикознавства // Музична україністика: сучасний вимір. – Випуск 3. – Київ, 2009. – С. 9-30; Глобалізаційні процеси як чинник сучасної політики в галузі музичної культури // Діалог культури і політики: Науковий вісник «Курбасівські читання». – № 4. – Київ, 2009. – С. 44-50; Особливості рецепції академічної музики в умовах глобалізації // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 75. Композитор і сучасне соціокультурне середовще. – Київ, 2009. – С. 19-24. Інтердискурс в українській музиці кінця ХХ ст. // Музична україністика: сучасний вимір. – Випуск 4. – Міжвідомчий збірник наукових статей на пошану доктора мистепцтвознавства, професора Марії Загайкевич. – Київ, 2009. – С. 40-46; Дистинктивні параметри характеристики української музики другої половини ХХ ст. // Мистецтвознавство України: Збірник наукових праць. Випуск десятий. – Київ, 2009. – С. 88-94; Концепція худождньої цілісності в польському музичному постмодернізмі та її рецепція в Україні // Літературний ярмарок. – http://www.lit-jarmarok.in.ua/index.php?option=com_content&task=view&if=55&itemid=29; Основи парамузикознавства. – Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. – 176 с.


Опубліковано 76 статей у 1 томі “Української музичної енциклопедії” (Київ, 2006); 54 статті у 2 томі “Української музичної енциклопедії” (Київ, 2008); 156 статей в енциклопедичному словнику “Художня культура західних і південних слов’ян (ХІХ – початок ХХ століття)” (Київ, 2006); статті в “Енциклопедії сучасної України”; ряд статей про теоретичні проблеми сучасної музики, розміщені у світовій павутині.

Член редколегій “Української музичної енциклопедії” і енциклопедичного словника “Художня культура західних і південних слов’ян (ХІХ – початок ХХ століття)”. Член оргкомітету фестивалю української музики «Київська Русь», співавтор серії мультимедійних та аудіодисків традиційного українського фольклору «Моя Україна. Берви». Декілька наукових та науково-педагогічних праць залишаються в рукописах.

Коло наукових зацікавлень Б. Сюти охоплює розробку теоретичних проблем музичної культури, зокрема глобалізації та масової культури, музичної комунікації, української та польської музики ХХ ст., українського пісенного фольклору та окремих питань історії вітчизняної музики і музики інших країн Європи. Б. С. є засновником, розробником і одним з головних представників наукового парамузикознавства в світовій музикології, а також одним із перших розробників наукової теорії музичного дискурсу та дискурс-аналізу в українському музикознавстві. Активно виступає у пресі та на радіо як музичний критик і публіцист.


Література:

Скотний В.Г., Савчин М.С., Кишакевич Ю.А., Яцишин В.П. та ін. Дрогобицький державний педагогічний університет ім.Івана Франка. – Дрогобич-Львів, 2001. – 328с.; Історія Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка в іменах / Упорядник Ю. Кишакевич. – Дрогобич: Коло, 2005. – 222 с.; Курочкін Олександр. Рецензія // Традиційне й особистісне в мистецтві: Колективне дослідження за матеріалами ІV Гончарівських читань / Відп. редактор і автор передмови Михайло Селівачов. – Київ: Український центр народної культури „Музей Івана Гончара”, 2002. – С. 263; Давидова А. ДНК украинской нации // Столичне новости. – 2003. - №5; Корнійчук В.П. Анотація // Кушніренко А. Веселкові передзвони: Вокально-хорові твори. – Київ: Музична Україна, 2003; Мазепа Л., Мазепа Т. Шлях до Музичної академії у Львові. – Т.2. – Львів: Сполом, 2003. – 200с.; Москалец А. Музыка как оазис в стихии урбанизма // Зеркало недели. – 2005. – № 32. – 20-26 августа. – С. 19; Сікорська І. Новини з видавничого світу // Музика. – 2005. – №5 (вересень-жовтень). – С. 26-30; Калениченко А. Нова книга про сучасну музику // Українська музична газета. – 2005. – №1 (55). – С. 8; Дрогобицькому державному музичному училищу ім. В. Барвінського – 60 / Редактор-упорядник М. Ластовецький. – Дрогобич: Коло, 2005. – 80 с.; Дрогобицьке державне музичне училище ім. В. Барвінського за 60 років у світлинах / Редактори-упорядники М. Ластовецький, Я. Денис, М. Фендак. – Дрогобич: Коло, 2005 – 144 с.; Ластовецький М. Невгасимий вогонь творчого горіння // Галицька зоря. – 2005. – № 129(12285). – четвер, 1 грудня – С. 2; Калениченко А. До питання організації художньої цілісності // Агора. Україна – 15 років незалежності. Випуск 2. – Київ: Стилос, 2005. – С. 156-159; «Українській музичній газеті» – 70! // Корнійчук В. Роздуми про театр, музику, літературу… – Київ: Фенікс, 2007. – С. 215-220; Романко В. Параметри сучасної музики // Студії мистецтвознавчі. – 2007. – № 4. – С. 121-122; Романко В. Параметри сучасної музики (про книгу Богдана Сюти) // Українська музична газета. – 2009. – № 4 (74). – С. 7; Німилович О. У композиторів Дрогобича // Свобода. – Vol. CXVI. – № 4. – С. 23.


Контакти:
СЮТА Богдан Омелянович 

Київ-164,
вул. Наумова, 19, кв. 92

Тел.: (044) 573-08-97;
+38 (050) 448 89 09 моб.

E-mail: вsyuta@list.ru