НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

ЦЕПКОЛЕНКО КАРМЕЛА СЕМЕНІВНА


Композитор



Преса, відгуки | Творчий доробок | Твори МР3 (фрагменти) | Видання | Дискографія



Народилась 20 лютого 1955 року в м. Одесі (Україна). Музичну освіту одержала в Одеській середній спеціальній музичній школі ім. проф. П.С.Столярського (1962-1973) у класах фортепіано (проф. Г.Д.Бучинський, викладачка О.П.Паннікова) і композиції (проф. О.Л.Коган) та в Одеській державній консерваторії ім. А.В.Нежданової (нині Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової) (1973-1979), де продовжила студіювати композицію (клас проф. О.О.Красотова) та фортепіано (клас проф. Л.Н.Ґінзбурґ).

У 1986-1989 роках навчалась під керівництвом проф. Г.М.Ципіна в аспірантурі Московського педагогічного інституту ім. В.І.Леніна (нині Московський педагогічний університет), де здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Дисертація - "Совершенствование форм и методов учебной работы в композиторском классе (к проблеме "сценарной" разработки музыкального материала)" ("Удосконалення форм і методів навчальної роботи в композиторському класі: до проблеми "сценарної" розробки музичного матеріалу") (Москва, 1990). Відвідувала композиторські літні майстер-курси у Німеччині (Дармштадт, 1992, 1994; Байройт, 1993).

Викладає композицію в Одеській державній музичній академії ім. А.В.Нежданової з 1980 року (доцент від 1999 року). Створила першу школу модерної композиції на Півдні України, навчивши чимало учнів, серед яких є лауреати національних премій та міжнародних конкурсів. Її творчість та організаційна діяльність має вплив на багато композиторів та виконавців, які не студіювали безпосередньо в її класі. Керувала майстернею сучасної музики у рамках щорічного Міжнародного майстер-курсу для піаністів (Біль, Швейцарія, 2001).

Авторка музичного матеріалу до навчального посібника "Художні ігри" (О.Перепелиця, К.Цепколенко, 1990; електронна версія: www.anm.odessa.ua/Book). Цикл фортепіанових п'єс "Тонокольори", з цього посібника, нагороджено премією Міжнародного конкурсу композиції "Rendez-vous international du piano en Creuse" (м. Ґере, Франція, 1990). Має низку статей і викладів, присвячених методиці викладання композиції.

К. Цепколенко брала участь у численних міжнародних форумах та фестивалях у багатьох країнах світу (Австрія, Бельгія, Голландія, Китай, Молдова, Монголія, Німеччина, Росія, Румунія, США, Татарстан, Фінляндія, Франція, Швейцарія, Швеція, Японія, та інші), де виконувались її твори, зокрема: "Дні світової музики"/"World Music Days" Міжнародного товариства сучасної музики/ISCM (Бухарест, Румунія, 1999; Йокогама, Японія, 2001), "Wien Modern" (Відень, Австрія, 1997, 1998), Міжнародний піано-форум Нової музики "...antasten..." (Гайльбронн, Німеччина, 1995, 2001), "Summergarden" (Нью-Йорк, США, 2000), "Дрезденські дні сучасної музики" (Німеччина, 2003, 2004) , "Festival Culturescapes" (Switzerland, 2004) та інші. Як Президент та головний делеґат Української секції ISCM вона бере участь у Ґенеральних асамблеях "World Music Days" починаючи з 1998 року.

Лауреатка всесоюзних конкурсів для молодих композиторів (Вірменія, Росія, 1978) та міжнародних композиторських конкурсів у Німеччині (1983) і Франції (1990, 1993). Вона вигравала ґранти як на творчі резиденції, так і для реалізації проектів у сфері культури від фондів: фундації ім. Генріха Белля (Німеччина, 1995), ДААД (Німеччина, 1996), фундації Будинку Йоганнеса Брамса (Німеччина, 1996), ґрант Artslink від Міжнародного фонду "Відродження" (Україна) та Національного фонду мистецтв США (Нью-Йорк, США, 1996), резиденції Шрайан (Німеччина, 1998), Ворпсведе (Німеччина, 2000), Ді Геґе (Німеччина, 2002, 2003), Міжнародного фонду "Відродження" (Україна), асоціації "КультурКонтакт" (Австрія), "Про Гельвеція" (Швейцарія). Брала участь у 3-х тижневій Європейській Літній Академії з культури та менеджменту (Зальцбург, 1999).

У 2003-2004 роках за її ініціативою було започатковано проект "Платформа кооперації - розвиток арт-менеджмент тренінг центру при Асоціації Нова музика" (за підтримки Інституту відкритого суспільства, Будапешт) та великий культурно-просвітній проект "Центр практичного менеджменту культури" (за підтримки швейцарського фонду "Про Гельвеція" та Швейцарської культурної програми).
К.Цепколенко - авторка понад 70 творів, серед яких: 3 опери (одна - у міжнародному співавторстві), 4 симфонії, концерт для фортепіано і симфонічного оркестру, 3 симфонії для камерного оркестру, перформанси та камерна музика (інструментальна й вокально-інструментальна), а також електронні твори.

Численні твори вона написала на замовлення, у тому від Міністерства культури Франції (твір "Кабіна для восьми"/"Cabine for Eight" - прем'єра відбулася 12 січня 2004 року, концертна зала театру Ле Тріанон (Париж, Франція), у виконанні відомого французького ансамблю "2е2m"); Дрезденського Центру сучасної музики та Дрезденського фестивалю 17-і "Дрезденські дні сучасної музики"/"Dresdener Tage der zeitgenossischen Musik" для ансамблів Sur Plus та Accroche Note, фундації "Про Гельвеція", для ансамблю "Klangheimlich", фестивалю "Spaziomusica", асоціації "КультурКонтакт", для ансамблю "Wiener Collage" та проекту "Знесиллям зламлені народи" та ін. У 2002 році у Відні (концертна зала "Porgy & Bess") відбувся концерт-портрет композиторки.

Має низку друкованих творів, 11 компакт-дисків, записи на радіо багатьох країн світу (Україна, Німеччина, Данія, Франція та ін.).

Впродовж 1980-х років у стилістиці своїх творів К.Цепколенко підійшла до вільної атональності та почала індивідуалізувати музичні форми композицій на основі сценарної концепції. Після дармштадтського досвіду наблизилась до напрямків європейської Нової музики, вживаючи вільних моделей та пост-модерної стилістики. Особливостями її стилю є природня виразність; драматургійність у поєднанні зі створенням нових форм; лінеарні (подекуди розширені до акордів і нашарувань) і діалогічні фактури; перформанси та "фестивальні" жанри ("Соло-Солісимо", "Соло-Моменто", "Дуель-Дует", "Ігри в карти"), для яких важливим є існування у великих часових та просторових масштабах фестивалів, що конструюються як єдине синтетичне дійство музики, перформансу та візуального мистецтва.

Вона є авторкою ідеї, співфундаторкою та художнім директором щорічного Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва "Два дні й дві ночі нової музики" (існує з 1995 року). Унікальність цього фестивалю полягає в тому, що він розробляється за логікою композиторського мислення на основі авторської концепції як величезна дводобова подія, де амальгамовані різноманітні види мистецтв. Крім того, вона є натхненницею та організатором серії фестивалів та концертів, низки заходів присвячених сучасному мистецтву імпровізації, пластичному мистецтву та багатьох інших культурних подій та акцій (всього понад 70), серед яких найвідоміші: "Мандрівна академія музики/мистецтва" (Одеса, 1997-2000), "Prima Vista" (1997-1999) "Мистецтво імпровізації в сучасному світі" (1998-2003), "Новітнє мистецтво танку" (1996-2003).

Вона є ініціатором створення, фундаторкою та Головою правління Міжнародної громадської організації Асоціація Нова Музика - Української секції Міжнародного товариства сучасної музики/ISCM. За роки існування цієї організації під керівництвом К.Цепколенко та за її безпосередньою участю:
* створено перший в Україні Музично-інформаційний центр сучасної музики (2000), у комп'ютерній базі, бібліотеці та у фонотеці якого збираються записи творів та інформація про композиторів, виконавців, диригентів, музичні колективи та ін.;
* видано CD ROM "Нова музика України - композитори, твори, виконавці: мультимедійна база даних" (інтернет версія: <HTTP: www.anm.odessa.ua>). - Одеса, 2001;
* створено веб сайт Асоціації Нова Музика <HTTP: www.anm.odessa.ua>та Інтернет-часопис "Musica Ukrainica" <WWW.MUSICA-UKRAINICA.ODESSA.UA>. - Одеса, 2000-2002;
* видано довідник "Сучасні композитори України", у якому вперше в Україні українською та англійською мовами наведено біографічну інформацію, адреси, повні списки музичних творів та фото авторів, що брали участь у фестивалях Асоціації Нова Музика.- Одеса, 2002.
* видано подвійний CD ROM "Одвертості таїни" - мультимедійна база даних українських композиторок (фото, текстова та аудіовізуальна інформація: композиторки, твори, виконавці). - Одеса, 2003;
* здійснено випуск кращих записів з семи фестивалів сучасного мистецтва "Два дні й дві ночі нової музики" на трьох компакт-дисках (один з яких подвійний).

К.Цепколенко - членкиня Національної Спілки композиторів України (з 1982 року).
Секретар Правління Національної Спілки композиторів України (з 2004).
Лауреатка Премії ім. Б.М.Лятошинського (2002).
Звання "Почесний одесит" (2005)



З додатковою інформацією стосовно творчої діяльності та біографічних даних можна ознайомитися:

1. Karmella Tsepkolenko in "New Grove Dictionary of Music and Musicians" (in English), 2nd revised ed. (Ed. Stanly Sadie). Macmillan Publishers Ltd, London etc., 1998-2002.

2. Karmella Cepkolenko (Tsepkolenko), in "Die Musik in Gescheichte und Gegenwart", Personenteil, (in German), v.4, col.545-547, Kassel: Baerenreiter Verlag/ Stuttgart: J.B.Metzler Verlag 2000)



Преса, відгуки | Творчий доробок | Твори МР3 (фрагменти) | Видання | Дискографія

 

Контакти:

ЦЕПКОЛЕНКО Кармела Семенівна
пров.Успенський 9, кв.1
65045 Одеса
Україна
Тел/факс: +38 (048) 726-16-89
E-mail: karmella@paco.net
new_music@irf.odessa.ua
Home: http://www.anm.odessa.ua
(Асоціація НОВА МУЗИКА (Одеса)

Офіс:
Кармела Цепколенко
Асоціація Нова Музика
вул. Базарна 48, кв.1
65011 Одеса
Україна
Тел/факс: +38 (0482) 22-52-83
E-mail: new_music@irf.odessa.ua
Home: http://www.anm.odessa.ua
(Асоціація НОВА МУЗИКА (Одеса)

Online magazine: www.musica-ukrainica.odessa.ua