НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

КОМЕНДА ОЛЬГА ІВАНІВНА

музикознавець

Народилася 28 липня 1970 року в смт. Локачі Волинської області. Закінчила теоретичний відділ Луцького державного музичного училища (1989), теоретико-композиторський факультет Львівського Вищого Музичного інституту ім. М.В.Лисенка (1994, кл. доц. Д.Дувірак), аспірантуру Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Рильського Національної академії наук України (1999, наук. кер. докт. мистецтв., проф. А.Муха).

З 1994 - викладач відділу теорії музики Луцького державного музичного училища (з 1997 - Волинське державне училище культури і мистецтв).

 Член Національної спілки композиторів України (2000), відповідальний секретар Волинського осередку НСКУ. Доктор мистецтв Вашингтонського Коледжу та Університету в Сарасоті, Флорида, США (2003). Кандидат мистецтвознавства (2004).

Наукова діяльність Ольги Коменди спрямована на дослідження жанрово-стильових проблем музичного мистецтва ХХ ст. (кандидатська дисертація "Творчість М.Рославця в контексті становлення музичного модернізму"). Музикознавець публікується у вітчизняних та зарубіжних фахових виданнях, місцевій періодиці ("Волинські губернські відомості"), бере участь у різноманітних науково-теоретичних і науково-практичних конференціях ("Молоді музикознавці України", "Україна на межі тисячоліть: етнос, нація, культура" та ін.).

Ольга Коменда працює як лектор та музичний критик (лекції-концерти, присвячені творчості М.Рославця (2000) та А.Веберна (2003), вступне слово до ряду концертів хорової та фортепіанної музики (в т. ч. тематичних - С.Рахманінова (2002), композиторів - випускників Луцького державного музичного училища (2003), телепередачі на Волинському телебаченні з серії "Мистецтво нашого краю" про В.Тележинського, Р.Кушнірука, камерний хор "Оранта").

Ольга Коменда займає активну професійну позицію. Її діяльність характеризується різнобічністю інтересів та прагнень.

ПУБЛІКАЦІЇ

НАУКОВІ

  • П'ять прелюдій О.Скрябіна ор. 74 і п'ять "харківських" прелюдій М.Рославця: до питання традицій і новаторства ладо-гармонічної мови / Наукові записки. Мистецтвознавство. - Тернопільський педуніверситет ім. В.Гнатюка. - № 2 (3). - 1999. - С. 45-52
  • Микола Рославець (1881-1944): початок творчого шляху в історико-культурному контексті доби // Науковий вісник Волинського державного університету ім. Лесі Українки. Історичні науки. - № 3. - 2000. - С. 184-188
  • М.Рославець і А.Шенберґ: спроба фенотипологічних паралелей в ракурсі художньо-естетичних передумов становлення серійності // Київське музикознавство. - В.8. - 2002. - С. 80-90
  • Микола Рославець: стабільні й біжучі ознаки стилю // Ін-т мистецтв., фольк. та етнолог. ім. М.Т.Рильського НАН України. - Київ, 2003. - 16 с. - Бібліогр. 13 назв. - Укр. - Деп. в ДНТБ України. - 3.02.03,
    № 26 - Ук 2003
  • Риси стилю творчості М.Рославця // Матеріали до українського мистецтвознавства (на пошану А.І.Мухи). Збірник наукових праць. - Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАНУ. - В.3. - 2003. - С.42-48.
  • Микола Рославець у контексті української культури // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку - наукові записки РДГУ. - Т.9 - 2004. - С. 37-54.
  • Риси творчої особистості М.Рославця: психологічний, естетичний та стильовий зрізи // Студії мистецтвознавчі. - Число 2 (6). Театр. Музика. Кіно. - Видавництво ІМФЕ.?- К., 2004. - С.70-81.

МЕТОДИЧНІ

  • Взаємодія дедуктивного та індуктивного методів пізнання у співпраці "викладач-студент" в учбовому курсі музичної літератури середнього закладу музичної освіти (на прикладі пояснення теми "Карпатський концерт" М.Скорика для студентів 4-го курсу спеціалізації "Теорія музики") // Мистецька освіта. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції "Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на межі третього тисячоліття: традиції, сучасність, перспективи". - Луганськ, 2003. - С.200-202

 

ПОПУЛЯРНІ

  • Вдивляючись в історію Різдвяної Містерії // Волинські губернські відомості, 1.01.2003
  • Життя, віддане творчості // Волинські губернські відомості, 6.02.2003
  • Кому потрібен композитор? (спроба парадоксально-песимістичного аналізу) // Волинські губернські відомості,19.12.2002
  • Під знаком Далекої Коханої // Волинські губернські відомості, 10.07.2003
  • Сад божественних пісень Володимира Ганжука // Волинські губернські відомості, 13.03.2003
  • Три романи Фрідеріка Шопена // Волинські губернські відомості, 24.04.2003
  • Повернення Ярослава Барнича // Галичина, 11.12.2004

Контакти:

Коменда Ольга Іванівна
вул. М.Кравчука, 36/412,
43026 м.Луцьк,
Україна,
Teл.: +38 (050) 960-86-90