НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

ЮВІЛЕЙ ПОЛТАВСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НСКУ



«У краю Миколи  Лисенка» 

Концерт-зустріч  

до 15-річчя Полтавської обласної організації 
Національної Спілки композиторів України   

        

15 років для людини – юний вік, час визначення життєвих цілей. 15-річний рубіж  для співдружності  митців-професіоналів – час осмислення результатів  наполегливої, плідної роботи. Результатів, якими можна пишатися. 

    

Такою хвилюючою миттю став творчий звіт композиторів та музикознавців – членів  Полтавської обласної організації Національної Спілки композиторів України, що відбувся 20 листопада у залі Полтавського Національного педагогічного  університету ім. В.Г.Короленка. 

     

Концерт-зустріч полтавських митців пройшов під назвою «У краю Миколи Лисенка», що є не тільки особливою і масштабною мистецькою подією, але й зобов’язує до слідування художнім традиціям класика української музики. Високий рівень професійної відповідальності перед слухацькою аудиторією, щире прагнення творчого спілкування продемонстрували  його учасники, які підготували до звіту яскраву і різноманітну програму із власних творів. 

     

Зі вступним словом виступила Голова ПООНСКУ – композитор Тамара Оскоменко-Парулава. Вона презентувала однойменну книгу «У краю Миколи Лисенка» – збірку статей музикознавців, що присвячена ювілею, в якій висвітлені найбільш вагомі музичні події обласної організації – фестивалі, авторські концерти, персоналії, звіти, де вміщено багато інформаційного, змістовного і цікавого матеріалу про кожного члена нашої Спілки. Книга побачила світ завдяки фінансовій підтримці управління культури Полтавської обласної державної адміністрації (начальник – Фасій Г.І.).    

     

Концерт відкрив виступ Сергія Горюновича (м. Кременчук) – композитора, авторитетного джазового музиканта, організатора Арт-клубу «Дю талон»,  учасника міжнародних джазових форумів. Хормейстер за фахом, п. Горюнович захоплено пише хорову музику академічного спрямування (два таких твори днями прозвучали у виконанні камерного хору «Гілея»). На ювілейному ж звіті автор блискучо зіграв композиції: «Дорога до храму» та парафразу на тему пісні «Про рушник» нашого земляка П.Майбороди.

     

Народного артиста України Віталія Скакуна  полтавський слухач  давно знає як невтомного просвітителя, активного популяризатора класичної музики в якості художнього керівника та головного диригента симфонічного оркестру обласного академічного українського музично-драматичного театру ім. М.Гоголя. У доробку п. Скакуна-композитора – симфонічна, театральна, камерно-вокальна музика. У виконанні заслуженого артиста України Володимира Гостіщева та артиста театру Олександра Дубового у звітному концерті прозвучали «Три романси любові» на слова незабутнього  Володимира Тарасенка (концертмейстер Наталія Зайко). 

     

Музика молодої талановитої композиторки Юлій Корженко неодноразово звучала в Полтаві—у виконанні Камерного хору «Гілея», Полтавського симфонічного оркестру, учнів дитячих музичних шкіл. Широкий жанровий діапазон, глибина думки,  висока композиторська техніка—запорука серйозного творчого шляху молодого митця (два її хорових твори – «Херувимська» на канонічний текст і «В танці» на власний текст успішно прозвучали у виконанні Камерного хору «Гілея»  в рамках хорового фестивалю «Імені Твого ради», що відбувся напередодні у Полтаві). 

     

Володимир Карлаш  відомий на Полтавщині як активний популяризатор гітарної музики – виконавець, педагог, автор низки нотних збірок, що значно розширили гітарний репертуар учнів музичних шкіл.  До речі, у жовтні 2013 р. відбувся творчий звіт композитора на фестивалі гітарної музики у м. Миргород. На  звітному ж концерті у залі університету у   виконанні автора прозвучали п’єси  - «Пончо», «Пінгвін-вальс» з  сюїти «Зоопарк», «Танго» та перекладення для гітари-соло п’єси Яманду Коста – «Твій образ». 

  

Музикознавець, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри культурології ПНПУ ім. В.Г.Короленка – Галина Полянська звітувала перед слухачами про свій науковий шлях за останні п’ять років. Вона ж розповіла  і про досягнення відсутніх по поважним причинам музикознавців - Олександри Сергіївни Цалай-Якименко—професора, доктора мистецтвознавства, глибокого дослідника давньої музичної історії України. Глядачам було представлено кілька її книг.

       

Нею ж були сказані теплі слова і про Лідію Яківну Івахненко – нашого ветерана, музикознавця,  лектора, публіциста, автор понад 200 публікацій, у тому числі, присвячених творчості полтавських митців: В.Кабачка, А.Коломійця, О.Білаша, О.Чухрая.

      

Музикознавець Ольга Чепіль розповіла про свої нові тематичні цикли на обласному радіо, де співпрацює вже 10 років. В центрі уваги її досліджень – педагоги-музиканти Полтави, як минулих часів, так і сучасності.

      

Окрасою звітного концерту став виступ хорової і оркестрової груп пісенно-танцювального ансамблю «Полтава» обласної філармонії. З колективами філармонії полтавські композитори мають давні міцні зв’язки. 

       

Концертну програму ансамбль «Полтава» відкрив музикою Олексія Чухрая – заслуженого діяча мистецтв України, лауреата премії ім. П.Мирного, голови  ПООНСКУ у 1988—2004 рр., визнаного майстра пісенного жанру, з яким охоче співпрацювали поети В.Луценко, Б.Олійник,  В.Тарасенко, Л.Вернигора, твори якого виконувала легендарна Р.О.Кириченко. Прозвучали його композиції на слова Володимира Назаренка «Диво всепрощенної любові» (солістка –заслужена  артистка України Валентина Колісник), на слова Бориса Олійника  - «Говорили, балакали» (виконавці—жіноче тріо «Козачка»), на слова Леоніда Вернигори - «Не гетьмани, отамани» (виконавці—чоловіче тріо «Вольниця»).

          

Тамара Оскоменко-Парулава очолює ПООНСКУ з 2004 року. Композитор і педагог, диригент і керівник Молодіжного музичного театру «ПарМіКо», вона – активний суспільний діяч, невтомний організатор музичних фестивалів, серед яких – «Дні Миколи Лисенка в Полтаві», творчої акції «Музичні прем’єри в Полтаві». Викладач класу композиції Полтавського музичного училища ім. М.В.Лисенка, вона дала путівку в творче життя 9-м молодим композиторам, двоє з яких (Ю.Корженко і Ю. Діброва) стали членами НСКУ. На концерті прозвучали дві обробки композитора, написані для хору пісенно-танцювального ансамблю «Полтава», що міцно увійшли у репертуар колективу і складають своєрідний диптих – «Трагічне і комічне в українській пісні». Це – прониклива і глибока «Сирітка» (соліст Юрій Клименко) і весела, дотепна, де присутній справжній кураж – «Нащо мені женитися» (соліст – заслужений артист України Василь Панчук). Варіант цієї комічної пісні-сценки для академічного хору є в репертуарі кількох хорових колективів України, звучала вона і за межами країни на міжнародних фестивалях.

      

Завершили концерт дві обробки фольклориста, хормейстера і композитора, члена НСКУ, заслуженого артиста України Павла Бакланова, якого вже немає з нами три роки, але пам’ять про нього жива. Продовжує його справу – учениця і дружина – Лариса Бакланова. Написаний їм репертуар для пісенно-танцювального ансамблю «Полтава» увійшов у золотий фонд колективу (керував цим колективом Павло Олексійович з 1991 по 2001рр). На концерті були майстерно виконані його обробки для народного хору – «Всякому городу нрав і права» (слова і музика Григорія Сковороди) і  жартівлива українська народна пісня-сценка «За горою, за крутою».

     

Ювілей Полтавської обласної організації Національної Спілки композиторів України розпочав в цьому році Круглий стіл, що відбувся у червні місяці,  продовжився у листопаді місяці виконанням творів Сергія Горюновича, Юлії Корженко і Тамари Оскоменко-Парулава в рамках фестивалю хорової музики «Імені Твого ради», організованим творчим об’єднанням «Гілея». А заключним потужним акордом стала творча акція – Концерт-зустріч «У краю Миколи Лисенка».

                                                                          

Музикознавець Ольга Чепіль