НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

ТАРАСОВА НАТАЛІЯ ЮРІЇВНА

Музикознавець

 Народилася  в місті Санкт-Петербург. Але усе моє свідоме життя пов'язане з Дніпропетровськом і Києвом, які я щиро люблю. В Дніпропетровську отримала перші уроки професіоналізму в музичному училищі ім. Глинки. А в Києвській консерваторії ім. Чайковського опанувала сумою знань, необхідних музикознавцю. Серед моїх вчителів були відомі музиканти і вчені - кандидат мистецтвознавства А.К.Поставна, доктори музикознавства Н.О.Горюхіна, Н.І. Герасимова-Персидська, О.С.Зінькевич, В.В.Задерацький, композитор Ю.І.Іщенко.
 
Здійсненням мрії про творчу роботу стала діяльність на Державному обласному телебаченні, де більше двадцяти років я працювала над створенням програм про українську і зарубіжну мистецьку еліту. Телебачення подарувало мені зустріч з багатьма видатними музичними діячами сучасності, яким було присвячено також чимало моїх статей у журналах і газетах. Тут здійснилося  і бажання стати членом Національної спілки журналістів України.
 
Останні роки мої творчі інтереси спрямовані, окрім ЗМІ, на лекторську роботу.  Музикознавчі коментарії та концерти-лекції в Дніпропетровському будинку органної та камерної музики я поєднувала із читанням курсу "Культурологія" для студентів  технічних і гуманітарних спеціальностей Національного гірничого університету, де і зараз працюю викладачем на кафедрі філософії. Пишу наукові статті, беру участь у наукових конференціях.
 
У 2003 році пощастило вступити до Національної спілки композиторів України. Тому окрім музичної публіцистики, певну кількість часу віддаю дослідженню феномену етнофольклорної настанови як чинника індивідуалізації композиторського стилю.

 

 Список наукових статей

  • Фольклор та художній світ сучасного композитора. Тези доповіді на Європейському симпозіумі "Фольклор і сучасний світ". Київ, 1990, с.134.

  • Фольклорна  орієнтація як фактор національної визначеності композиторського стилю. Тези доповіді Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 75-річчю Дніпропетровського держуніверситету. Дніпропетровськ, 1993, ч.111, с.109-110. /ББК 63.52, У 45,УДК 902.7./
  • Проблеми соціокультурної ідентичності в сучасному філософському дискурсі. "Грані", № 5/13, 2000, с.46-51. Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. Свідоцтво ДП № 637, від 13.04.99. /Постанова ВАК України / протокол № 2 - 02/2 від 09.02.2000/.
  • До проблеми соціокультурної ідентифікації особистості. "Мультиверсум", Філософський альманах. Випуск 17, 2000, с.60-68. Київ, Український центр духовної культури, інститут філософії ім. Сковороди НАН України. ББК 87. 3 М 90. 1SBN 966-7276-92-9 /Протокол ВАК У № 13 від 24.10.2000/.
  • Соціокультурна ідентичність та суб'єкт творчості: механізм співвідношення.
    "Філософські, культурологічні, релігієзнавчі аспекти осмислення сучасного світу та їх науково-методичне значення". Випуск 1,  Міністерство освіти і науки України, Запорізька державна інженерна академія. Запоріжжя, 2000, с.171-176. /УДК 10, ББК 1,Ф 561/.
  • Соціокультура ідентичність особистості й особистісна свобода. Матеріали 6-ї Міжнародної науково-практичної конференції "Творчість свободи як свобода творчості". 17-18 травня 2001 року. Київ, НТТУ "КПІ",2001.с.205-206, /I SBN 5-776З-2085-2/.
  • Механізми соціокультурного ідентифікування макросоціальних та макроглобальних суб'єктів. Філософія. Культура. Життя. Випуск 15,2002, с.243-251.
  • Міжвузівський збірник наукових праць. Міністерство освіти і науки України. "Наука і освіта",2002. /Постанова президії ВАК України від 09.06.99/. УДКЮ 0/8 - І0.261.
  • Глобалізація та соціокультурна ідентифікація макросоціальних суб'єктів. 
    "Світова цивілізація і міжнародні відносини". Науковий журнал № 1/3/2002, с.62-28. Реєстраційне свідоцтво ДПІ № 824 від 29.05.2001.
  • Глобалізація та соціокультурна ідентифікація макросоціальних суб'єктів. "Гуманітарний журнал".літо-осінь,2002,с.152-158. Реєстраційне свідоцтво 3782 від 16.04.1999.
  • Ідентичність в світі множинності, змінюваності, суперечливості. // "Грані". Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. ВАК (протокол № 2/02 від 09.02.2000 р.) № 4, липень-серпень 2005, с.67-73.
  • Ідентичність утворення культури толерантності. Доповідь на Всеукраїнській науково-практичній конференції "Толерантність у контексті міжрелігійних відносин". 23 вересня 2005 р., Запоріжжя.
  • Настанови навчання  у формуванні фольклорної орієнтації композиторської творчості.// "Борисфен". Літературно-мистецький, публіцистичний та науково-популярний щомісячник, ВАК (протокол за № 1- 05/7 від 9 червня 1999 р.)  № 11 листопад, 2004 р., с.26-27.
  • Фольклорна орієнтація як фактор національної визначеності композиторського стилю. // "Борисфен" № 2, лютий, 2004 р., с.24-25.


Передмови до книг


1. "У країні, де сміх крізь сльози". Передмова до книги В.Луценка. "Товарищі-хапуни". 1996. ББК 84 УК 7-5 Л.86.
2. "Не хлібом єдиним живе людина". Передмова до книги В.Луценка "Рафаель і юшкоіди". 2001. ББК. 84 /4 Укр./ 6Л 82.
3. Сміх як спосіб духовного очищення. Передмова до книги В.Луценка "Гримаси ринкового монстра". 2005. ББК 84 /4 Укр./ 6Л 82 ISBN 966-7691 79-9.

 Сценарії телепередач та  лекцій-концертів.
 
Контакти:

ТАРАСОВА

Наталія Юріївна
 49009,
м.Дніпропетровськ,
проспект Калініна, 22/26, кв.28.
Телефон: (0562) 52-39-92.