НОВИНИ
НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ ВІДЗНАЧИЛА СВОЄ 80-РІЧЧЯ
У Києві 5 – 7 листопада 2012 року пройшли “Ювілейні асамблеї”, присвячені цій поважній події. 5 та 6 листопада до Колонного залу імені М.В.Лисенка Національної філармонії України, де проходили святкові концерти з цієї нагоди, прийшли наші друзі, колеги, представники офіційних кіл, широка культурна громада, шанувальники сучасного українського музичного мистецтва, щоб привітати нас і віддати належне нашій творчій організації, що так багато робить для збереження і розвитку національного музичного мистецтва.
Про подвижницьку діяльність Національної Спілки композиторів України говорилося у Привітанні Президента України В.Ф.Януковича, що його оголосила Радник Президента України - Керівник Головного управління з гуманітарних і суспільно-політичних питань Г.М.Герман. Про роль Спілки, її видатних композиторів у культурно-історичному процесі говорив заступник Міністра культури України Ю.П.Богуцький, який передав вітання від Міністра М.А.Кулиняка. Були також зачитані теплі слова привітання і подяки всім спілчанам від Глави Київської держадміністрації О.П.Попова. Голова НСКУ І.В.Щербаков щиро подякував за увагу до Спілки і високу оцінку її діяльності.
Ще багато слушного і приємного було сказано на адресу нашої Спілки в ці дні, але незаперечною героїнею “Ювілейних асамблей” стала Музика. Великий хоровий концерт 5 листопада (за участю камерних хорів “Хрещатик” та “Київ”, а також Хору імені Платона Майбороди Національної радіокомпанії України) був побудований таким чином, щоб у програмі були представлені композитори різних поколінь з різних регіонів України. Звучала музика на духовні тексти, твори фольклорного напрямку, мініатюри жанрового плану та ін композиторів Є.Станковича, В.Сільвестрова, Л.Дичко, Б.Фільц, Ю.Іщенка, І.Щербакова, В.Степурка, М.Шуха, І.Алексійчук (Київ), В.Мужчиля (Харків), В.Стеценка (Донецьк), В.Павенського (Львів), В.Тиможинського (Луцьк), М.Ластовецького (Дрогобич), В.Волонтира (Закарпаття), а також класиків - М.Леонтовича, Б.Лятошинського, І.Шамо. В кінці урочисто пролунала “Ода Києву” Лесі Дичко, і завершився вечір славнозвісною “Молитвою за Україну” Миколи Лисенка.
Символічним стало, що саме у дні ювілею Спілки відзначався день пам”яті Миколи Лисенка, адже 6 листопада виповнилося 100 років від дня смерті фундатора української музика і засновника української композиторської школи. Члени НСКУ – композитори, музикознавці, ректорат та педагоги Національної музичної академії України разом з родиною М.В.Лисенка вшанували пам”ять великого класика, поклавши квіти до його пам”ятника біля Київського оперного театру та до могили на Байковому кладовищі.
Прямо звідти численна громада приїхала до Національної Спілки композиторів України, щоб взяти участь у круглому столі на тему “Роль Національної Спілки композиторів України у розвитку сучасної української культури”. За цим лапідарним формулюванням стоїть надзвичайно багатомірний культурний простір, вельми широкий діапазон питань та різноманітних аспектів, пов”язаних з минулим, сучасним та майбутнім нашої Спілки. Крім об”єднання могутнього творчого корпусу, який, власне, і представляє українську композиторську школу, Спілка акумулює найвагоміші культурні процеси, виступає ініціатором та основним учасником багатьох найважливіших акцій культурного життя України. Про все це йшлося на засіданні круглого столу, під час якого виступили вчені-музикознавці, композитори, культурологи, організатори і керівники різноманітних музичних фестивалів, журналісти, тощо з різних регіонів України.
Ввечері 6 листопада Національний ансамбль солістів “Київська камерата” виступив у Національній філармонії з концертом, який, без перебільшення, можна назвати видатним, – і за представленими у програмі творами, і за рівнем виконавської майстерності. Взагалі участь у “Ювілейних асамблеях” саме цього колективу – момент концептуальний, адже 40 років, половина історичного шляху Спілки, пройдено разом з керівником “Київської камерати” Валерієм Матюхіним та музикантами ансамблю. Це – наші однодумці, найвірніші соратники по мистецтву, постійні партнери в усіх спілчанських починаннях. Програма концерту була задумана так, щоб показати багатство і розмаїття джерельної, базової для багатьох з представлених композиторів фольклорної інтонації. В концерті наче постала сама Україна: прозвучали твори з прямими фольклорними витоками – “Турівські пісні” Левка Колодуба, “Полонинські картини” Д.Задора – В.Теличка, “П”ять весільних ладкань з Покуття” О.Козаренка. А також ті, в яких немає цитат, але у мелодизмі явно присутній своєрідний народний аромат – камерна кантата “Вірність” О.Костіна на вірші М.Рильського (одна з перших в цьому жанрі в українській музиці), “Диптих” М.Скорика, Триптих для альта і оркестру Г.Ляшенка і, як лірична кульмінація концерту, – “До Марії” та “Хорал” Г.Гаврилець, виконана з максимальним проникненням у авторський образний задум. Завершила концерт стильна, дотепна, блискуче зроблена концертна п”єса для скрипки з оркестром В.Зубицького за відомим шлягером 50-х років, в якій неперевершеною була солістка Богдана Півненко.
Наступного дня, на засіданні Правління НСКУ, серед масиву ділових питань, ще продовжувалися дотепні привітання від колег (Національна всеукраїнська музична спілка, Асоціація діячів естрадного мистецтва України), а Валерію Матюхіну, запрошеному спеціально, щиро дякували і знову, як і після концерту, влаштували бурхливу овацію.
Ювілеї, які б гарні вони не були, мають властивість завершуватися. То ж працюємо далі, дорогі друзі!