СТРОНЬКО БОРИСЛАВ ЮРІЙОВИЧ
Композитор
Преса, відгуки | Творчий доробок | Твори МР3 (фрагменти) | Видання | Дискографія
Народився в 1970 році у м. Тульчин на Вінниччині. Початкову музичну освіту отримав у ДМШ у м. Ленінакан (нині м.Гюмрі, Арменія) та м. Кіровабад (нині м. Гянджа, Азербайджан).
Після закінчення в 1988 р. Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М.В. Лисенка по класу теорії музики навчався як композитор у Київській державній консерваторії ім. П.І.Чайковського (1988 – 1993 рр.) в класі проф. Ю.Я. Іщенка.
У 1997 році завершує навчання в аспірантурі при НМАУ ім. П.І. Чайковського.
У 2003 р. захищає дисертацію «Статус буттєвого часу в музиці» (науковий керівник проф. В.Г. Москаленко ), здобувши науковий ступінь кандидата мистецтвознавства. Працює викладачем у НМАУ ім. П.І.Чайковського та КІМ ім. Р.М.Глієра.
У творчості переважає камерна музика. Характерні пошуки в різних стилях, техніках, притаманних не тільки українській, європейській, але й східній музичній культурі - від бароко та класицизму до новацій ХХ століття, фольклору, джазу. Відкритість різним стилістичним світам, трактування своєї творчості як одного з кроків у напрямку загальномузичного синтезу, ставлення до авангарду як до однієї зі сталих традицій, а не єдино вірного мистецького шляху – визначальні естетичні позиції.
Особливий підхід виявляє композитор у трактуванні певних жанрів. Так, у симфоніях (№ 2, дещо менше - у № 3 ) відчутне прагнення до синтезу принципів європейського симфонічного мислення з принципами індійської раги та близьосхідного мугаму: тривале занурення в один лад, рух «углиб стану» як мета розвитку. У Другій симфонії («Благословіння печалі») цей синтез здійснено на основі слов’янських фольклорних інтонацій. Частково втілено задум особливих серій творів: 1) серія вокальних творів на вірші різних країн і часів ( з них уже написано цикли на вірші старовинних китайських та корейських, українських, російських, грузинських, давньогрецьких поетів ); 2) серія дуетних п’єс для однакових інструментів («Прозорі нитки» для 2-х флейт, «Сільські плітки» для 2-х гобоїв, «Дерева майже нерухомі» для 2-х кларнетів).
Серед особливостей музичної мови - використання різних ладогармонічних прийомів: тональності, частіше - вільної атональності, в останнє десятиріччя - модальності, включаючи особливі неоктавні лади. У ряді останніх творів використовується специфічна техніка «спотворених відображень» як особливого принципу організації фактури і розвитку музичної думки («Примхливе ехо» для фортепіано і клавесина, «Подібності» для 2-х кларнетів»).
Додаткова інформація:
http://www.myspace.com/boryslav_stronko
http://www.youtube.com/user/boryslav70
Контакти:
Стронько Борислав Юрійович
вул. Світлицького,30/20, кв.128
Київ-215
Україна
Тел.: [044]434-45-24,
моб. 096-309-37-33
E-mail: bstronko@yandex.ru
bstronko@bigmir.net