НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

НОВИНИ

04.10.2008


Щоденник Фестивалю


Передостанній день Фестивалю порадував слухачів українською духовною музикою, яка звучала у Михайлівському Золотоверхому соборі: її виконання Ансамбль „Благовість” та Хор хлопчиків і юнаків при Національній музичній академії України ім. П.І.Чайковського присвятили 1020-літтю Хрещення Київської Русі та 900-літтю Михайлівського Золотоверхого собору.
Хорова музика В.Павенського, М.Устинова, О.Лис, В.Пасічника, Б.Синчалова, В.Степурка поєдналася з візантійськими і афонськими розспівами та музикою ХУІІ ст. – автора 4-томної Збірки житій святих Четьї-Мінеї -  Дмитра Туптала. 

Один із проектів Фестивалю „Музика Карпатського регіону” відбувся у камерному залі Фонду сприяння розвитку мистецтв. Автори проекту мали на меті показати розмаїття національних культур, об’єднаних Карпатським регіоном. У виконанні Ф.Томича (кларнет) і Т.Теличко (фортепіано) прозвучала музика видатного представника польської культури В.Лютославського, а також композиторів Р.Меденція (Угорщина), Є.Іршаї (Словаччина), Г Ляшенка і В.Теличка (Україна).

У концертному залі Національної спілки композиторів звучала сучасна українська камерна музика, представлена творами В. Кирейка, В.Карлаша, Л.Шукайло, В.Скуратовського, Т.Хмельницької, М. Степаненка.

А в Національній філармонії звучала симфонічна музика. Організатори назвали цей концерт „Майбутнє у минулому”. Його виконавцями були Національний симфонічний оркестр під орудою Володимира Сіренка, Національна капела „Думка” (художній керівник Є.Савчук).
Концерт відкрив твір відомого композитора Олександра Красотова "Yesterschel". Прем’єра останнього твору композитора була присвячено річниці кончини одеського музиканта: рівно рік тому він пішов з життя. 

Виконання „Монологів Джуль’єтти” присвятили пам’яті їх автора – видатного композитора Віталія Губаренка.
Прозвучала також монументальна кантата Мирослава Скорика „Гамалія”: її презентація перетворилося на успіх всієї української музичної культури. Інтерпретація симфонічного оркестру була бездоганною. Але, на жаль, і у виконанні творів В.Губаренка, і М.Скорика солістами вкотре далася взнаки давня для багатьох співаків вада (особливо це стосувалося сопрано): поетичний текст підмінюється його вокалізацією, що губить смисл, закладений в авторському тексті. А звідси – форсування звуку, неадекватність вокальних засобів. 

Мистецькою подією цього симфонічного вечора стала й прем’єра Концерту-піколо для скрипки з симфонічним оркестром Геннадія Ляшенка: його ескпресивна, яскрава музика, віртуозно і темпераментно зіграна талановитою скрипалькою Богданою Півненко, справила на слухачів велике враження. 


                                                                                  Прес-центр фестивалю