НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.10.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ. ХХХУ Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2024». Кожного року шанувальники музичного мистецтва з нетерпінням чекають чергового фестивалю «Київ Музик Фест», який традиційно проходить у кінці вересня – на початку жовтня. Це наймасштабніший в українському мистецькому просторі фестиваль, який, особливо у роки війни, став своєрідним, красномовним виміром стабільності та незламності національної музичної культури. Наскільки це важливо – всі могли переконатися у дні його »»»



02.09.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (серпень 2024 року). Серпень – особливий місяць для кожного українця. Адже в цьому місяці ми святкуємо наше головне свято – День Незалежності України. Незважаючи на масовані атаки та масштабні ворожі обстріли, на тривожні безсонні ночі та труднощі з енергетичним забезпеченням, ми робимо свою професіональну справу і доводимо, що українські митці  »»»



04.07.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (червень 2024). Під шаленим, злочинним натиском ворога Україна стоїть насмерть. Кожний українець на своєму місці робить максимум можливого для перемоги. Постійно долучається до цієї боротьби українська композиторська спільнота, кожний митець працює на перемогу, відстоюючи волелюбність та національну ідентичність нашої багатоскладової музичної  »»»



06.06.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (травень 2024). Українські композитори і музиканти продовжують утримувати передові мистецькі позиції на фронті боротьби за вільний розвиток і торжество національної культури. Музика, що народжується в Україні, все переможніше крокує світом, викликаючи захват у зарубіжних слухачів. Звісно, перше  »»»



02.05.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (квітень 2024). З приходом весни культурне життя завжди активізується, але в нинішньому квітні, здається, так, як ніколи. Особливо це стосується виконання музики українських сучасних композиторів різних поколінь та творчих вподобань. В нашому огляді спробуємо висвітлити хоча б деякі музичні події, що відбулися на різних концертних майданчиках України і незважаючи на складні умови воєнного часу »»»



Всі новини »

НОВИНИ

08.11.2010



Майже 40 років чекав на виконання цей твір – опера Валентина Бібіка “Біг” (за Михайлом Булгаковим). На жаль, композитор не дожив до цієї події (як свого часу не побачив видання більшості своїх творів М.Булгаков). Однак “рукописи не горять” і не зникають у безодні, доки існують у мистецтві небайдужі люди – справжні подвижники і високі професіонали у своїй справі, а до того ж патріоти вітчизняної культури. 

Саме такі творчі особистості вийшли на сцену Колонного залу ім.М.В.Лисенка Національної філармонії України 29 жовтня 2010 року, щоб втілити у життя перше концертне виконання нікому невідомої, ніде не поставленої (хоча кілька разів були такі намагання) і дуже очікуваної в музичних колах України опери.

Спеціальна редакція і постановка здійснені великим ентузіастом і прихильником творчості Валентина Бібіка, видатним диригентом Романом Кофманом (консультант – учень В.Бібіка, невтомний популяризатор його музики Олександр Щетинський). Ними була пророблена величезна робота по підготовці нотного тексту, по ретельній проробці кожної деталі, по винайденню режисерського динамічного і зрозумілого слухачу вирішення театральних образів за умов вимушеної статичності концертного втілення (кожна дійова особа отримала свій знаковий предметний символ).

У постановці був задіяний величезний творчий колектив - Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України, Камерний хор “Кредо” , студентський хор “Аніма”, хор хлопчиків і юнаків Капели ім. Л.М.Ревуцького і чудові молоді співаки, більшість яких є солістами філармонії. Це Алла Родіна (Серафима), Анатолій Юрченко (Голубков), Сергій Бортник (Корзухін), Ольга Табуліна (Люська) та багато інших (в опері багато діючих осіб). Найяскравішими серед вокалістів, на наш погляд, були басові партії – маститий Тарас Штонда (Чарнота) та молодий співак Михайло Ракосій (Хлудов). Надзвичайно емоційно, з серцем виконав свою драматичну роль Андрій Бурлуцький (Крапілін) – єдиний з героїв, позбавлений вокальної партії. 

Зайве говорити, що основна виразна вага лягає в даному варіанті постановки не на сценічну, а на музичну складову опери. В.Бібік виявив себе прекрасним музичним драматургом, майстром тонкої інтонаційної роботи, блискучим оперним симфоністом і знавцем хорової колористики (багато оркестрових та хорових сторінок опери просто вражають своєю емоційною силою та образною глибиною).

Ми сподіваємося, що відійшли у минуле часи, коли оперу “Біг” забороняли ставити через ідеологічні виверти владної номенклатури. Хочеться звернутися до Національної опери у Київі (місті, що пам”ятає молодого Булгакова, який навіки увійшов в його історію),  до інших оперних театрів України, до ініціативних молодих режисерів і диригентів, які розуміються на сучасному мистецтві і горять бажанням його розвивати: зверніть увагу на справжній музичний скарб, що може засяяти усіма дорогоцінними гранями в умілих руках, - опера “Біг” Валентина Бібіка чекає тепер на своє театральне втілення.


Тамара Невінчана  

Фото - журнал "Музика"

 



Юлія БЕНТЯ. Інтерв"ю з Вікторією БІБІК: "Батько відчув, що "Біг" - це тема століття". 

Газета "День", № 215 від 24 листопада 2010р.