ЩИРИЦЯ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ
Композитор
Преса, відгуки | Творчий доробок | Твори МР3 (фрагменти) | Видання | Дискографія
Народився 15 липня 1976 р. у м. Києві у зовсім немузичній сім’ї: мати – Лідія Дмитрівна – математичний лінгвіст, а батько – Олексій Степанович – геолог. У віці 8-ми років Дмитро починає займатися музикою і вступає до Київської дитячої музичної школи № 5 імені Л. М. Ревуцького. Під час навчання у школі окрім обов’язкових предметів він також займався композицією у Михайла Івановича Чембержі. Тоді і з’явилися перші твори, переважно вокального жанру, зокрема «Колискова».
Протягом 1990-1994 років Дмитро навчався у Київському державному музичному училищі імені Р. М. Глієра на диригентсько-хоровому відділі (клас викладача Крилової Тетяни Вікторівни).
А продовжувати навчатися вирішує у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Там він знайомиться з Михайлом Федоровичем Старицьким, композитором, який сприяє його подальшому творчому розвитку. У процесі занять з’являється бажання серйозно займатися композицією і вже з 1997 року він навчається на композиторському факультеті Національної музичної академії імені П. І. Чайковського у класі професора Євгена Федоровича Станковича, який закінчує 2001 р. Тоді молодий композитор став першим студентом Євгена Федоровича після його повернення із закордону.
У 2004 р. закінчив асистентуру-стажування (керівник проф. Станкович Є. Ф.), а в 2005 – аспірантуру (науковий керівник доцент Ковалінас Микола Анатолійович) Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Свою наукову діяльність Дмитро Олексійович присвячує проблемам сучасної музики, зокрема, творчості Едґара Вареза. Він є автором низки публікацій, що присвячені заявленій тематиці. Серед них:
* Щириця Д. Індивідуальний стиль Едгара Вареза як втілення музично-естетичних поглядів композитора // Науковий вісник НМАУ. Вип. 38. Музичний стиль: теорія, історія, сучасність : Зб. статей. – К., 2004. – С. 207-214.
* Щириця Д. Пам’ять музичної форми як засіб збереження цілісності культури // Науковий вісник НМАУ. Вип. 48. Художня цілісність як феномен музичної творчості та виконавства: Зб. статей. – К., 2005. – С. 91-97.
* Щириця Д. О. Постать Е. Вареза у світлі проблеми традиції і новаторства // Музичне мистецтво: Зб. наукових статей. – Вип. 4. – Донецьк, 2004. С. 7-15.
* Щириця Д. Ритм та формотворення в музиці Е. Вареза // Українське музикознавство (науково-метод. Зб.) – Вип. 35. – К., 2006. – С. 213-224.
З 2002 р. починає працювати в Інституті мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України, а також працює на кафедрі композиції та інструментування у Національній музичній академії. Тут він веде клас композиції, викладає курс сольфеджіо та аналізу музичних творів (що адаптований до специфіки композиторської діяльності), читання партитур та інструментування.
У 2009 р. композитор здобуває стипендію за програмою польського уряду «Gaude Polonia», навчається у професора Александра Ласоня (Катовіце, Польща).
Коло інтересів митця не обмежуються музичними питаннями. Він також цікавиться східною філософією та традиціями східних культур.
Творчий доробок композитора складають переважно симфонічні, камерно-симфонічні та камерно-інструментальні твори.
Дмитро Олексійович брав участь у фестивалях «Музичні прем’єри сезону», «Київ Музик Фест», «Форум музики молодих» різних років. У 2013 р. він був учасником програми Спілки композиторів Литви «DAR» (Друскінінкай, Литва).
Його твори у різні роки виконували: Національний ансамбль солістів «Київська камерата» під керівництвом Валерія Матюхіна, Національний академічний естрадно-симфонічний оркестр України під орудою Миколи Лисенка, Національний академічний симфонічний оркестр України під керівництвом Володимира Сіренка.
Олена Прокопова
Контакти:
ЩИРИЦЯ
Дмитро Олексійович
Київ-57,
просп. Перемоги, 58, кв. 7
Тел.: (044) 456-37-87
E-mail: dmitras@ukr.net