НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

09.03.2017

Сердечно вітаємо відомого українського композитора, нашу шановану львівську колегу Богдану Фроляк з визначною подією – присудженням Національної премії України імені Тараса Шевченка! Найвищою, найпочеснішою мистецькою нагородою нашої держави композитор відзначена за твори на вірші »»»



30.12.2016

НАПРИКІНЦІ РОКУ ВІДБУЛИСЯ УРОЧИСТІ ВРУЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ПРЕМІЙ 2016 РОКУ. Премію ім. Б.М.Лятошинського отримав композитор КРИВОПУСТ Богдан Леонідович за Концерт для скрипки та симфонічного оркестру та твір »»»



29.12.2016

ПРОПОНУЄМО ПОЗНАЙОМИТИСЬ З ІНТЕРВ"Ю нашого колеги, композитора Володимира РУНЧАКА кореспонденту газети "ТИЖДЕНЬ" - "Держава має відпустити культуру від Мінкультури", щойно надрукованим в №52 »»»



28.12.2016

50 РОКІВ ПО ТОМУ. 26 грудня 2016р. у Колонному залі ім. М.Лисенка Національної філармонії України відбувся концерт-реконструкція програми, що звучала тут рівно півстоліття тому, 26 грудня 1966р., і складалась із авангардових творів західноєвропейських та українських авторів - К.Дебюссі, А.Шенберга, І.Стравинского, Л.Грабовського, В.Сильвестрова та Б.Лятошинського. Мені судилося побувати на обох концертах, тому спробую порівняти »»»



20.12.2016

НОВИНИ З РЕГІОНІВ. ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ ГЕННАДІЯ САСЬКА. Ювілей як урочисте пошанування особистості є важливим елементом життя людини. Це не лише своєрідне підсумування досягнень а, звичайно, і старт нових ідей. У житті й творчості відомого українського композитора, заслуженого діяча мистецтв України, лауреата Премії ім. В. Косенка і Мистецької премії «Київ» ім. Артемія Веделя – Геннадія Саська 2016 рік – ювілейний. Святкові мистецькі заходи з нагоди 70-річчя від дня народження митця відбувалися 9 і 29 листопада 2016 року в Києві у Національному музеї Тараса Шевченка та Київській дитячій Академії мистецтв. Відзначення ж ювілею і вшанування композитора 15-17 листопада 2016 року стало справжньою культурною подією для кількох міст на Львівщині – Моршина, Стрия, Дрогобича і Трускавця. Цю акцію можна справедливо назвати «Фестивалем музики Геннадія Саська». Ювілейні концерти відбулися у Стрию (музична школа ім.Остапа Нижанківського),У дитячій школі мистецтв ім. Романа Савицького (Трускавець), Інституті музичного мистецтва ДДПУ ім.І.Франка та Дрогобицькому музичному коледжі ім.В.Барвінського. Під час концертів »»»



Всі новини »

... О КОНЦЕРТЕ-ЗАКРЫТИИ...



    

…о Концерте-закрытии…


Каждый престижный  фестиваль или  конкурс имеет свою идею, имидж и – главное – стиль. Есть ли они у КМФ? Безусловно. Из года в год Фест вводит  украинскую музыку в международный контекст. Однако многочисленные проблемы, как правило, «технического» порядка, не позволяли «стильно» распределить его глобальный замысел на абсолютно всех уровнях фестиваля. Иные  концерты (разных лет) не «дотягивали» до концепционной идеи форума. И вот - КМФ’2015... 

Вечер премьер, состоявшийся 3 октября, представил собой органичное целое, объединенное одной идеей и замыслом.… При том, что каждый номер концертной программы – неповторимое, совершенно индивидуальное, самодостаточное художественное явление, - сочетание этих произведений в одном концерте породило ряд ассоциаций, с которыми и позволю себе поделиться. 

Продуманная организация концерта-закрытия, способствовала тому, что каждый номер программы воспринимался как часть единого симфонического действа, где «1-я часть» (Ю. Ищенко, симфоническая мистерия «Благовещение») – Человек и Всевышний, Человек и Дух; «2-я часть» (С. Лунев, «Ноктюрнморт» для большого симфонического концерта) – гениальная сердцевина всего «цикла», смысловой центр, лирическая кульминация, выражение высшего духовного состояния человека; «3-я часть»  (К. Цепколенко, концерт-драма №2 для фортепиано, солистов и симфонического оркестра) – «человек играющий», театр; а «4-я» (И. Карабиц, концерт для хора, солистов и симфонического оркестра «Сад божественних пісень» ) – инструментально-хоровой финал, смысловая арка к 1-й части, высокое философское обобщение. В результате  возникает аналогия с художественным произведением, «жанр» которого можно определить как мета-симфония. 

Жанровый спектр этой «Симфонии»  (мистерия – ноктюрнморт – концерт инструментальный – концерт инструментально-хоровой), её эмоционально-смысловая драматургия, подчиненные принципу крещендирования выразили одну из ключевых идей КМФ’2015: уровень украинской композиторской школы не только не уступает уровню других школ, но и предстаёт самобытным, неповторимым явлением  в европейском художественном контексте. 

Зал был переполнен. Среди публики – не только слушатели старшего поколения, но и – младшего (самому юному – не более года), профессионалы, любители музыки, представители других творческих профессий. 

Самое же главное, что концерт имел свой стиль! Хочется верить, что в будущем каждый фестивальный день, а со временем – и целый фестиваль, - будет иметь не только неповторимую концепцию, но и ее блестящее воплощение на всех уровнях  целостной «Фестовской  композиции».

     

Ольга Михейшина